Barbara vozi bus i prkosi stereotipima. Evo zašto su žene bolje vozačice

Foto: Promo

Sadržaj nastao u suradnji s: Arriva Hrvatska

IAKO se vremena mijenjaju, u društvu još uvijek opstaju brojni stereotipi o vozačicama. Jedan od najraširenijih je da žene lošije voze, unatoč statistikama koje pokazuju da rjeđe sudjeluju u ozbiljnim prometnim nesrećama. Često ih se karakterizira kao preoprezne i spore, premda oprezna vožnja može povećati sigurnost na cestama.

Pogrešno se misli da žene voze samo male, kompaktne automobile. No one voze sve - terence, sportske automobile i velike SUV-ove, a na našim cestama sve se češće mogu vidjeti vozačice tramvaja, kamiona ili autobusa.

Žene voze opreznije

Predrasude prema ženama za volanom nisu rijetkost, a najčešći argumenti za to nemaju statističko uporište. U Hrvatskoj je u vozačkoj populaciji oko 42 posto žena i 58 posto muškaraca. Međutim, od 227 prometnih nesreća sa smrtnim ishodima u 2022. godini u čak 90.3 posto slučajeva krivci su bili muški vozači, rečeno je na konferenciji Nesreće se ne događaju, one su uzrokovane, održanoj 2023. u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Slična statistika ponavlja se i na globalnoj razini. Veliko istraživanje Ministarstva prometa u Ujedinjenom Kraljevstvu prije dvije godine pokazalo je da su žene sudjelovale u samo 18 posto prometnih prekršaja te da su ceste u globalu sigurnije sa ženama vozačicama.

Profesionalne vozačice, međutim, još uvijek nisu jednako zastupljene kao muški kolege. Prema Indeksu ravnopravnosti spolova, žene su u prometnom sektoru u Hrvatskoj manje zastupljene od prosjeka Europske unije - 16 posto naspram 22 posto u EU.

Barbarina priča

Hrvatske boje brani Barbara Leović, vozačica tvrtke Arriva Hrvatska, vodeće u pružanju usluga autobusnog prijevoza u Hrvatskoj. Motivirale su je, kazala nam je, bliske osobe koje se bave istim poslom.

Barbara Leović
Foto: Promo

Na početku je vozila isključivo na kraćim linijama i manje autobuse, a kako je svakim kilometrom raslo njeno iskustvo, tako su i relacije postale duže, a vozila veća.

"Ja sam svoje prve kilometre u autobusu napravila u Arrivi nakon što sam stekla sve potrebne dozvole za upravljanje", objasnila je.

Nakon što je stekla dozvole, nastavila je učiti uz podršku kolega i mentora.

"Tvrtka mi je osigurala mentorstvo starijih i iskusnijih kolega, kao i sveobuhvatnu i temeljitu obuku vezanu za razna područja rada, od ispunjavanja dokumentacije, preko rada na mašinicama za prodaju karata i rukovanja digitalnim tahografima, do izvršenja dnevnog preventivnog pregleda i uvida u performanse vozila", prisjetila se.

Na ovaj posao dodatno ju motiviraju redovite nagrade za dobre rezultate, ali i to što ima priliku družiti se s kolegicama.

Arriva Lavice - društvo koje okuplja žene 

"Kao članica Društva žena Arrive Hrvatska redovito povodom Dana žena dobijem mali znak pažnje. Također, svaki nam se mjesec isplaćuje nagrada za radne rezultate, a postoji i mogućnosti ostvarivanja prava na stimulaciju", navela je.

Društvo žena Arrive Hrvatska - Arriva Lavice okuplja sve zaposlenice Arrive u Hrvatskoj, njih približno 230. Ciljevi su međusobno pomaganje, upoznavanje i osnaživanje, promicanje uključivosti i raznolikosti te stvaranje okruženja ravnopravnosti i prihvaćanja.

Uz to, zaposlenici svake godine dobivaju božićnicu, uskrsnicu i regres. Tu su i nagrade za radne rezultate te stimulacije. Dodatno, Arriva osigurava zaštitu radničkih prava kolektivnim ugovorom, što pruža sigurnost i stabilnost svim zaposlenicima. U sklopu programa Preporuči vozača/vozačicu svaki zaposlenik može ostvariti pravo na dodatnu nagradu.

