MNOGI građani pobunili su se kada su vidjeli reklame za Osječko pivo te se putem maila javili udrugi B.a.b.e., koja ih je uputila pravobraniteljici za ravnopravnost spolova. Naime, u reklamama je primijećeno kako žene postaju isključivo seksualni objekti, dok su muškarci frajeri koji ispijaju pivo i pjevaju dvosmislene pjesme. Radi li se o bezazlenim, duhovitim bećarcima ili seksističkoj marketinškoj kampanji koja degradira žene?
"Veliki macho muškarci piju pivo i onda su veliki frajeri, a u biti nakon toga zaspe najčešće"
Sanja Sarnavka komentirala je reklame oko kojih se digla medijska bura. "Rekla sam već da smo imali nevjerojatno puno e-mailova i poziva ljudi koji su smatrali da je reklama jako uvredljiva. Onda smo mi rekli ljudima da se obrate pravobraniteljici za ravnopravnost spolova jer je njezina službena dužnost da reagira, a građani uvijek imaju moć bojkotiranja proizvoda za koji smatraju da ih vrijeđa. Vani je to normalno i rekli samo da to naprave jer ih B.a.b.e ne mogu spasiti. Ja sam rekla da mi je reklama glupa, stvarno se reklame za pivo obraćaju isključivo muškarcima, iako ja vidim da mlade žene gotovo sve piju pivo. Međutim, njih se ignorira kao potrošačice, i uvijek je ista priča. Veliki macho muškarci piju pivo i onda su veliki frajeri, a u biti nakon toga zaspe najčešće", zaključila je Sanja za Index.
"Ja mislim da ne treba dizati toliku prašinu oko reklame čiji je glavni adut zafrkancija"
Redatelj reklama, Dalibor Matanić, smatra da se oko toga ne bi trebala stvarati prevelika medijska buka. "Ja mislim da ne treba dizati toliku prašinu oko reklame čiji je glavni adut zafrkancija. Na samom snimanju sam predložio da napravimo varijantu reklama u kojima će cure pjevati momcima tako da se zamijene uloge. Mislim da bi to bilo zabavnije, samo bi se tada neke muške udruge javile", komentirao je Matanić.
"Bećarac povezuje sve važnije vrline slavonskog mentaliteta - veselje, pjesmu, slavlje, erotičnost i humor"
Iz Osječke pivovare za Index su otkrili kako je njihov cilj bio lansirati jednostavnu, pamtljivu i šaljivu reklamu. "Bećarac povezuje sve važnije vrline slavonskog mentaliteta - veselje, pjesmu, slavlje, erotičnost i humor. Iako je bećarac jedan od zaštitnih znakova Slavonije prepoznatljiv je i omiljen i među ne-Slavoncima. Cilj je bio lansirati jednostavnu, pamtljivu i prije svega šaljivu komunikacijsku platformu, koja je nedvojbeno slavonska, ali razumljiva i ostatku Hrvatske. Za napomenuti je da je Ministarstvo kulture RH bećarac, kao tradicionalnu formu i neizostavan dio današnje tradicijske kulture Slavonije, Baranje i Srijema, uvrstilo na listu zaštićene nematerijalne kulturne baštine. Sukladno definiciji Ministarstva kulture RH bećarac je ,citiramo, "vokalni odnosno vokalno – instrumentalni napjev veselog i vedrog teksta, najčešće prožet alegorijama i metaforama…", odnosno "Bećarac je deseteračka glazbena vrsta u kojoj se na određeni melodijski obrazac i njegove brojne inačice pjevaju po sadržaju veoma različiti deseterački dvostihovi, najčešće ljubavni i metaforično erotski; hvale se vlastite vrline, ljepota, sposobnosti, imovno stanje, izruguju se neistomišljenici i suparnici, prkosi se i inati." Stoga izričito kako naša namjera ni u kom slučaju nije bila plasirati neprimjerene poruke u javnost, već, koristeći šaljivu formu bećarca, dati naglasak na slavonski lokalni identitet i originalnost ukorijenjene u hrvatski tradicionalni kolorit,što inače i krasi Osječko pivo kao prepoznatljivi slavonski pivski brand."