U svojim nastojanjima dokumentiranja svih blamova hrvatske industrije zabave, mene i moj agilan tim kolega u krindžu već godinama kopka što to nikad nismo objedinili na godišnjoj razini. Znate, da ostane za nadolazeće naraštaje i to.
Tako smo došli na ideju hrvatske verzije Grammyja i prigodno je nazvali Blammy. Ovako planiramo zabilježiti najveće od najvećih i odati priznanje jedinoj stvari koju naša industrija zabave radi kako treba: pouzdano se blamira na dnevnoj bazi i tako vrši svoju osnovnu funkciju - zabavlja nas.
Potrudit ćemo se napraviti tradiciju od ovoga i dići sve zajedno na puno višu razinu dogodine, a da bi se to dogodilo, treba nam vaša podrška i zato glasajte dok vam prsti ne otpadnu, širite riječ, komentirajte, diskutirajte. Ove godine Blammy neće biti spektakularna dodjela uživo, ali prvi Blammy može se osvojiti samo jednom i to je posebna čast.
Tko se najviše izblamirao ove godine? Pažljivo analizirajte kandidate i glasajte na dnu članka.
Sretno svima!
8. Mediji, influenceri i glazbenici vs. lik i djelo Olivera Dragojevića
Naprosto užasno neukusna kampanja apsolutno svakoga tko je htio okrenuti koji eurić za svoj brend. Od PR tima Seksi Cveleta koji je pokušao uvjeriti ljude da je njegov singl Zalazak hommage Oliveru (nije uspio, pjesma ima 333.000 pregleda i samo 106 komentara, što je ništa za najveću zvijezdu Hrvatske ispod 40 godina starosti u 2023. godini) pa do - ne zajebavam se - keksa na kojima piše “sve bi da da si tu” i torti s Oliverovim slikama.
Nadamo se da Oliver Dragojević počiva u miru, što je moguće samo ako Bog nije toliko okrutan da onima na nebeskim pašnjacima javlja vijesti iz Hrvatske i svijeta.
Pogledajte sami:
I Natali Dizdar koja je zaokružila ovo divnim “about last night” stikerom kraj griza Oliver torte.
I još toga možete pronaći na Instagramu...
7. Franka Batelić
Jedna od rijetkih hrvatskih zvijezda za koju se zaista jako teško sjetiti bar jedne pjesme koju pjeva. Čak i ove najdiskretnije imaju bar jedan iritantan džingl koji znate, iako ga ne podnosite.
Poznatija kao supruga Vedrana Ćorluke, a ove godine lansirala je vlastiti brend nekakve skin care kozmetike urnebesnog imena Frankly good. Vjerovali ili ne, nije došla do kandidature za Blammy imenom brenda, nego činjenicom da je njena marketing agencija Bruketa&Žinić&Grey za ovaj brend izmislila možda najgluplju riječ u povijesti marketinških složenica.
Naime, brend manifest je spajanje dviju riječi u jednu - habit (navika) i fabulous (veličanstven) su tako postale… habulous.
Habulous. Ako ste čuli neku slučajnu prolaznicu kako na telefon viče prijateljici “Ajme, sinoć si bila prehabulozna! Bila sam, kao, omg kako habulozna slejka!” ili “Kaput mi je guba, ali fali mu, kao, one habuloznosti neke, kužiš?”, znate odakle je to došlo.
Sumnjam da je to dovoljno za osvajanje Blammyja, ali ako Franka ispliva na sam vrh, to će biti ni manje ni više nego habulozno.
6. Robert Knjaz i HRT
Voditelj beskrajnog broja opuštenih emisija koje nas uvjeravaju da su slavni Hrvati opušteni i vrckavi. Kako nas je to dovelo od presimpatične Svlačionice u kojoj je jedan nogometaš u prime time terminu govorio da njegova žena, prije svega, treba biti glupa do ovogodišnjeg Knjazališta, zaista nemam pojma.
Knjazalište je zapravo emisija o pišanju po sirotinji u kojoj bogata ekipa ide u nekakav perverzni cosplay siromašnih - i to pred siromašnima.
Vedran Ćorluka i Franka Batelić tako odu iz svoje vile u centru teške 15 milijuna kuna skupljati staro željezo u romskom naselju, Ella Dvornik odluči svojih navodnih 80 tisuća eura mjesečne zarade napustiti na jedan dan i raditi na baušteli - s kim drugim nego s čovjekom koji se zove Huso, Marko Grubnić provodi dan sa sakupljačem boca i priznaje da ga je strah kokoši, a Hauser je imao diskutabilno još problematičniju epizodu u kojoj je nosio gluhe slušalice da bi vidjeli kako će se snaći kao gluha osoba.
