Foto: PR
Prema sudu publike Teatra.hr, "Iglica" u režiji Ivice Šimića plod je susreta najboljeg nezavisnog kazališta 2012. godine i najboljeg aktualnog nezavisnog kazališta. No tu priča o nagradama za ovu dječju predstavu ne staje – izvedba na Festivalu novog cirkusa bila je prilika da se njezinoj glavnoj glumici Nikolini Majdak uruči nagrada za najbolju glumicu s Festivala ASSITEJ-a, a Mirjani Zagorec za kostimografiju predstave. Nije stoga niti neobično da su se čak i za uobičajenu nagradu i cvjetni buket Festivala novog cirkusa, kakve dobivaju sve umjetničke skupine festivala, "Igličini" ljubomorni klaunovi, u svom prepoznatljivom stilu međusobnog nadmetanja, otimali.
Dok je priču o drukčijima "Iglica" željela približiti djeci, "Seed" je temi pristupio iz 'ozbiljnije' perspektive odraslih. Dva desetljeća nakon Domovinskog rata, ovu su produkciju inspirirale upravo traume koje je isti ostavio na one koji su ga preživjeli, trajno ih obilježujući. U režiji Jakova Labrovića splitski Room 100 odmaknuo se od novocirkuskih očekivanja u hibridne spojeve break dancea, butoa i performance arta, tretirajući priču o raspadajućim identitetima traumatiziranih osoba i kroz kiparske dekonstrukcije.
Deveti Festival novog cirkusa pokazao je da i suvremene cirkuske produkcije istočne Europe mogu donijeti politički kritička, estetski ispolirana pa i kod publike iznimno uspješna ostvarenja. Pokazao je također da i oni fragilni radovi odvažnih umjetnika, nastali unutar ograničenih domaćih resursa, nužno vape i za češćim susretima s publikom kao metodom testiranja svojih nekad eksperimentalnih zamisli.
Na nužnost snažnije prisutnosti cijelog istočnoeuropskog cirkuskog bloka ukazao je i festivalski okrugli stol na kojem su, na poziv zagrebačkog Cirkuskog informacijskog centra, međunarodni umjetnici, producenti i distributeri iz Mađarske, Poljske, Češke, Francuske, Srbije, Slovenije i Hrvatske potvrdili namjere još konkretnijeg daljnjeg povezivanja.
Festival novog cirkusa ravnatelja Ivana Kralja organizirala je Mala performerska scena, uz financijsku podršku Ureda za kulturu Grada Zagreba, Ministarstava kulture Hrvatske i Češke, pariškog i zagrebačkog Francuskoga instituta, Turističke zajednice grada Zagreba, drugih sponzora i partnera, te svoje vjerne i posvećene publike.