ELEMENTAL je u novu godinu ušao s novom pjesmom. Dvojka je odmah privukla pozornost drugačijim zvukom od svega dosad, ali i pozitivnim, zaigranim ritmom, posebno neočekivanim za ovo pandemijsko doba.
Razgovarali smo s Remi i Shotom o novom singlu, ali i o njihovim angažmanima u doba korone.
"Osjetili smo da je ljudima dosta teških tema i vijesti koje počinju s vrlo crnim i groznim prognozama. Ima nešto u tome da smo odabrali nešto opušteniji i poletniji singl, plus dugo nismo izdavali singlove u onom klasičnom smislu pa smo na neki način htjeli prokrčiti put pjesmom koja je nešto zabavnija", kaže nam Remi na početku razgovora.
Ipak, dodaje da se ne može reći da Dvojka nije angažirana pjesma. "Progovaramo o tome kako ljudi moraju biti u dvojci jer je udvoje sve lakše i snažniji si u paru. Cijeli svijet se podijelio na jedan, sami smo u izolaciji, prepušteni smo sebi i zbog toga nam svima najviše nedostaju zagrljaj i društvo, ta dvojka", naglašava.
"Teško je biti kreativan kad svaki dan gledaš kako umire autobus ljudi"
Ne kriju da je pandemija utjecala na njihovu glazbu. Ne samo što se tiče kreativnosti već i financijski.
"Ne možeš očekivati da izvedbene umjetnosti mogu egzistirati u doba kad je ljudima praktički zabranjeno izlaziti iz kuće. Prvo se publika neće usuditi odlaziti na koncerte, a u puno situacija ni nama ne bi bilo u potpunosti svejedno. No, pronađeš neke nove momente... Volio bih da mogu reći da smo se ubili pišući nove pjesme, ali istina je da nas je onaj prvi dio pandemije potpuno paralizirao, kao i sve. Sjediš doma i gledaš neke stožere...", priznaje Shot.
"Gledaš kako svaki dan umire autobus ljudi i sad bi ti trebao biti kreativan. Teško je, pogotovo ako si senzibilan", dodaje Remi.
Oni su bili među najaktivnijim glazbenicima u pandemijsko vrijeme što se tiče borbe za financijske potpore glazbenicima.
"Nama je to profesija, mi od toga zarađujemo, zato smo se jako aktivirali. To nas definira, to nam je posao. Imali smo jednu vrlo tešku ulogu u drugoj polovici pandemije, našli smo se u situaciji da smo se kroz HGU i HUZIP morali boriti za neke, pa reći ću, sitne novce od Ministarstva. Nešto smo izvukli pa smo bili angažirani oko toga da se to pametno raspodijeli i da se svim kolegama pomogne. Ipak, to apsolutno nije bilo dovoljno", naglašava Luka te dodaje da se nada da će se u narednom periodu stvari ipak normalizirati i da će se vratiti svirkama.
Jednu imaju već danas, 18. veljače, u Domu sportova.
"Digitalne platforme zarađuju ozbiljan novac, a podjela nije poštena"
Od svog osnutka 1998. bend je objavio osam studijskih albuma, no album Ilica, objavljen prije dvije godine, jedini je njihov isključivo digitalno objavljeni album
Bili su i jedni od prvih glazbenika u Hrvatskoj koji su progovorili o zaradi autora na digitalnim platformama. To je tema koja je posebno aktualna sada, kada se Spotify našao u fokusu javnosti nakon što je Neil Young odlučio napustiti tu platformu zbog neslaganja s dijelom sadržaja koji se tamo može pronaći.
Koliko uopće takav potez utječe na zaradu glazbenika te kakvo je stanje u Hrvatskoj što se tiče digitalnih platformi?
"Zarada na digitalnim platformama je mala za glazbenike, ako se uspoređuje s prodajom ploča, CD-a, kaseta ranije... Međutim, tijekom pandemije se pokazalo koliko ljudi konzumiraju glazbu i koliko te platforme zarađuju. Oni zarađuju ogroman novac i tu podjela nikako nije poštena", smatra Shot.
"Digitalni servisi će uskoro nositi ozbiljniju zaradu. Nikad to neće biti zarada u rangu Parnog valjka ili Neila Younga u zlatnim godinama. Ali možda će se ta vaga malo popraviti", naglašava.
Porazgovarali smo s njima i o situaciji s Tramom 11 i Menartovom raskidanju ugovora.
"Menart je imao puno pravo otkazati ugovor s njima, oni su privatna izdavačka kuća i mogu što žele, naravno. Ali činjenica je, ako ti uzgajaš krumpire, ti te krumpire moraš i orati i kopati i sve ostalo. Sve to košta. U usporedbi s tim, mislim da Menart nije tek tako odustao od te zarade i mislim da cijela ta situacija u kojoj oni dižu ruke od Trama s kojim surađuju godinama... Malo mi je čudna", uvjeren je Shot.
Među rijetkim su javnim imenima u Hrvatskoj o čijem se privatnom životu ne zna gotovo ništa. Uvijek naglašavaju da žele da se govori o njihovoj glazbi, a ne o obiteljskom i privatnom životu. Uspijeva li im to i kako?
"Ako si javna osoba, uvijek će postojati interes javnosti za privatni život. Ja sam uvijek to štitila, to je dio mog života koji je samo moj. Moram neke stvari zadržati za sebe. Imam neke druge stvari kroz koje se ogolim, onaj tko želi saznati više o meni, to može saznati kroz moju poeziju. Jesi javna osoba, ali nisi javna kuća. Neke stvari ipak ostaju privatne. I vrlo je jednostavno zaštititi svoj privatni život", zaključuje Remi.