Danas izlazi druga sezona serije Squid Game, a scenarist i redatelj Hwang Dong-hyuk kaže da je postao ravnodušan prema ekstremnom nasilju prikazanom u seriji.
Prva sezona distopijske južnokorejske drame bila je fenomen tijekom lockdowna, i postala najgledanija nova serija u povijesti Netflixa. 53-godišnji redatelj ušao je u povijest Emmyja kao prvi Azijat koji je osvojio nagradu za izvanredno režiranje dramske serije.
"I sam bih pokrio oči"
S obzirom na to da se druga sezona prikazuje danas, Hwang je za Sky News izjavio: "Za neke scene, poput onih u kojima vade organe, mislim da bih, da nisam ja taj koji ih stvara, vjerojatno i sam pokrio oči."
"Ali kao tvorac, moram vizualizirati ono što sam stvorio i napisao. Pretpostavljam da sam na neki način malo otupio na to, ali mogu reći da nisam tip koji lako gleda takve eksplicitne scene", dodaje.
"Ne želim da djeca gledaju seriju"
Izvorno napisan kao scenarij za film 2008. godine, Squid Game su odbile brojne južnokorejske produkcijske kuće, prije nego što ga je Netflix preuzeo deset godina kasnije u sklopu svoje strategije širenja stranih programa. To se pokazalo mudrim potezom za streaming-platformu, koja sada ima 120 korejskih serija i filmova u ponudi.
Hwang je već ranije jasno dao do znanja da Squid Game nije napravljen za djecu (u Ujedinjenom Kraljevstvu obje su sezone označene za starije od 15, dok su u Koreji ocijenjene za dob od 19 godina i više) te je rekao da je protiv toga da djeca gledaju seriju. Pretpostavlja se će sljedeća sezona - koja se odvija tri godine nakon pobjede Igrača 456 - uvesti brojne nove načine eliminacije natjecatelja.
"One koji izgube čeka život pun boli"
Hwang kaže: "Nasilje prikazano u ovoj seriji više je alegorijsko. Pokušavam prikazati nasilne načine na koje društvo tretira gubitnike u natjecanju, ne toliko fizičko nasilje, već načine na koje ih guraju na dno društva, osuđujući ih na siromaštvo."
"One koji su eliminirani, da tako kažemo, ili one koji izgube u natjecanju, čeka život pun boli i pokušao sam to izraziti", navodi. Hwang dodaje da je serija manje nasilna od true crime sadržaja - žanra koji je također doživio eksplozivnu popularnost tijekom lockdowna, a u kojem Netflix posebno briljira.
"Manje je nasilna od true crimea"
"Stvorio sam ovu seriju želeći je prikazati kao trenutnu smrt jer je u obliku igre. Čini mi se da je manje nasilna od nekih oblika nasilja prikazanih u drugim vrstama sadržaja, poput serija temeljenih na stvarnim zločinima", kaže.
S fokusom na bogatstvo i društveni status, serija precizno određuje vrijednost ljudskog života - 100 milijuna južnokorejskih wona (oko 65 milijuna eura) dodaje se u nagradni fond nakon smrti svakog natjecatelja, dok potencijalna glavna nagrada iznosi 45.6 milijardi južnokorejskih wona (42.6 milijuna eura) u finalu.
Najveći jackpot u povijesti televizije
U međuvremenu Squid Game donio je Netflixu stotine milijuna funti zarade, što je potaknulo direktora Netflixa Teda Sarandosa da spomene budući "svemir Squid Gamea".
Ranije ove godine platforma je predstavila adaptaciju u obliku emisije natjecateljskog tipa, Squid Game: The Challenge, koja nudi najveću pojedinačnu novčanu nagradu u povijesti televizije (jackpot od 4.56 milijuna dolara), a šuška se i o TV seriji na engleskom jeziku koja je u pripremi.
"Nisam postao toliko bogat"
No Hwang odbacuje sugestiju da mu je uspjeh serije donio bogatstvo poput onoga koje imaju bogataši koje satirizira. "Možda sam sada u boljoj situaciji nego prije, ali ne mislim da će me to dovesti na tu razinu utjecaja ili bogatstva", kaže.
Iako Hwang još uvijek ne kupuje vlastite avione i jahte, nada se da će njegov prikaz onih koji zloupotrebljavaju svoju ekstremnu financijsku ili političku moć odjeknuti i u budućnosti. Kako se njegov Squid Game nastavlja širiti, Hwang kaže: "Volio bih da me se pamti kao nekoga tko je dao povoda za razmišljanje, tko je otvorio priliku ljudima da vode smislenije razgovore o takvim temama."
Treća i posljednja sezona serije trebala bi izaći iduće godine.