Sadržaj nastao u suradnji s: dm
BRADE su i dalje in, a po svemu sudeći, mogle bi biti još dugo vremena.
Mogu se vidjeti na poznatim zvijezdama, sportašima pa sve do društvenih mreža. No, danas se trend nošenja brade ipak razlikuje od prethodnih. Nije vezan uz određenu generaciju niti subkulturu, a postoji čitava industrija proizvoda za njegu brade koja raste.
Oko 2007. godine vratile su se na modnu scenu te postale sinonim za nešto drugačijeg muškarca kad je u pitanju facijalna estetika. Najprije su trendovi izgleda brade bili potaknuti izgledom modernog drvosječe i hipstera, i naredno vrijeme je izgledalo kao da polako gube svoju popularnost. No pet godina kasnije brade opet postaju in te se razvija zasebna kultura koja je i danas aktivna.
Postoji svjetsko prvenstvo za brade, i globalno je velik hit
Svjetsko prvenstvo za bradu i brkove jedan je od primjera na kojima se ogledava koliko je brada i njezino održavanje utjecajno na svjetskoj razini. Događaj je to koji privlači sudionike iz više od 20 zemalja te je najveće međunarodno okupljanje bradatih i brkatih entuzijasta. U prvenstvu suci ocjenjuju dužinu, gustoću, stil i cjelokupnu prezentaciju brade i brkova, a prvenstvo privlači pozornost čak svih svjetskih medija.
Dvogodišnje je to natjecanje te se održava svake neparne godine. Država-domaćin se mijenja, a sljedeće je zakazano u Velikoj Britaniji 2025. godine. Postoje tri kategorije u kojima se muškarci natječu i unutar njih mnoge potkategorije, a postoje čak i kategorije za žene u kojima mogu pokazati kreativne sposobnosti.
Tako se na prvenstvu još mogu vidjeti razne kategorije brkova, a može se naići na ljude, primjerice, vitkih brkova s uvijenim vrhovima po kategoriji na koju je utjecao Salvador Dali. Tu su još i imperijalni brkovi ili mađarski kao kategorija. Oni su voluminozni, grmoliki i počinju od sredine gornje usne te se povlače u stranu.
Kad je brada u pitanju, dijeli se na nekoliko još podtipova odnosno kategorija. Verdijeva je kratka i okrugla te natjecatelji koji ju održavaju ne prelaze 10 centimetara duljine. Garibaldijeva brada joj je slična, ali obično se počinje podvezivati ispod čeljusti. Druge potkategorije su prirodna puna brada, ali i ona sa stiliziranim brkovima koji se dodatno oblikuju.
A posljednje, postoji i potkategorija slobodni stil. Ona ne odgovara nijednoj kategoriji u potpunosti, a tu natjecatelji pokazuju najkreativnije izglede u odnosu na sve druge kategorije.
Zašto ih vole muškarci, ali i žene?
Mnogi će potvrditi kako je dio korporativne kulture i dalje protiv dlaka na licu, ali novije tvrtke imaju drugačiji pristup strukturiranju radnog prostora i ne prihvaćaju više tradicionalna pravila odijevanja i izgleda.
Za sve ljubitelje i nositelje brade to je dobar znak jer onda mogu uzgajati i Bandholzovu bradu. Ona je slobodnog rasta te ima naglašenije brkove spojene s bradom. Široka je, puna, ali duljina ne prelazi 20 cm duljine rasta, a nastala je baš kao bunt korporativnoj kulturi koja ne dopušta njezin rast.
Uniformna brada je ona koja je po volumenu puna, ali nije predugačka, a postoji i "strnište", odnosno brada koja je rjeđa i djeluje kao da je stara tek nekoliko dana. Također pridaje se svima kojima brada jednostavno nije gusta i ne raste u većem volumenu.
