Iza nje su bile tri operacije i dijagnoza Crohnove bolesti. Dok je sa strepnjom gledala u neizvjesnu budućnost, napipala je kvržicu na lijevoj dojci. Tumor je bio zloćudan, uslijedila je još jedna operacija…
Pokušavajući skupiti snagu za svaki novi dan i sabrati misli kako bi ih tijelo moglo slijediti, s punih 50 godina stigao joj je poziv da nosi Balenciaginu reviju. Ovo je priča o Agnezi Dorkin, Hrvatici koja 35 godina živi u Milanu i bavi se modnom fotografijom. Nikad dotad nije nogom kročila na modnu pistu.
Ispričat ćemo vam je polako, da ništa ne preskočimo, jer nas je fascinirala i bila bi šteta nešto skratiti.
"Fotografija je moj život. Diplomirala sam na Istituto Italiano di Fotografia u Milanu, na akademiji sam naučila dosta o tehnici i obogatila vizualnu kulturu, ali prava škola je, kao u svakoj umjetnosti, na terenu. Sad govorim o pravoj fotografiji, ne onoj s pametnim telefonima", kaže uz blagi osmijeh.
"Milano je nudio mogućnost da se profesionalno bavim modnom fotografijom i tako sam počela. Imala sam jako lijepe suradnje s raznim redakcijama, radila kataloge, poneku reklamnu kampanju, naučila se ne samo profesionalnosti, jer se radi u svakakvim uvjetima s različitim ljudima u jako kratkom roku, nego i razvila intuiciju jer je važno biti briljantan i pod neočekivanim okolnostima."
Imala je dobre suradnje s časopisima, brendovima i firmama, a onda je došao trenutak kad je sve nekako stalo. Potom je tijelo počelo reagirati, na više polja odjednom, nepogrešivo i zastrašujuće.
Nalazi su bili zabrinjavajući
"Zasad je sve u redu, u međuvremenu sam imala razne terapije, nalazi su bili jako zabrinjavajući. Dug je bio period dezorijentacije, izgubljenosti, nemoći. Taj period je zahtijevao šutnju, skoro pa nestanak, priča nam uz prepoznatljiv otočki dijalekt iz Preka na otoku Ugljanu. Upravo od tamo se kao jako mlada uputila u Italiju s idejom da studira fotografiju, a život joj je otvorio priliku kakvu nije mogla ni zamisliti.
Nakon svih uspona i padova, operacija, tjeskobe, traume i za psihu i za tijelo, u vrijeme kad je svijet u pandemiji stao, dogodilo se nešto od čega Agnezi i danas srce poskoči.
"Preko Instagrama, zamislite, me kontaktirao jedan od casting directora iz Balenciage i pitao jesam li zainteresirana da napravim reviju u Parizu u studenom za glavnu kolekciju. Netko mu je vjerojatno preporučio mene. Bilo je to preveliko i prelijepo iznenađenje i bila sam jako, jako uzbuđena. Morala sam mu poslati fotografije koje zovu polaroidima, to su fotke bez šminke i filtera - prvi plan, profil i cijelo tijelo, i video u kojem hodam. Isto tako i mjere - visina, obujam struka, prsa i bokova. Jako je važna proporcija tijela. Nakon toga su mi poslali mail iz Balenciage i rekli da su zainteresirani. Jedno jutro krajem rujna mi stiže ponovno mail iz Balenciage i pitaju me mogu li doći u Pariz taj isti dan ili dan poslije. Radili su casting za pretkolekciju. Dan kasnije sam krenula i potvrdili su me na castingu i za ovu reviju, tako da sam u nekoliko mjeseci imala više ugovora s njima. Osjećaj je bio neopisiv", kaže Agneza koja nakon mnogo godina u modnoj industriji ima izgrađeno mišljenje o modnim brendovima.
Balenciaga je najznačajniji brend današnjice
"Balenciaga je najznačajniji brend današnjice. Njihove revije nisu samo revije nego prava revolucija u industriji. Nešto istinski umjetničko, inspirativno i hrabro. Neke su od najljepših revija u cijeloj povijesti mode. Osim proporcija modela, traže autentičnost, osobnost. S njima repetitivna ritualnost revija više ne postoji. Demna, koji je genij, promijenio je način komuniciranja. Smatram da je jako važan kao društveni proces i presretna sam i ponosna što sam dio ovoga. Ovu promjenu u industriji zovu inclusivity."
Nakon ovih ugovora dobila je angažmane za par editorijala i potpisala ugovor s modnom agencijom koja ima bazu u Berlinu te podružnicu u Milanu, na koju se oslanjaju za talijanske klijente, i u Parizu za francuske.
Na prvom nošenju revije, kaže Agneza, osjećaj je bio nevjerojatan.
"To su jako velike produkcije, lokacija iz snova, svi suradnici bili su jako ljubazni tako da su uvjeti rada bili savršeni i sve funkcionira bez zastoja. Naravno, nisam imala puno samopouzdanja da ću to dobro odraditi tako da, kad je izašla revija, prva tri dana sam pokušavala gledati i žmirila kad bih ja nastupala. Za drugu reviju sam već bila hrabrija i kako sam shvatila bolje veličinu svega, osjećala sam se kao na nekakvoj misiji. Drugi dolazak u Pariz mi je bio nezaboravan. Kad me šofer doveo do hotela, vani je bila ekipa s revije i pozdravili su me kada sam ulazila, prepoznali da sam jedna od njih, baš mi je to bilo super."
Danas nosi revije za Yves Saint Laurent, Pradu, Chanel, Dior...
Nakon prvih nekoliko revija počela su se otvarati nova vrata pa je, osim Balenciage, nosila mnoge druge dizajnere, kao što su Yves Saint Laurent, Prada, Chanel, Dior, Yproject, Loewe, Bottega veneta…
Iza revija dobila je i gažu za reklamnu kampanju Balenciage za videoigre. U međuvremenu se i dalje liječila, radila na jačanju svoga tijela, puno čitala o svemu… Uskoro je stigao novi poziv casting directora iz Balenciage za editorijal, a nakon toga ugovor s AMMmodelsmanagenmentom, novi editorijal te Fashion Week u Milanu u lipnju.
"Svaki posao je kao blagoslov, uzimam sve ovo s filozofijom jer poznajem ambijent koji je stalno u pokretu, počevši s Balenciagom, tako da ciljam na visoko s manjim očekivanjima."
Dojma smo kako je njena priča kao neka paralelna stvarnost u kojoj se stvari događaju drukčijim redoslijedom od uobičajenoga.
"Da, obično je suprotno, najprije si model, a kasnije fotograf. Iza mene je vrijeme velike introspekcije, nesigurnosti, egzistencijalne nemoći, tjeskobe, borbe za život, terapije, operacije, velika fizička i duševna bol i polako preporod. Sve se prije pet godina polako počelo mijenjati zbog privatnih razloga i napravilo mjesta za novo, koje u stvari doživljavam kao produžetak staroga. U međuvremenu sam puno razmišljala, preispitivala se iskreno i nakupila se inspiracije tako da jedva čekam ponovno fotografirati."
A modna pista?
"O da, i njoj se jako veselim!"