Donkervoort D8 GT: Odsad i s krovom

PRVI puta u tri desetljeća dugoj povijesti najpopularnije automobilske tvrtke sa sjedištem u Nizozemskoj ponuda atraktivnih bolida uključit će i model s tvrdim krovom.

Donkervoort je proizvođač atraktivnih sportskih roadstera, a zbog poslovne filozofije s motom "manje je više" čest je slučaj da ga se zamijeni sa u nas popularnijim Caterhamom. No kako god bilo, Donkervoort je napravio značajan iskorak u ne tako kratkoj povijesti i odlučio ponudu obogatiti "zatvorenim" sportskim modelom.

Model se zasniva na serijskom D8 od kojeg preuzima i motore. Točnije radi se o Audijevom proizvodu, 1.8 turbaku koji je kod Nizozemaca dostupan u tri izvedbe snage. Ovisno o profilu kupca tvrtka će predložiti jednu od opcija, a to su 180, 210 i 270 KS. Manje je važno da se ovdje radi o snazi motora izmjerenoj na "kočnici", što se donekle razlikuje u odnosu na nominalnu snagu najčešće istaknutu u katalozima.

Kao što je to slučaj kod iole ozbiljnijih tvrtki, coupe izvedba nije nastala samo ugradnjom krova već su modifikacije kudikamo opsežnije. Naravno, ovaj smjer prerade je zahvalniji nego pri stvaranju kabrioleta kada nosiva konstrukcija "strada" sa stanovišta čvrstoće.

Prerade su stoga išle s drugim ciljem, a to je dodatno unaprijediti vozne osobine. Tako je prednji ovjes potpuno nov, a povećan je i trag kotača, za osam centimetara sprijeda i četiri straga. Blage modifikacije pretrpio je i stražnji ovjes, prije svega zbog prilagodbe ugradnji 17-inčnih kotača. Novi su i amortizeri s mogućnosti automatskog podešavanja hoda, kao i opcije regulacije tvrdoće.

U usporedbi s otvorenim modelom novitet je 30 cm duži, ali je međuosovinski razmak ostao isti. Rezultat je to drastičnog povećavanja prevjesa, za osam cm sprijeda i 22 cm straga. To je prvenstveno učinjeno zbog poboljšanja aerodinamičkih svojstava, a isto vrijedi i u slučaju oblaganja podnice "sendvič" konstrukcijom (integrirani difuzor) ojačanom ugljičnim vlaknima čime je u najvećom mjeri reduciran uzgonski efekt. Kolika je pažnja posvećena aerodinamici govori i podatak da nova kućišta stražnih svjetala smanjuju koeficijent otpora zraka za čak 5 %.

Ipak, najvažnija novost ostaje krov. I on je zbog željke za minimalnim povećanjem mase izveden iz dva sloja kompozita između kojih se nalazi sigurnosni okvir. Isti materijal je korišten za vrata, dok su sve "staklene" površine izvedene od specijalnih polikarbonata. Model je u konačnici sa 630 kg ukupne mase svega 20 kg teži od svog izvornika.

Premijera Donkervorta D8 GT je zakazana za ožujak na ženevskom auto-salonu, kada će biti otvorena lista narudžbi. Proizvođač planira godišnju proizvodnju od svega 50 primjeraka.

M.N.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.