Ovisno o radnom mjestu, Arriva svojim zaposlenicima omogućava fleksibilno radno vrijeme, mogućnost rada na pola radnog vremena te rad od kuće po potrebi.

Ilustracija: Shutterstock

Trenutno su u potrazi za novim vozačima i vozačicama

Suvremena oprema i temeljita briga o sigurnosti 

Arrivin vozni park sastoji se od 600 vozila kojima prometuju na lokalnoj i regionalnoj razini, kao i na međugradskim i međunarodnim relacijama, povezujući tisuće odredišta diljem zemlje te pružajući odlične veze s europskim zemljama. Tvrtka upravlja s 14 autobusnih kolodvora, 9 servisnih centara, zapošljava više od 1000 djelatnika te preveze više od 11.7 milijuna putnika godišnje.

Barbara je iskreno rekla da su joj najveći izazovi različiti uvjeti na cestama. Tehnologiji i vozilima vrlo se brzo prilagodila. Svi autobusi Arrive opremljeni su telematskim sustavom. Riječ je o tehnologiji koja kombinira telekomunikacije i informatiku kako bi se omogućio prijenos podataka na daljinu.

U kontekstu automobilske industrije i transporta telematika se koristi za prikupljanje i prijenos podataka o performansama vozila i vozača u stvarnom vremenu. Ovi podaci mogu uključivati informacije o lokaciji, brzini, ponašanju vozača, stanju vozila i slično.

"Pravac prema novoj karijeri"

Sigurnost putnika, ali i osoblja u Arrivi je na samom vrhu prioriteta. Tako sva vozila prolaze, osim obveznih zakonskih pregleda, kroz stroge interne kontrole.

"Svako vozilo obvezno prolazi kompletan preventivni pregled svakih osam tjedana, što nama za volanom daje osjećaj sigurnosti", zaključila je Barbara, koja se raduje novim kilometrima za volanom svog autobusa.

Dugoročno gledano, tvrtki je cilj povećati broj i udio vozačica, pa su tako nedavno pokrenuli kampanju Pravac prema novoj karijeri koja ima dva cilja. Prvi je privući sve potencijalne vozačice i vozače te im predstaviti Arrivu kao poželjnog poslodavca koji nudi odlične uvjete i mogućnosti, a drugi razbijanje predrasuda o ženama vozačicama autobusa.

"Mi tu predrasudu želimo srušiti i pozvati što više žena da se odvaže na karijeru profesionalne vozačice", objasnila je rukovoditeljica odjela zaduženog za upravljanje ljudskim potencijalima Arrive Mirjana Mia Starčević.

Mirjana Mia Starčević
Foto: Promo

Tvrtka stalno traži načine da osigura motivirajuće uvjete za rad svojim zaposlenicima, rekla nam je. Tako je istaknula da budućim zaposlenicima bez potrebne kvalifikacije za posao nude mogućnost obuke i stjecanja svih potrebnih dozvola za upravljanje autobusom, mentorstvo i podršku kolega, kao i temeljitu obuku na hrvatskom i engleskom jeziku.

"Ovome bih dodala kako smo u Arrivi predani osiguranju uključivosti svih zaposlenika, bez obzira na njihovu dob, rod, etničku pripadnost, životne navike ili bilo koje drugo obilježje, te aktivno, kroz interne kampanje, radimo na stvaranju kulture u kojoj svaki zaposlenik osjeća dobrodošlicu i pripadnost, kao i da se može razvijati i napredovati", objasnila je.

Osim eksternih, Arriva također održava i niz internih aktivnosti, poput interne kampanje U Arrivi mogu biti ono što jesam, koja je nastala u sklopu Strategije raznolikosti i uključivosti, s ciljem da  poveća broj vozačica u odnosu na prethodnu godinu te da zastupljenost žena na voditeljskim i rukovoditeljskim pozicijama naraste na 40 posto.

Sponzorirani sadržaj donose Index i Arriva Hrvatska u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.