Foto: Facebook
NA NAJVEĆEM sajmu novih tehnologija i gadgeta u Las Vegasu, Hrvatska je i ove godine imala nekoliko svojih predstavnika.
Tako se na ovogodišnjem CES-u, koji se održao do šestog do devetog siječnja, predstavljene četiri hrvatske tvrtke: Divit, prošlogodišnji izlagač Teddy the Guardian, Bellabeat i Zipato.
Svi su oni najvažniji međunarodni događaj za startup kompanije posjetili kako bi prikupili što
više poslovnih kontakata i veza za svoje buduće poslovanje te kako bi predstavili svoje proizvode i ideje.
DivIT
Tvrtka DivIT ove je godine predstavila svoj sustav za animaciju Mash.me. Radi se zapravo o aplikaciji pomoću koje se upravlja virtualnim avatarom putem web kamere. Ekipa DivIT-a dobila je priliku izlagati na štandu u dijelu sajma poznatom kao Eureka Park, inače najatraktivnijem mjestu cijelog CES-a.
Teddy the Guardian
Teddy the Guardianu ovo je bilo drugo predstavljanje na CES-u na kojem su i ovaj put svima pokazali svojeg pametnog plišanog medvjedića koji senzorima osjetljivima na dodir, prikuplja informacije o zdravstvenom stanju djeteta, čitajući njegove vitalne znakove.
Senzori su ugrađeni u šape medvjedića te mjere otkucaje srca, krvni tlak, zasićenost kisikom i tjelesnu temperaturu. Iza ovog projekta stoje Josipa Majić i Ana Burica te su i one, kao i ekipa DivIT-a, ove godine imale priliku izlagati na Eureka Parku.
Bellabeat
Iz Bellabeata su pak predstavili tri nova uređaja zbog čega su proširili svoju nišu potrošača na čitavu žensku populaciju.
Prvi uređaj je zapravo vrsta pametnog nakita - Leaf koji prati razinu aktivnosti, stresa i san korisnice.
Zatim, Shell koji je prvenstveno namijenjen trudnicama koje njime prate razvoj trudnoće, no uređaj ujedno služi i kao baby monitor nakon djetetovog rođenja.
Balance je pak pametna vaga koja se povezuje s mobilnom aplikacijom, a koja brojim grafovima pomaže održavanju zdravog stila života.
Bellabeat je ove godine predstavljalo čak devetero ljudi te su izlagali na najvećem štandu, u predjelu sajma nazvanog Venetian.
Inače, riječ je o startupu koji postoji već godinu i pol, a ova hrvatsko-slovenska suradnja bilježi i prve velike uspjehe. Naime, dobili su svoju prvu veliku narudžbu, a sredinom proljeća 2015. svoje će proizvode početi isporučivati velikim američkim trgovačkim lancima BestBuyju i Targetu.
Njihova je tržišna vrijednost oko 6,5 milijuna dolara (42 milijuna kuna), a radi se o najvećem poslovnom uspjehu nekog startupa iz jadranske regije, piše Poslovni.hr.
"Jako je teško opisati cijelo iskustvo i nekome predočiti o koliko velikom uspjehu se zapravo radi"
"Ovo je bilo naše prvo izlaganje na CES-u i jako smo zadovoljni. Predstavili smo se točno onako kako smo zamislili - s naglaskom na drvo. Pošto su naši proizvodi od drva, odlučili smo da će u tonu drva biti cijeli naš štand na CES-u. Ljudi su to zamijetili i naš je dizajn dobivao pohvale iz sata u sat, za dizajn štanda, ali naravno i za dizajn proizvoda. Ponosni smo jer smo jako puno truda i rada uložili u pripremu za CES. Nije bilo lako, riječ je o jednom od najvećih sajmova elektronike na svijetu kojeg redovito posjećuje oko 200-300 tisuća ljudi, ali s obzirom da nam je ovo prvi put da sudjelujemo, možemo biti jako zadovoljni.", za Index je otkrila PR menadžerica Bellabeta, Dea Vladilo.
"CES je sajam koji donosi jako puno sadržaja, od druženja s ljudima istih interesa i sličnih iskustava, do poslovnih prilika i susreta s kupcima. Upoznali smo neke od naših kupaca i njihove nam osobne priče puno znače i daju nam vjetar u leđa da i dalje težimo ka stvaranju što boljih proizvoda za naše korisnike. Osnivači Bellabeata, Sandro Mur i Urška Sršen, svaki su dan izmjenjivali iskustva s osnivačima velikih svjetskih tvrtki, a štand su posjetile i neke poznate osobe, uglavnom očarane našim pametnim nakitom - Bellabeat Leafom. Konkretno, riječ je o aktualnoj Miss Kalifornije, Crystal Lee, koja će biti glavna osoba za partnerstva u modnoj industriji", kazala je Vladilo i potom zaključila: "Drago nam je vidjeti da drugi hrvatski startupi sudjeluju na CES-u. Jako je teško opisati cijelo iskustvo i nekome predočiti o koliko velikom uspjehu se zapravo radi, pogotovo kada dolaziš iz jedne male zemlje kao što je Hrvatska. U godinu i pol dana smo postigli jako puno, motivirani smo, imamo viziju i tim koji je jedna velika obitelj, radimo iz dana u dan na novim idejama, tako da ono što sigurno možemo potvrditi jest da je ovo tek početak".
Startup je privukao mnoge slavne i utjecajne, a glumica Jessica Alba, kreator Gmaila Paul Buchheit, osnivač TechCruncha Michael Arrington, filantrop i investitor Nicolas Berggruen i Ron Conway koji je među prvima prepoznao potencijal Googlea i PayPala, samo su neki od ulagača.
U prosincu smo pisali i o investicijskom fondu GGV Capital koji je u tvrtku uložio tri milijuna dolara.
Zipato
Zipato je ove godine po prvi put u Las Vegasu kao samostalni izlagač jer su neke njihove dosadašnje proizvode izlagali poslovni partneri.
Zipato je sustav za upravljanje i automatizaciju domova, a on korisnicima omogućava zaštitu od požara, provale, curenja plina, povezan je sa sustavom grijanja, hlađenja, automatizacijom rasvjete i drugim. Tvrtka postoji od 2007. godine.