Foto: Shutterstock
Prema nekim studijama, čije je sažete rezultate objavio Huffington Post, tajna ne leži samo u genijalnim idejama koje su ponekad izvor instantne zarade već i u navikama koje se sprovode tijekom čitavog života. Provjerite koje su neke od njih.
1. Bogati ne odlaze u mirovinu čim za to imaju uvjete
Jedna je studija pokazala kako oni koji su za života najviše uštedjeli ne idu u mirovinu barem do 70. godine života. Gotovo polovica njih planira nastaviti s radom zato jer to žele. Oni zadržavaju radna mjesta koja od njih ne zahtijevaju velike napore, ali ne prestaju s radom. Nastaviti s poslom na nižoj i manje stresnoj funkciji ili pak privremeni rad moglo bi biti rješenje za uštedu novca kad se jednom ipak odlučite na mirovinu.
2. Ne bude se u šest sati ujutro kako bi odgovarali na mailove
Svima je jasno kako se oni koji najviše zarađuju bude ranije nego ostali, no to vrijeme ne provode provjeravajući društvene mreže i mailove jer to mogu i u slobodno vrijeme tijekom dana. Rano ujutro uspješni menadžeri pripremaju svoje planove za čitav dan i veće poslovne odluke jer je to vrijeme kad ih nitko neće ometati. Rano je jutro stoga namijenjeno za poslovne prioritete.
3. Ne ignoriraju ponude za druge poslove
Osigurati si najbolje radno mjesto nije uvijek najvažnija stvar. Mnogi uspješni radnici radije biraju hijerarhijski niže radno mjesto u jednoj tvrtki ako uvide kako će tamo lakše i brže napredovati nego na višoj poziciji u nekoj drugoj. Bitno je također pratiti koja grana poslovanja ima tendenciju rasta jer je najvjerojatnije kako će se u njoj najsigurnije napredovati.
4. Ne kupuju ako mogu iznajmiti
Iznajmljivanje je popularnije no ikad, čak i među bogatima. Ukoliko ne postoji sigurnost da će se dugoročno isplatiti, kupnja bogatima i uspješnima ne dolazi u obzir, a neke su studije pokazale kako iznajmljivanje doma ili automobila ne umanjuje zadovoljstvo onoliko koliko se smatralo.
5. Ne kupuju bez provjere mogu li drugdje kupiti po nižoj cijeni
Bogatiji ljudi češće kupuju stvari preko interneta, gdje lakše mogu provjeriti konkurentne cijene i odmah odvagnuti koja je ponuda bolja. Oni također ne posjećuju luksuzna odredišta u tolikoj mjeri koliko bismo mislili; skloniji su otići na mjesta srednje skupoće gdje neće potrošiti previše novca kako bi uštedjeli što više. Kupovina preko interneta znatno smanjuje vjerojatnost impulzivne kupnje, a nerijetke su aplikacije koje vas mogu upozoriti kad cijena određenog predmeta koji vas zanima padne ili se pak dotične nađe na akciji što vam omogućava kupovinu po nižoj cijeni.