Screenshot: YouTube
POJAVILA se nova društvena mreža. Zove se Vero i mnogi je prozivaju opasnom konkurencijom Instagramu, a trenutno je i jedna od najpopularnijih aplikacija na App Storeu.
Aplikacija, u potpunosti bez reklama, omogućava korisnicima da dijele fotografije, dodaju linkove te preporučuju filmove, serije, knjige i emisije svojim prijateljima. Vero se opisuje kao "društvena mreža koja ti dopušta da budeš ono što jesi". Ime Vero dolazi od talijanske riječi "vero", što znači istina.
Nakon što se pojavio hype oko Vera, u manje od 24 sata preuzelo ga je pola milijuna korisnika, i to samo u SAD-u. Do ponedjeljka je premašio brojku od milijun korisnika, a samo tjedan dana ranije nije bio ni među prvih 1500 najpopularnijih aplikacija na App Storeu. Iako nije poznato što je točno utjecalo na naglu popularnost nove društvene mreže, Mashable piše da se dio može pripisati i frustriranosti korisnika Instagrama promjenom algoritma te društvene mreže.
Vero je 2015. godine pokrenuo Ayman Hariri, milijunaš, biznismen i sin bivšeg premijera Libanona Rafika Haririja. U intervjuu za CNBC otkrio je da je pokrenuo aplikaciju jer su ga frustrirale brojne reklame na Facebooku i Instagramu.
Vero je na početku trebao biti besplatan samo za prvih milijun korisnika, a nakon toga je plan bio da se plaća neka vrsta pretplate kako bi se osiguralo da društvena mreža ostane ad-free. Ipak, zbog velikog interesa, odlučeno je da će Vero ostati besplatan i nakon što je premašio milijun korisnika.
Na Veru nema oglasa, nema algoritama, nema targetiranja publike, objave se pojavljuju kronološki (što je trenutno najslabija točka Instagrama koji objave prikazuje prema popularnosti i broju lajkova), a cijela bit ove društvene mreže je da olakša korištenje društvenih mreža i cijelu stvar što više približi stvarnom životu.
Također, na Veru je moguće grupirati pratitelje - možete ih svrstati među bliske prijatelje, prijatelje, poznanike ili samo pratitelje.
Iako je doživio veoma brzu popularnost na App Storeu i Google Playu, korisnici se zasad u komentarima i na drugim društvenim mrežama žale na neke probleme poput smrzavanja te problema s logiranjem, a neki kažu i da im je teško shvatiti kako se koristi, no s obzirom na to da je riječ o platformi koja je tek pokrenuta to je bilo očekivano. Ono što će biti izazov za kreatore Vera je zadržati pažnju korisnika i influencera.
Pažnja je zasad svakako tu, no brzo se iz čiste pozitive promijenila u skepticizam pa čak i negativu. Naime, na društvenim mrežama sad se počelo pričati o pokretaču nove društvene platforme, mnogi ističu da je sin korumpiranog političara, a povezuje ga se i s kompanijom Saudi Oger koja je 2016. godine u Saudijskoj Arabiji bez plaće ostavila 9000 građevinskih radnika koji su u tu zemlju došli raditi s Filipina.
"Oni koji tvrde da je moj otac bio korumpiran su, nažalost, veoma krivo informirani. Moj otac je život dao svojoj zemlji, kad je postao uspješan mogao je samo ostati poslovni čovjek, no on je odlučio napraviti promjene u svojoj zemlji", tvrdi Hariri za Mashable.
Što se kompanije Saudi Oger tiče, Hariri tvrdi da je on kompaniju koju je osnovao njegov otac napustio 2013. godine, prije neisplate plaća o kojima danas govore mnogi. "Kompaniju je 1978. godine osnovao Rafik Hariri, otac Aymana Haririja. Nakon ubojstva oca 2005. godine, Ayman se iz SAD-a, gdje je dotad živio, vratio u Saudijsku Arabiju kako bi pomogao obitelji i radio u kompaniji kao zamjenik izvršnog direktora i zamjenik predsjednika do 2013. godine. Nakon toga je napustio kompaniju kako bi se posvetio drugim inicijativama", stoji u priopćenju Vera.
No mnogi su zbog toga svejedno odlučili što prije deinstalirati tu društvenu mrežu te su na Twitteru pozvali i druge da učine isto. Međutim, kad su pokušali izbrisati račun postali su još bjesniji jer se pokazalo da ne postoji izravan način da se to učini, nego je potrebno poslati kompaniji zahtjev za gašenjem računa.
Na brojne primjedbe, Hariri je za Mashable otkrio da planiraju u budućnosti olakšati gašenje računa na mreži, no to nije pretjerano smirilo bijesne korisnike.
Nakon toga pojavio se novi problem. Neki korisnici primijetili su da u uvjetima korištenja stoji da Vero ima pravo koristiti "sav objavljeni sadržaj, uključujući i lajkove i sve ostalo što uploadate na profil bez znanja ili dozvole korisnika". "Ne, hvala", odmah su zaključili mnogi, a kompanija je i tu brzo reagirala te su na Twitteru objavili da su izmijenili pravila korištenja te izbacili sporne dijelove.
Što još čeka Vero u budućnosti, hoće li uspjeti premostiti zasad brojne probleme te je li ta platforma uopće spremna za tolik rast broja korisnika, tek će se vidjeti...