Navijam za Knjaza i HRT jer se jednostavno divim meta razini ruganja koju su uspjeli postići - i pokupiti jako dobar novac za to.
5. Karla Zelić
Reperica koja već cijelo desetljeće najavljuje epohalni rap album, ali sudeći po starijim performansima na ovom polju (a i recentnijim), ne očekujem previše. Zarađuje kao influencerica koja je skočila na hypebeast fešn trend u trenutku kad to nitko nije radio, digla broj pratitelja tijekom veze s LayZ-jem (koji je zamalo upao među kandidate za Blammy) i otad grca u nesigurnostima jer želi biti više od fešn influencerice.
Uz postove o mentalnom heltu (i reklamiranja klinika sa sumnjivim vlasnicima i metodama) i raznim aktualnim signalizacijama svoje uzvišenosti nad drugim curama koje se samo oblače i ne promoviraju intelektualne vrline, nedavno se dotakla i Gaze. U razdoblju kad je to bila apsolutno dominantna tema na društvenim mrežama i u medijima, stavljala je hrpu storija podrške Palestini koji su kulminirali fantastičnim tekstićem u kojem se pohvalila da je bila jedna od prvih koji su “dijelili sadržaj o Palestini”. Ozbiljno:
Naravno, kako je tema gubila na važnosti, a ona riskirala da će izgubiti podršku brendova (ipak je bila reklamirala brend koji je poznat po financiranju Izraela), polako je prestala ozbiljnije pričati o tome. To je kulminiralo objavom da će “uvečer napraviti mali Gaza session” na molbu pratitelja.
Ostao je samo highlight na Instagramu u kojem se nalaze storiji o Gazi i iz kojih se vidi da je to trajalo od 16. listopada do 3. studenog.
I ova fotografija s partyja Ive Radić.
4. Mia Dimšić
Pjevačica za djecu koja je na krilima Croatia Recordsa pogodovanja postala jedna od najemitiranijih. Pojavljuje se posvuda, dobra je sa svim važnim akterima domaće glazbene industrije - od Želimira preko Bakića do Belana. Čak je zapjevala i sa Škorom na showu Dalibora Petka. Završila je čak i u kajdanci!
Zanimljiva je zato što je prošle godine išla na Eurosong poslije smiješne - ako ne i suspektne - pobjede na Dnori 2022 (primjerice, čak i u ovom trenutku drugoplasirani natjecatelj ima više pregleda finalnog nastupa nego ona) i na tom valu pokušala ostvariti tržišni uspjeh.
Podsjećam, tržište glazbenih obožavatelja nema nikakve veze s profitom u hrvatskoj glazbenoj industriji koji se temelji na emitiranju i nastupu na eventima. Njeni pokušaji su zabavni jer pjesme s novog albuma na engleskom jeziku imaju smiješne brojke (najslušanija nije dosegla 10.000 pregleda na YouTubeu, a ta ista na Spotifyu ima frapantno 3531 slušanje u trenutku pisanja ovih redova). Sve to Mia je zaokružila promocijom iz koje je evidentno da nikoga ne zanima njena glazba.
@mia_dimsic How I made that song: Track 5 - Slow dancing✨️ #slowdancing #monologue #newalbum #miadimsic #singersongwriter #musiciansoftiktok #howimadethatsong ♬ original sound - Mia
Ako dobije Blammy, on zapravo ide hrvatskoj glazbenoj industriji koja je više uložila nego zaradila učinivši baš Miju Dimšić najprofitabilnijom hrvatskom izvođačicom ispod 40 godina starosti.
3. Stjepan Hauser
Zajedno s onim drugim 2Cellosom u pravo vrijeme lansirao čelni kaver na YouTube. Postali su viralni hit i karijera mu otad počiva na činjenici da je čelo uzvišeni instrument pa je samim tim i sviranje kavera puno uzvišenije od ovih jadnih karaoke show finalista koji preživljavaju pjevanjem kavera po kafićima. Nije.
Jedina zanimljiva stvar u vezi Hausera je njegova neobuzdana ljubav prema ženama koja jamačno skriva neke intimne misli koje će nam Stipe vjerojatno sam blagovremeno otkriti.
