IAKO Dolores Lambaša tvrdi da Vlatku Pokos ne poznaje i da je ona uopće ne interesira, u ekskluzivnom ulomku "Života u paklu" saznajemo sve o razlogu raspada braka Pokos-Radeljak. Dolores tvrdi da Vlatkino ime spominje samo u onolikoj mjeri koliko je potrebno da objasni ljudima što se već godinama događa iza cijele pozadine slučaja Radeljak-Pokos. Ističe da cijelu istinu o životu Radeljakovih iznosi zbog apela institucijama koje, kaže Dolores, "očajnički moli da se konačno pokrenu u spornom procesu koji se vodi protiv Vlatke Pokos, a vezano uz slučaj zlostavljanja maloljetne Lane Radeljak".
Na pitanje što misli kako će Vlatka reagirati kada čuje da Dolores spominje njeno ime i govori o njenom braku, Dolores odlučno odgovara: "Ja ne pišem o njenom braku već otkrivam što se događalo s malenom Lanom Radeljak proteklih pet godina. Ja govorim isključivo o svom, Laninom i Josipovom životu, ničijem drugom", završava Dolores. Iako smo svi mislili da znamo sve o ovoj već stotinu puta prežvakanoj temi, novi detalji koje donosi Lambaša u svom štivu, bacaju sjenu na sve ono što smo do sada čuli o Josipu Radeljaku, Vlatki Pokos i njihovom možda ne tako sjajnom i nekoć poetično opisivanom braku.
Ulomak iz "Života u paklu": ZAŠTO SE RASPAO BRAK RADELJAK - POKOS?
Ježila sam se slušajući Lanu. Jednostavno nisam mogla vjerovati da se iza na oko simpatične i nekad na izgled šarmantne i vrlo dotjerane Vlatke krije tako zla i negativna osoba. Djevojčica mi je pričala kako je jednom prilikom, kada se slučajno prolila čajem, Vlatka urlala na nju zbog sitne mrlje na haljini, a ne zbog bolne opekline. Ispričala mi je i kako ju je Vlatka požurivala u restoranu i silila je da brže proguta nesažvakanu hranu, a kada Lana ne bi mogla gutati nervozno ju je znala ubosti vilicom u ruku. Također je morala stajati mirno pored Vlatke dok su se druga djeca igrala, jer bi joj Vlatka za igru u parku obukla Diorovu haljinu i zabranila joj spontanost, kako je vikala na nju zbog svake mrljice na odjeći, kako ju je grubo vrijeđala pred vršnjacima iz razreda. Lana je postajala sve tiša, povlačila se u sebe, stajala je često pored Vlatke poput tužne, umorne vrbe, a u Vlatkinoj blizini sve bi joj od straha i pritiska ispadalo iz ruku. Vlatkina, pretpostavljam očita opterećenost Laninom majkom, o kojoj i sama nadugo piše i priznaje je u svom uratku, tjerala je Vlatku da se stalno uspoređuje s njom, kreirajući čistu fikciju o pokojnici, ali i s Lanom koja je počela sve više nalikovati prekrasnoj Eni. To joj je izgleda stvaralo tolike frustracije da je na sve načine pa možda i podsvjesno željela spriječiti i zaustaviti Laninu raskoš, magnetičnu, mudru osobnost, a sve pod krinkom "pravilnog" strogog odgoja. Željela je, kako tvrde očevici bliski obitelji, zapravo promijeniti djetetovu osobnost trudeći se stvoriti je svojom kopijom, kako bi Josipa dijete podsjećalo možda što više na nju, a ne na pokojnu, a prelijepu majku. U to vrijeme Josip je, ne shvaćajući u potpunosti o koliko teškoj situaciji se radi, ipak doveo nove ljude u kuću, točnije vozača i kućnu pomoćnicu pomoću kojih je donekle uspijevao kontrolirati Vlatkine silovite ispade, a također joj je zakočio prilaz novcu predviđenom za kućne troškove, kako bi spriječio Vlatkine nekontrolirane šopingholičarske porive tako da je bivša supruga postajala svakim danom sve nervoznija, odnosno, sve manje joj je odgovarala činjenica da je skoro pa u potpunosti razotkrivena u svojim namjerama.
Kako je sa statusom sada već jako limitirane supruge očekivala barem talijansku putovnicu, u Rimu je počela obilaziti društvo prodavača u rimskom butiku Fendi i tako slučajno pronašla čovjeka od kojeg je očekivala da joj pomogne zaposliti se u Fendiju i omogućiti joj preseljenje u Italiju, poslije kraja "Života u raju", kojeg je jezovito osjećala. Međutim, nakon površne, trodnevne avanture s jednim prodavačem, ostalo osoblje Fendija nazvalo je Josipa i reklo mu da Vlatka ponekad dolazi i do sedam puta dnevno u dućan, da provocira jednog od njihovih prodavača na pultu te su ga ljubazno molili da je pripazi i povuče, što zbog druge klijentele što zbog ozbiljnosti butika. Josip nije uopće reagirao na ovu banalnu prevaru, no shvativši Vlatkine namjere, hitno je kod svog odvjetnika razbaštinio Vlatku od 30 posto imovine, koju je bio predvidio i prepisao na nju. Smatrao je da nema razloga reagirati na njeno flertovanje s prodavačem, jer je shvativši već tada, kakva je suštinski njegova supruga, mjesecima samoinicijativno, i kako bi imao mira, sve više živio u odvojenom stanu i tako praktički izbjegavao intimne kontakte s Vlatkom. Bio je odlučan da joj ni ne spomene taj njen preljub. Ne znajući tada još uvijek za Vlatkino zlostavljanje Lane, mislio je samo i isključivo na dobrobit djeteta; odnosno, želio je da dijete, uz oca ipak ima i žensku osobu, pomajku koja bi je odgajala bez obzira na to kakve on imao odnose s njom. I Laninu sreću je naprosto, odlučio pretpostaviti svojoj, osobnoj. Vagao je između dva zla i odabrao, činilo mu se u tom trenutku, veće za sebe, ali manje za voljenu Lanu.
