Foto: Shutterstock
DVIJE najveće hrvatske pivovare, Zagrebačka i Karlovačka, ušle su u "okršaj" oko oglasne kampanje Karlovačke pivovare za Natur Radler piva.
Naime, iz Zagrebačke pivovare smatraju da su podaci iz reklamne kampanje u kojoj Karlovačko tvrdi da su njihovi proizvodi "100% prirodni" netočni i zavaravajući za potrošače.
"Svjesni svoje uloge i odgovornosti koju imamo za potrošače na tržišta na kojem djelujemo, 1.lipnja smo upozorili Heineken Hrvatsku da svojim nedavnim poslovnim aktivnostima i komunikacijom zbunjuje javnost, dovodeći potrošače u zabludu.
Uz mišljenje Ministarstva poljoprivrede, da svojim tvrdnjama zavaravaju potrošače, uvidjeli smo i kršenje osnovnih načela Kodeksa o odgovornom marketinškom komuniciranju piva Grupacije pivara pri HGK, u dijelu koji se odnosi na zakonitost, iskrenost, poštenje i dobre poslovne običaje te kršenje odredbe 2.6 Kodeksa, koja definira da reklamne poruke o pivu ne smiju stvarati zbrku u pogledu prirode i jakosti piva.
Naša pritužba se odnosila na proizvode Natur Radler Limun, Leđero, Laganini i Natur Radler 0.0%., anavode se sljedeće tvrdnje:
- "100% prirodno osvježenje“ - iako "Natur" proizvodi sadrže niz sastojaka koji nisu dobiveni prirodnim putem
- "zdravo osvježenje", "100% prirodno" te PR članci o sadnji limuna na Visu - upućuju potrošača na vjerovanje da se radi o prirodnom proizvodu.
S obzirom da navedene tvrdnje i pripadajuće aktivnosti te komunikacija na pakiranjima ne odgovaraju istini, da su obmanjujuće za potrošače te ih dovode u zabludu, molili smo ih da poduzmu potrebne korake, kako bi netočnu i obmanjujuću komunikaciju uklonili iz svih prodajnih i marketinških kanala te na taj način pokazali odgovornost prema potrošačima piva u Hrvatskoj.
S obzirom da našu pritužbu nisu uvažali, 15. lipnja smo se obratili Odboru za pritužbe Grupacije pivara pri HGK te Sudu Časti HURA-e", stoji u njihovu odgovoru.
"Zaključak je nejasan, netočan i neargumentiran, a odluka je donesena bez našeg sudjelovanja"
Sud časti HURA-e 29. lipnja zaključio je da poruke Karlovačke pivovare u kampanji za Natur Radler piva zaista nisu u skladu s odredbama Kodeksa oglašavanja i tržišnog komuniciranja te pivovari sugerirali da prepravi poruke iz oglasne kampanje kako ne bi došlo do zavaravanja potrošača.
Međutim, u donošenju zaključka postoji jedan veliki problem. Naime, HURA nije ni pozvala drugu stranu da se izjasni.
"Zaključak Suda časti HURA-e smatramo nejasnim, netočnim i neargumentiranim. Nismo bili obaviješteni ni o prijavi Zagrebačke pivovare, ni o tom postupku, a odluka je donesena bez našeg sudjelovanja. Stoga se ne možemo oteti dojmu da je odluka osnovana isključivo na navodima našeg najvećeg tržišnog konkurenta i velikog oglašivača", rekli sz za Index iz Karlovačke pivovare i dodali: "Žalosno je da naš najveći konkurent Zagrebačka pivovara, umjesto dodatnih ulaganja u proizvode, našu konkurentsku prednost pokušava nadoknaditi neosnovanim pritužbama. Uvjereni smo kako bi hrvatski potrošači bili najsretniji kada bi svi tržišni takmaci, poput nas, ulagali u nove tehnologije, koristili prirodne sastojke bez konzervansa, umjetnih boja i sladila te hrvatski ječam u proizvodnji piva".
"S obzirom na našu uvjerljivu, lidersku poziciju na tržištu i udio koji je dvostruko veći od našeg prvog konkurentna, takve poruke naše konkurencije govore same za sebe", zaključuju iz Zagrebačke pivovare.