Foto: Creative Mornings; AminaHorozic.com
SARAJKA Amina Horozić, dizajnerica koja živi u San Franciscu, opravdala je - u potpunosti - povjerenje kompanije Chrysler koja joj je povjerila delikatan zadatak: redizajn Dodge Magnuma. Amina je tako zaslužna za novi izgled jednoga od najznačajnijih simbola američke automobilske industrije, a o svom je putu do uspjeha, od ratom zahvaćenog Sarajeva do San Francisca i ostvarenja "američkog sna", govorila u intervjuu za Al Jazeeru.
"Bila sam opsjednuta Amerikom, ili preciznije, Kalifornijom, još od malih nogu, zahvaljujući filmovima i TV serijama koje sam pratila - tako da mislim da nitko nije bio toliko razočaran kao ja, tada 11-godišnjakinja, kad sam vidjela da u Detroitu nema baš nijedne palme. Ipak, Amerikanci su ipak bili onako kao na filmu: velikoga srca i gostoljubivi, uvijek nasmijani i puni komplimenata, čak i za neki banalni detalj. Nakon svega onoga strašnog iz čega smo stigli u Ameriku, dobro mi je došao taj pozitivan i optimističan duh", započinje svoju priču Amina.
"Kategorizacije postaju nebitne kada znaš što radiš"
Njen je talent uskoro prepoznat, a za sve je "kriv" Aminin brat koji je, kako ona kaže, bio njen uzor, ali koji ju je i "otisnuo" u svijet dizajna. Na pitanje postoji li formula uspjeha u, uglavnom muškom, svijetu automobilske industrije, pa i kada je dizajn automobila u pitanju, Amina odgovara vrlo jasno: "Često čujem ovo pitanje. Odgovor je prilično jednostavan – spol, rasa, etnička pripadnost i slične kategorizacije postaju nebitne kada znaš što radiš".
A objasnila je i svoj angažman na modelu Dodge Magnum. "U 2004. godini, Dodge Magnum 'refresh' program je postao moj prvi profesionalni zadatak. 'Refresh' znači da je taj model već bio u opticaju i da ga treba 'osvježiti' za novo izdanje. Tipično, 'refresh' zahtijeva da se mijenja dizajn prednjeg trapa - od vrata naprijed, ali vjerujem da to ovisi od kompanije do kompanije.
Moj zadatak te godine bio je da dizajniram novo lice Dodge Magnuma za model koji bi bio na tržištu u 2008. Sve ostalo se prenijelo s prijašnjeg modela. Bila sam jedini eksterijer-dizajner na projektu, s naravno jednim menadžerom, a to je bio Brian Nielander, i pod rukovodstvom Ralpha Gillesa, koji je sada VP (vice president) dizajna za čitavu Chrylser grupu.
Kolega Sam Rosen je dizajnirao detalje za Magnum SRT verziju mog dizajna. I naravno, bio je s nama tim inženjera, elektroinženjera, eksperata za aerodinamiku, CAD modelera, skulptora i tako dalje. Radili smo skoro dvije godine na ovom projektu", priča Amina koja se i dalje uspješno bavi produkt-dizajnom, aktivno radi na promociji knjige "Breaking In: Product Dizajn" te na raznim drugim projektima, a "tu i tamo, kad stigne, ponekad i odspava".