Frenkie osvojio Zlatnu Kooglu, Father osvojili publiku

KSET JE druge večeri festivala Zlatna Koogla ugostio nove nade i debitante. Predstavila su se tri banda i po jedan hip hop izvođač i izvođačica. Ne može se reći da je Frenkie nezasluženo osvojio Kooglu, ali prema viđenom na pozornici i po reakcijama publike, najefektniji nastup su imali žestoki Riječani Father.

Večer su otvorili Bilk, trojac koji svojim osebujnim spojem drum & bassa i breakbeata jamči ples i dobro raspoloženje, što je reakcija publike i pokazala. Trio eklektičnih glazbenika intelektualaca mogao bi se po naslušanosti, stilu i glazbi usporediti sa Air, ali samo uvjetno, jer Bilk, osim što kvalitetno spušta, još kvalitetnije diže atmosferu. Bas, bubanj i synth njihova su oružja, glazbu "proizvode" uživo uz dobrodošle efekte, a po viđenom u KSET-u Bilk, osim već osvojenih nagrada i nastupa po inozemstvu, može računati na veliku podršku i domaće publike.

Nažalost, nakon odličnog Bilka, bili smo prisiljeni slušati beskrajno dosadnu nakupinu novovalnih staraca pod  imenom Gul y Marlones Do Brando. Žan Jakopač, Marino Pelajić, Jurij Novoselić, Igor Pavlica, ljudi koji su svirali po raznim Vješticama, La Cinemaima, Šo Mazgoonima, zloglasnim Pozdravima Azri se nažalost ne daju. Taštine nekadašnjih velikana je valjda teže pomaknuti sa scene nego njih same, jer baš njih briga što su svojim boravkom na pozornici mjesto na istoj uskratili nekoj "novoj nadi i debitantu", bitno da su nam oni servirali po tko zna koji put podgrijani složenac reggaea, Haustora, Jamajke, zagorskih brega i internih šala. Ako ih već jemanje u menopauzi toliko zabavlja, neka umjesto na afterwork party odu u garažu, jer mi na večerima novih nada želimo slušati recimo Diyalu, ok?

Diyala Obeid Varaždinka je iračkih korijena koja je doista "something else" što se tiče hrvatske glazbene scene. Veoma lako bi njen performance pun cmizdrenja, stenjanja, klečanja, valjanja i šapata koji se pretvara u urlanje bilo karakterizirati kao preseravanje neshvaćene tinejdžerice fascinirane scenama istjerivanja đavla iz "Exorcista".

Međutim, uopće nije tako, jer njeno mantranje, je u potpunom suglasju sa jezovitom trip hoperskom podlogom, grleni pokliči se savšeno kombiniraju sa bržim hip hop beatovima DJ-a s majicom G-Unita. Koliko god izgledala zbunjena, zbunila je publiku, ali i zaokupila njenu pažnju. Ispraćena je "standing ovationsima", a jedina se na pozornicu verala dva puta. Edo Maajka i Eddy i Yannah su već koristili njene usluge, a solo album se neistrpljivo očekuje.

Frenkie Maajka, kako je najavljen, je naravno štićenik moćnog Ede, a iako su mu nastup i tekstovi puni egotripozne "niko kao ja" rafalne paljbe, ustvari izgleda kao pristao i skroman mladić. Olli Dobolli, prošlogodišnji pobjednik Koogle u kategoriji DJ-a, složio mu je izvrsne podloge, na koje Frenkie bljuje u lice svakodnevici Bosne, zemlje koju tako voli, ali se obračunava i sa svima koji mu ne priznaju primat. Kad se odmara od verbalnih bitaka Frenkie bez problema zatalasa rukama ekipe na podiju i galeriji KSET-a.

Hip hopere su na prvoj liniji ispred stagea zamijenili riječki, ali i ostali ljubitelji žestokog zvuka, što je bio znak da se sprema nastup Fathera. Riječani pomo brinu o svakom dijelu svog scenskog nastupa; jer osim dva seta bubnjeva i VJ-a, članovi banda paze i na dekorativnu kozmetiku, "dimijasti" outfit, sinkronizirano skakutanje na pozornici i bljuvanje vatre. Sve to skupa odlično izgleda, a još bolje zvuči. Father se ne stide svojih uzora, tako da je korištenje etno elemenata očiti naklon Sepulturi.

Bubnjareva frapantna fizička sličnost sa kolegom Johnom Dolmayanom nije jedina povezanost između njih i System of a Down. Progresivniji dijelovi opusa naslanjanju se na Tool. Band ipak dodaje svoj pečat jer ne radi se o prepisivačini od idola, nego o prilagođavanju, jer oni primjerice koriste narodnjačke vokale koji se savršeno uklapaju. Šteta što se toliko nije čula harmonika pasuljara, koja je primjetna na albumu. Ako mislite da ovo predstavlja nekav mišmaš svega i svačega, varate se, jer Father su, u punom smislu riječi, osvježenje.

ZLATNA KOOGLA - Novi izvođač godine:
Frenkie

ZLATNO ROOGLO - Novi izvođač godine:
Feminem

Zvonko Alač

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.