"Rat" najvećih hrvatskih pivovara: "Svojim reklamama zbunjuju javnost i dovode potrošače u zabludu"

Foto: Shutterstock

DVIJE najveće hrvatske pivovare, Zagrebačka i Karlovačka, ušle su u "okršaj" oko oglasne kampanje Karlovačke pivovare za Natur Radler piva.

Naime, iz Zagrebačke pivovare smatraju da su podaci iz reklamne kampanje u kojoj Karlovačko tvrdi da su njihovi proizvodi "100% prirodni" netočni i zavaravajući za potrošače.

"Svjesni svoje uloge i odgovornosti koju imamo za potrošače na tržišta na kojem djelujemo, 1.lipnja smo upozorili Heineken Hrvatsku da svojim nedavnim poslovnim aktivnostima i komunikacijom zbunjuje javnost, dovodeći potrošače u zabludu.

Uz mišljenje Ministarstva poljoprivrede, da svojim tvrdnjama zavaravaju potrošače, uvidjeli smo i kršenje osnovnih načela Kodeksa o odgovornom marketinškom komuniciranju piva Grupacije pivara pri HGK, u dijelu koji se odnosi na zakonitost, iskrenost, poštenje i dobre poslovne običaje te kršenje odredbe 2.6 Kodeksa, koja definira da reklamne poruke o pivu ne smiju stvarati zbrku u pogledu prirode i jakosti piva.

Naša pritužba se odnosila na proizvode Natur Radler Limun, Leđero, Laganini i Natur Radler 0.0%., anavode se sljedeće tvrdnje:

- "100% prirodno osvježenje“ - iako "Natur" proizvodi sadrže niz sastojaka koji nisu dobiveni prirodnim putem
- "zdravo osvježenje", "100% prirodno" te PR članci o sadnji limuna na Visu - upućuju potrošača na vjerovanje da se radi o prirodnom proizvodu.

S obzirom da navedene tvrdnje i pripadajuće aktivnosti te komunikacija na pakiranjima ne odgovaraju istini, da su obmanjujuće za potrošače te ih dovode u zabludu, molili smo ih da poduzmu potrebne korake, kako bi netočnu i obmanjujuću komunikaciju uklonili iz svih prodajnih i marketinških kanala te na taj način pokazali odgovornost prema potrošačima piva u Hrvatskoj.

S obzirom da našu pritužbu nisu uvažali, 15. lipnja smo se obratili Odboru za pritužbe Grupacije pivara pri HGK te Sudu Časti HURA-e", stoji u njihovu odgovoru.

"Zaključak je nejasan, netočan i neargumentiran, a odluka je donesena bez našeg sudjelovanja"

Sud časti HURA-e 29. lipnja zaključio je da poruke Karlovačke pivovare u kampanji za Natur Radler piva zaista nisu u skladu s odredbama Kodeksa oglašavanja i tržišnog komuniciranja te pivovari sugerirali da prepravi poruke iz oglasne kampanje kako ne bi došlo do zavaravanja potrošača.

Međutim, u donošenju zaključka postoji jedan veliki problem. Naime, HURA nije ni pozvala drugu stranu da se izjasni.

"Zaključak Suda časti HURA-e smatramo nejasnim, netočnim i neargumentiranim. Nismo bili obaviješteni ni o prijavi Zagrebačke pivovare, ni o tom postupku, a odluka je donesena bez našeg sudjelovanja. Stoga se ne možemo oteti dojmu da je odluka osnovana isključivo na navodima našeg najvećeg tržišnog konkurenta i velikog oglašivača", rekli sz za Index iz Karlovačke pivovare i dodali: "Žalosno je da naš najveći konkurent Zagrebačka pivovara, umjesto dodatnih ulaganja u proizvode, našu konkurentsku prednost pokušava nadoknaditi neosnovanim pritužbama. Uvjereni smo kako bi hrvatski potrošači bili najsretniji kada bi svi tržišni takmaci, poput nas, ulagali u nove tehnologije, koristili prirodne sastojke bez konzervansa, umjetnih boja i sladila te hrvatski ječam u proizvodnji piva".

"S obzirom na našu uvjerljivu, lidersku poziciju na tržištu i udio koji je dvostruko veći od našeg prvog konkurentna, takve poruke naše konkurencije govore same za sebe", zaključuju iz Zagrebačke pivovare.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.