PORTAL Digital Journal pozabavio se pitanjem zašto je hrvatska turistička sezona tako kratka. Prema službenim statistikama hrvatski turizam posljednjih godina bilježi rast te od 2009. godine privlači više od 1,2 milijuna turista godišnje. Shodno tome, veći broj posjetitelja označio je i veći priljev novca od turizma u državni proračun. Britanci su se raspisali o ljepotama dalmatinske obale, kao osnovi turističke ponude u Hrvata.
"Hrvatska je druga najpopularnija turistička destinacija u Britaniji"
"U osnovi hrvatskog turizma je prekrasna dalmatinska obala, 1185 otoka među kojima su najpoznatiji Hvar, Brač i Korčula te neki od prekrasnih gradova kao što su Zadar, Šibenik, Split i Dubrovnik. Hrvatska je druga najpopularnija turistička destinacija za Britance, odmah poslije Španjolske te se procjenjuje da je godišnje posjeti više od 400 tisuća posjetitelja", piše Digital Journal. Pohvalili su Britanci i promotivnu kampanju turističke zajednice.
Zašto je sezona spala samo na ljetne mjesece?
"Kampanja je imala spektakularan uspjeh, no naglasak na plaže, more i sunce ograničili su percepciju na Hrvatsku kao mjesto koje se može posjetiti samo ljeti. Mnogi vlasnici kafića i restorana te privatnih smještaja sa skepsom gledaju na veliku zaradu od turizma, budući da efektivno rade samo preko ljetnih mjeseci, poglavito srpnja i kolovoza. Tužno je što su vlasnici apartmana zadovoljni ako imaju 10 do 12 tjedana iznajmljen smještaj svake godine", nastavlja list. Postavlja se pitanje zašto je Hrvatska samo ljetna, ako bi turistička sezona mogla trajati cijele godine. Britanci smatraju da je Hrvatska mnogo više od plaža i noćnog života.
Hvar nudi noćni život i plaže, no ima više potencijala
"Otok Hvar, imenovan kao jedna od pet destinacija za vidjeti u 2012., možda je najbolje mjesto na kojem se može analizirati bogata ponuda i čitav potencijal hrvatske obale. Alternativna ponuda skrivena je pod stereotipom sunca, plaža i noćnog života te celebrityja koji ga tijekom godine posjete. Najsunčaniji otok u Hrvatskoj privlači i brojne celebrityje kao što su princ Harry i Beyonce", smatraju Britanci.
"Najsunčaniji otok pati od vlastite boljke"
Majda Moškatelo, direktorica vodeće turističke agencije na Hvaru smatra da je riječ o tom da najsunčaniji otok pati od vlastite boljke. "Ljudi vide plaže, noćni život i slavne koji posjećuju Hvar kroz dva, tri mjeseca sezone, no čarolija je u tome što Hvar nudi izvan toga. Trebala bi biti", izjavila je Majda za Digital Journal. Britanci potencijal u razvoju hrvatskog turizma izvan ljetne sezone vide u uvođenju raznih letova. Primjerice, Norveška uvodi sve više letova u Hrvatsku izvan sezone iz raznih gradova i okolnih država. "Kako se Hrvatska bliži ulasku u Europsku uniju, sa boljom svijesti o bogatstvu turističkog potencijala, produljenje kratke sezone je osigurano, a atraktivnosti kroz svih 12 mjeseci postat će sve šire poznate", zaključili su Britanci.