Foto: Facebook/Press
HRVATSKI Team Tesla, koji sudjeluje na ovogodišnjem reliju Budapest – Bamako uspješno je prešao Saharu i ušao u Senegal te su tako postali prvi u svijetu koji su električnim automobilom uspjeli prijeći Saharu. Čekaju još samo službenu potvrdu Guinnessa.
Nakon što su 12. siječnja krenuli u najveći amaterski reli, hrvatski tim koji čine poduzetnik, investitor i zaljubljenik u električne automobile Saša Cvetojević, autor, putopisac, fotograf i urednik IT medija Bug i Mreža Oleg Maštruko te joker-član iz Češke Tomas Konvička, nastavlja put prema cilju i plijeni pozornost nevjerojatnim pothvatom – vožnjom u potpuno električnom autu.
Ove godine utrka, čiji se cilj svake godine mijenja, vozi se do grada Banjula u Gambiji, a hrvatski tim svoje doživljaje svakodnevno sa svojim pratiteljima dijeli na Facebooku. Međutim, put nije bio lagan.
"Prelaskom granice Senegala i službeno smo izašli iz Sahare. Po našim saznanjima nijedan električni auto prije nas nije prešao Saharu. Ne tvrdimo da su naši podaci točni, niti je to nužno presudno, ali prijavili smo ovaj projekt i Guinnessovoj knjizi rekorda pa ćemo vidjeti. Imamo fotke, GPS trackove, potpise svjedoka...", objavili su dečki u Facebook grupi gdje ih prati nekoliko tisuća ljudi.
Prije toga, doživjeli su razne poteškoće na putovanju, a najviše njih bilo je vezano uz punjenje Tesle. Imali su neugodnu situaciju s Mađarima u kampu u kojem su prespavali.
"Onesvijestio sam se od umora u svom šatoru oko 21 h. Kasnije sam čuo da je izbila svađa kad su neki neugodni Mađari došli i tražili od Saše i Tomasa da ugasimo generator. Generator, u pustinji, u Mauritaniji, nama nije zeka-peka nego pitanje života i smrti. Saša i Tomas parkirali su aute maksimalno uviđavno, na rub logora, okrenute niz vjetar i s vratima Dacie prema vanjskoj strani kampa. Po meni se to zbilja nije previše čulo, a ja sam spavao možda i najbliže izvoru buke. Uz to, bili smo spremni ustupiti mjesta za punjenje gadgeta na generatoru svakome tko je pitao, a dosta njih i jest pitalo. I planirali smo ga ugasiti u ponoć. Nekima očito to nije bilo dovoljno i usred noći trebalo je prekidati punjenje i micati vozila još pedesetak metara dalje - nezgodno na sto načina. Ovo će za posljedicu imati da ćemo ubuduće izbjegavati kampiranja", opisao je Oleg.
Inače, ovako izgleda laptop s kojeg ekipa neumorno izvještava o svojim pustolovinama.
Kako je izgledalo njihovo snalaženje da napune Teslu, možda najbolje opisuje ova situacija iz St. Louisa.
"Dođemo u hotel, veli frajer - naravno, ima troa faz u garaž i neki me lik krene vodit po bloku. Kad tamo - pravi garaž. Imaju jedan šteker i to onaj francuski poput šuka, ali s još jednim pinom. Naravno, to ja nemam - greška. Ali već on sječe neki kabel, tu je žilet, zubi, odvijač, škare. Malo stare izolir trake i voila. Spoji on to. No, frajer ima prepaid struju. Veli - mora kupit još. Ok - dogovorimo se za 30 eura. Ode kupit bon, ali ga ne zna upisat da mu “puste još struje”. Jer, novi digitalni uređaj... pa se zove ovog i onog, skupila se ekipa, nitko ne zna. Nakon što sam kupio magnete od ultra dosadnog uličnog prodavača koji je naišao i muke od sat vremena s njima - ostavih im 10 eura i odem u hotel koji je Tomas našao. Veli - ovaj stvarno ima 3 faze - ja vidio. I električar će sad doći. Sad u Africi je pola sata, a 10 min je pola do 1 sat. No, uglavnom, nakon muke (ne zna električar svoj posao) spojili se i punimo s 10-ak KW. Neću više da im ne izbacim cijeli hotel", prepričao je Saša.
Na jednoj dionici zapeli su u pijesku zbog čega im je pukla guma na pratećoj Daciji. "Mijenjali smo gume na Daciji nekoliko puta jer felga nije pasala, a probali smo i kit za samokrpanje gume. Sad mi je smiješno, ali tada nije bilo, tad smo bili na rubu očaja...", napisao je Oleg.
Dobili su priznanje organizatora relija za jedan od najambicioznijih osobnih izazova ove godine na reliju.
Na putovanju su sreli i zanimljive životinje...
Ali i mauritanijsku vojsku koja izgleda ovako...
Dok kamp sudionika relija izgleda ovako...
A ovako izgleda plaćanje ručka za devet osoba u mauritanijskom restoranu s novčanicama četiri različite valute...
Imali su i neslavni susret s policijom zbog prebrze vožnje...
Te moguće riskirali život jedući nepoznati kaktus...
Što je još doživio hrvatski tim na ovoj avanturi života, možete vidjeti u Facebook grupi Team Tesla - Powered by RWE.