Foto: Shutterstock
POPIS taktika koje su, kako barem tvrde znanstvenici, a prenosi Business Insider, ključne ako želite pobijediti u raspravi, kreiran je na temelju opsežnih studija, uključujući i one s kalifornijskog Sveučilišta, ali i novijih socio-psiholoških istraživanja.
1. Budite susretljivi. To znači da prije svega poštujete argumente onog drugog, bez obzira na to što o njima mislili.
2. Pobjeda u raspravi ne smije vam biti jedini i najvažniji cilj. Jer ako tako krenete, time potičete da se druga osoba postavi defenzivno, a s takvim stavim teško da ćete ikoga išta uvjeriti.
3. Ne pitajte se "zašto", već "kako". Kada ste usmjereni na to kako ideju provesti u djelo, a ne zašto je ona dobro ili loša, vaša perspektiva se mijenja, lakše prihvaćate tuđe mišljenje i otvoreniji ste za različita i drugačija rješenja.
4. Odgodite raspravu (ako možete) i nastavite je drugom prilikom. To znači, i nakon nekoliko sati ili dana. To će omogućiti drugačiji pogled na argumente jedne i druge strane, tvrdi to osnivač Pixara Ed Catmull koji je burne i duge rasprave vodio sa Steveom Jobsom. "Razmišljao je puno brže od mene i teško je bilo suprotstaviti mu se. Tada bih odgodio raspravu, razmislio nekoliko dana i ponovno mu se javio..." objašnjava Catmull.
5. Postavljajte pitanja slobodnog tipa. To bi trebalo sugovorniku omogućiti da na vama prihvatljiviji i bolji način objasni svoja stajališta, a uz to, ova strategija znatno mijenja ton dijaloga - od natjecateljskog, on postaje jedna vrsta suradnje. Znanstvenici ističu da je ovakav pristup posebno važan u vezama.
6. Samopouzdanje. To je ono čemu ljudi najviše vjeruju. To im daje do znanja da ste uvjereni u svoje argumente te da ste osoba od povjerenja. Ljudi ne slušaju najpametniju osobu u prostoriji, tvrde znanstvenici, već onu koja zrači s najviše samopouzdanja.
7. Koristite slikovne prikaze i konkretne primjere. Ljudi to vole. To osnažuje povjerenje i daje vam prednost.
8. Demonstrirajte odobravanje društva. Znanost, kao i praksa, potvrđuju da ljudi vjeruju onome što je "odobrilo društvo". Tako ćemo prije otići u restoran ispred kojeg je red, ili odabrati nešto što je prihvaćeno u društvu kao dobro. To je zbog pretpostavke da drugi znaju što rade i što je u redu. I to treba iskoristiti u raspravama.