Perjanice ove kampanje su beskrajni postovi njega i nekakvih rasnih ljepotica na Instagramu te ova dva predivna isječka:
Jako ozbiljan kandidat za Blammy samo zbog ovog vođenja ljubavi s nasumičnim ženama u publici preko čela uz koju jezivo otpjevuši “pogledom me miluješ”. Ako osvoji Blammy, napravit ćemo jedan počasni i za Jelenu Rozgu.
2. Marko Kutlić
Legendarna bebica hrvatskog monopoliziranog etera. Bivši pjevač Pravila igre rules of the game, benda koji ima webshop s vlastitim brendiranim kemijskim olovkama. Izašao iz benda s 23 godine uz burne reakcije članova koji su ga optuživali da širi mržnju prema njima na Facebooku, što je njegova supruga i majka njegova dva sina komentirala rečenicom “istina je samo jedna i njeno ime je Isus Krist”.
Zamijenio ga je još veći miljenik žena. I suprugu je napustio nedugo zatim pa otkrio javnosti da je s Nelom Đinđić putem singla U zagrljaju spašeni, ispod kojeg stoji komentar koji puno bolje opisuje pjesmu nego što bih ja ikad mogao:
Zadnjih godinu i sitno odlučio je biti naš rokenrol seks simbol - htjele to Hrvatice ili ne. Tu kampanju izgurao je rijetko viđenim razinama blamiranja pa je u medijima uporno i konstantno ponavljao da voli rokenrol i žene te da se ne želi vezati kao da su ga sve hrvatske novinarke požudno zaskočile pa je, sirot, morao objasniti otkud mu takva magnetska privlačnost.
Vrhunac svega bio je Blammy trenutak kad je u nekom intervjuu ispričao da je imao ulet “mi chiamo Marco” kojim je “uspio zbariti 10 cura u jednoj večeri” u maniri 12-godišnjeg dječaka kad mu dođu prijatelji starijeg brata pa se odluči malo pohvaliti.
Svoje fanove naziva ratnicima svjetlosti, a za svirku u Masarykovoj u svrhu promocije trgovačkog lanca kraj Teslinog kipa rekao je da svira za ratnike svjetlosti kraj spomenika čovjeku koji je izmislio svjetlost. Ne može se to izmislit, evo i video.
Ako prvi Blammy ode u ruke mi chiamo Marca Vodoccuttlica 10ragazze1notte, nitko se neće naljutiti.
Možda onih 10 cura koje bi zaslužile dijeliti prvo mjesto kad bi priča bila istinita.
1. Ella Dvornik
Vječno “najpopularnija hrvatska influencerica” bez obzira na brojeve. Kćer Dina Dvornika. Dijagnosticirala si je prozodiju, što nije bolest nego disciplina koja se bavi proučavanjem značajki jezika.
Njena majka je rekla pratiteljima da “se ubiju ako nemaju pola eura za uplatiti da bi imala privatan kanal za pretplatnike na kojem može govoriti što poželi bez medijskog uplitanja”. Otkad se odlučila na razvod od Charlesa Pearcea, luduje po društvenim mrežama milenijalskim provokacijama ne bi li promovirala glazbenu karijeru, o čemu će slike govoriti puno više od riječi:
Video sadržaj je užasan, ali prateći glazbeni dio je diskutabilno puno gori. Ella je najavljivala progresivan projekt koji miješa AI blagodati s dosad neviđenim ženskim perspektivama o životu i sve to trebalo je biti umotano u moderan trap zvuk.
Ono što smo dobili je tekstualno i tematski gomila smeća iz osnovnoškolske pjesmarice s perspektivama poput “svi su dečki kurve”, “svaka glupa kuja sada oće da me pljuje, ima da me fucking štuje, zna se koja prva tu je (yah)”, “gasim fon, gasim ton, ulazim u zonu, oči svima ko ping pong, potopit ćemo taj ponton, prsa king kong, DJ, come on, play this song, beat drma - diri dong diri dong, dropping that bass, pulling my thong, dimi se sve ko bong”, “ah, gledaj me, kako tresem, poppam, yeah, spuštam dole, droppam je (let’s kick it), pretvaram ih sve u zombije” ili “kaže da me voli dok ja kačim drudge na stori, gledam kako pati, kako gori, reci dušo, dal te jako boli?”
Kad samo zamislim Ellu kako piše ove linije na kuhinjskom stolu dok u sobi pored spavaju predrazvodni Charles i djeca, prođu me trnci. Ne zbog Charlesa i djece, nego zato što je pisala ove pjesme i mislila da ima nešto.
Ne treba ni napominjati da je album bio teški flop čija publika jedva postoji, a i tu malobrojnu bi izvođačima bilo bolje izbjeći nego imati.