Seksizam i rasizam vladaju glazbenim spotovima: Žene su samo "pasivni primatelji muških pogleda"

Screenshot: YouTube

SEKSIZAM i rasizam endemska su pojava u glazbenim spotovima koja stvara pozitivan kontekst za nasilje nad ženama i djevojčicama, a oni koji ih gledaju skloniji su usvajanju takvih seksističkih stajališta, pokazala je analiza udruga za prava žena.

Izvješće pod nazivom "Pornographic Performances", koje je obuhvatilo akademska istraživanja o prisutnosti seksističkih i rasističkih poruka u glazbenim spotovima, utvrdilo je da su u njima žene – osobito one crnačke rase – rutinski prikazane u hiperseksualiziranom kontekstu.



Analizu su naručile organizacije za prava žena End Violence Against Women Coalition, Imkaan i Object, a na njezine su rezultate upozoreni čelnici glazbene industrije, medijska regulatorna tijela i političari, piše The Guardian.

Organizacije pozivaju na hitne promjene u načinu prikazivanja žena i ljudi obojene boje kože u glazbenim spotovima, kao i na uvođenje obveznog obilježavanja dopuštene dobne granice za svaki glazbeni spot te obveznog programa školskog obrazovanja o seksualnosti i odnosima s naglaskom na pravedni partnerski odnos.



Također su pozvale sve aktere glazbene industrije da saslušaju stajališta mladih žena, "osobito mladih žena obojene kože, te da se obvežu na potpuno iskorjenjivanje seksizma i rasizma iz svojih uradaka".

Izvješće je pokazalo da glazbeni video spotovi muškarce prikazuju kao dominantne i moćne likove, dok su žene samo "pasivni primatelji njihovih pogleda". Crne žene uobičajeno su prikazane na hiperseksualiziran način s posebnim fokusom na njihove stražnjice, "što ih prikazuje kao divlje i animalne", dodaju naručitelji analize.

Jedna je studija pokazala da su oni koji gledaju takve video spotove skloniji pronalaženju opravdanja za tzv. silovanje na prvom spoju, te da su također skloniji prihvatiti dvostruka mjerila seksualnosti, prema kojima su muškarci koji imaju više seksualnih partnera poželjni, dok se takve žene istodobno smatra prostitutkama.

"Vjerujemo u pravo žena na samoizražavanje i slobodu kretanja i zabrinuti smo načinom na koji glazbena industrija koristi glazbene spotove kao još jedno sredstvo kolonizacije i iskorištavanja tijela crnih žena. Pozivamo sve dionike glazbene industrije da razmotre ono što im govore dokazi", kazala je Lia Latchford iz organizacije Imkaan Young Women’s Team.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.