Foto: Guliver / Getty Images
HIT JIMMYA BUFFETA iz 1977. je zarazan, ali nitko nije očekivao da će mu donijeti ogromno bogatstvo.
Prema pisanju Business Weeka, pjesma "Margaritaville" najisplativija pjesma svih vremena, ali za to postoji dobro objašnjenje: "Postoje dva 'Margaritavillea'", kaže Robert Brauneis, profesor intelektualnog vlasnštva na sveučilištu George Washington. "Autorsko pravo štiti pjesmu koja je izuzetno vrijedna zbog tog silnog novca kojeg donosi, a postoji i zaštitni znak koji se razvio iz naslova pjesme, a to je zakonski drugi oblik vlasništva."
Kako je to moguće?
Ime "Margaritaville" asocira na nešto ljetno i bezbrižno (o tome govori i pjesma) a Buffet je to pametno iskoristio i uložio u lanac restorana i trgovina s tropskom temom koje je nazvao po pjesmi. Uz to, isti naziv nose smrznuti plodovi mora, tekila, pileća krilca, odjeća za muškarce i žene i namještaj za terasu.
Procjenjuje se da je tvrtka zaradila 100 milijuna dolara prošle godine.