Vlatku je upravo taj postupak Josipovog nereagiranja na preljub nevjerojatno povrijedio. Očito nije imala svijesti o svom prethodno nekontroliranom impulzivnom ponašanju, koje je nakon početne strasti, izgleda odbilo svakog muškarca od nje pa tako i samog Josipa Radeljaka. Sav svoj bijes prema mužu, nažalost je i vjerujem, nesvjesno, tada dodatno iskaljivala na njegovoj kćeri, odnosno, željela je barem nešto još u svom životu kontrolirati, a jedina osoba na kojoj je mogla iskaljivati tu opsesivnu potrebu bile je maloljetnica koju je tada "odgajala".
Nakon što se Josipu ubrzo direktno obratila tadašnja Lanina učiteljica pa i još neke druge osobe, upozoravajući ga da se Lana "čudno gubi" počeo je Josip budnim okom pratiti Vlatkine postupke, a kada ju je osobno uhvatio jednom prilikom da se istresa i fizički i psihički nekontrolirano prema Lani, započela je konačna svađa koja je kulminirala uvredama i skoro naguravanjem poslije kojeg je Vlatki opravdano i zauvijek zalupio vrata pred nosom. Kako se Pokos tada našla u nezavidnoj situaciji i kako je Josip zbog Lane nedugo prije i u par navrata prijavljivao zlostavljanje maloljetnice zaduženim institucijama, Vlatka se prepala i u dogovoru sa nekorektnim odvjetnicima stalno je radila javne ekscese ne dozvoljavajući Josipu nikako da se izbori za svoju istinu i objasni glavni razlog raspada njihovog braka. Prvo je izmislila da joj je Josip ukrao svu odjeću, zatim je sa 14 tužbi pokušala uzeti nešto od njegove familijarne imovine (koja je sada već sva bila prepisana na Lea i Lanu) pa kada je prvih sedam sudskih sporova izgubila, od sljedećih sedam je odustala. Kada je grad ipak počeo brujati o Vlatkinom zlostavljanju djevojčice, sjetila se spretno uz pomoć žute štampe izokrenuti još jednom cijelu priču i slagati da je iz stana izbačena zbog preljuba, jer je smatrala da će je javnost manje osuđivati ako je napravila preljub nego ako sazna istinu o njenoj naravi i načinu na koji je "odgajala" dijete. Stalno je istrčavala sa novim, sočnim informacija u javnost, plakala lažnim suzama u živo na TV, mijenjala dečke, haljine, stilove i prečesto lažno plakala za Lanom kako bi preokrenula cijelu situaciju u svoju korist i ne dopustila da prava i gorka istina iziđe na vidjelo.
Najružnije je što je na cijeloj Laninoj muci zarađivala, sramotila obitelj i beskrupulozno manipulirala javnošću. Medijima je divno dolazila u susret, kao fantastično ljetno topovsko oružje u negativnim provokacijama prema Josip Radeljaku. Naime, ako pogledate o čemu Vlatka Pokos govori kako danas tako i proteklih pet godina shvatiti ćete poantu; govori samo o bivšem suprugu i samo na temelju vrijeđanja njega i njegove obitelji preživljava. Kada ste čuli iti jednu pjevačicu, suprugu ili voditeljicu da toliko istresa svoj privatni život u javnost i da u medijima egzistira jedino pričajući privatne, a ljudima nezanimljive i čak sramotno izmišljene lažne detalje života koji se navodno događao iza zatvorenih vrata. A Vlatka to ciljano i smišljeno radi kako bi prikrila svoje teške grijehe, ali i zbog očitog razloga što nema o čemu drugom govoriti. Jer ova osoba je u svemu već - bivša, i u voditeljstvu, i u pjevanju i u supružničkom odnosu. Podnošljivo je kad neka pjevačica, slikarica ili glumica napravi pogrešku u životu jer ima svoje zvanje i popravlja greške svojim djelovanjem, ali kada netko tko nema zvanje ovoliko griješi, možda je i nepravedno ovako ga razotkrivati, pogotovo ako je danas sam i napušten od sviju. Međutim, prisiljeni smo i izazvani upravo njenim dugogodišnjim mučenjem reći našu istinu, a sve kako bi Vlatku konačno zaustavili da dalje širi svoje laži i enormno i dalje šteti maloljetnoj djevojčici, Lani Radeljak, čija je budućnost, upravo zbog medijske manipulacije Vlatke Pokos, dalje u ovoj zemlji upitna.
Dolores Lambaša