I žene imaju svoje stavove oko brada na muškarcima. Prema studiji koju je proveo časopis Human Behavior and Evolution Society, određene vrste dlaka na licu utječu na to kako percipiramo pojedince. Žene koje su sudjelovale u studiji kazale su da ih puna brada potiče da vjeruju da je muškarac zreliji, zdraviji i da ima bolje roditeljske vještine. I, možda predvidljivo, što je muškarac imao više dlaka na licu, to su ga smatrale muževnijim.
Podaci raznih studija pokazuju kako brade čine muškarce i atraktivnijima. Istraživanje iz Evolution and Human Behavior tvrdi da se brada u muškaraca koristi kao obilježje kojim se privlači pozornost pa je direktno vezana i za atraktivnost.
Međutim, postoji i snažna struja žena koje ipak preferiraju glatko i obrijano lice.
Kraj trenda brade predviđao se mnogo puta, kao što je to bilo s cipelama s platformom, skinny trapericama ili predimenzioniranom odjećom. Christopher Moore, autor knjige 'Of Beards and Men', tvrdi da brade nikad neće prestati biti u trendu jer se ona, u skladu sa studijama, percipira tako što se bradati muškarci doimaju zrelijima, pouzdanijima i samouvjerenijima, a to će uvijek biti od utjecaja.
Njegovanje brade i mjesec pregleda
Ipak, kultura posjedovanja brade danas se usmjerila na izgled koji zahtijeva njezino održavanje te muškarci sve više vremena troše na dotjerivanje. Tako dotjerane i njegovane brade zamjenjuju neuredne i zapuštene brade iz 2010-ih kad je u trendu bio vikinški look koju je djelomično popularizirala i istoimena serija.
Studeni je mjesec u znaku brkova, brada i muškog zdravlja, a dm i ove godine ima kampanju posvećenu Movemberu kojim obilježava mjesec borbe protiv raka testisa i prostate te skreće pozornost na važnost samopregleda i redovitih kontrola. Donacijom će i ove godine podržati Institut Ruđer Bošković i njihov rad u istraživanju raka prostate.
Da bi brada bila zdrava, svaki muškarac koji ju njeguje će potvrditi da to nije nimalo jednostavan zadatak. Postoji nekoliko zlatnih pravila, tipova proizvoda za mušku njegu i beauty rutina koji se predlažu kako bi brada izgledala zdravo i održavano.
Za početak, brada se treba redovito prati jer to ipak spada u osobnu higijenu. Osim što je čista, pranjem se djelomično i hidratizira te će ju biti lakše raščešljati. Može se sušiti i nježnim trljanjem ručnika ili sušilom, međutim ako se koristi sušilo, zrak nikako ne bi smio biti vruć kako se dlaka ne bi dodatno oštetila.
Ulja za bradu bi se trebala koristiti nakon svakog pranja. Kao i koži, bradi je također bitna hidratacija te dobro ulje za bradu tu itekako pomaže jer ulazi u folikule dlake. Potrebna je mala količina od tek nekoliko kapi. Ravnomjerno se stavlja na dlanove i blagim pokretima se umasirava u bradu. Dobro ulje za bradu utječe i na kožu podno nje te ju omekšava, smanjuje svrbež, nastanak peruti, ali i utječe na sjaj i rast brade.
Pritom se ne bi trebala ignorirati ni kvaliteta dobrog češlja. Osim što raspetljava dlake, češljanje pomaže da se ulje ravnomjerno raširi. Sugestija je da se brada češlja od vrata prema gore jer to daje bradi volumen. Potom se češlja prema dolje i oblikuje se prema preferencijama.
Svi kupci od 1.11.2023. do 30.11.2023. za kupnju proizvoda za mušku njegu, uz prethodnu aktivaciju eKupona putem 'Moj dm' aplikacije ili na dm.hr, dobivaju 30x više bodova na svojoj dm active beauty kartici. A ako kupnju u studenom obave u prodavaonicama dm-a, tada pri kupnji proizvoda muške njege u vrijednosti iznad 35 € / 263,71 kn na dar dobivaju sportsku torbu.
Sponzoriran sadržaj donose Index i dm u skladu s najvišim profesionalnim standardima.