Ukratko: Lepa Brena bila na nekoj dosadnoj HRT emisiji, čija je svrha zabaviti dokone i hraniti produkciju, pričala o svom brandu čarapa bez pogovora voditeljice Ive Šulentić, a HRT je zatim dobio kaznu od 13.270 eura (+ 1320 eura odgovornoj osobi).
U čemu je problem? Na voditeljske sposobnosti Ive Šulentić ionako se svi žale svaki put kad su je ljudi prisiljeni gledati na bilo kojem ozbiljnijem događaju. Lepu Brenu baš briga, dobila je besplatnu promociju od nekoliko minuta, a zahvaljujući ovoj vijesti, tu reklamu će vidjeti puno više od 200 pospanih penzionera
Treba li uopće napominjati da HRT tu kaznu plaća novcem poreznih obveznika? Tako je, jedine posljedice koje će preživjeti ovaj labirint zdrave logike tiču se upravo vašeg džepa.
Ali pustimo modus operandi javnog servisa interesa građana na trenutak.
Znači li to da nije dopušteno reklamirati komercijalne brendove na HRT-u bez jasne komunikacije da se radi o reklami?
Što ćemo onda s ovim?
Ovim?
I s ovim?
I s bezbrojnim promotivnim aktivnostima čiji je centralni komad upravo Mrletov brand ŠČ?
Nema čega nema
Ako to povezujete prvenstveno s pjesmom i mislite da je taj brend nastao kasnije kao nekakav merch, varate se. Mrle je lansirao ŠČ pivo u suradnji s hrvatskom pivovarom još tijekom lockdowna, a zatim je uslijedilo stavljanje ŠČ logotipa na sve čega su se mogli sjetiti: čarape, čaše, majice, ručnici za plažu, bojanke, čvarci, naljepnice za traktor… Nema čega nema.
Eskapada Leta 3 na Dori uslijedila je nakon što je ŠČ brend već bio etabliran, a online možete naći i sve ove proizvode i intervjue na tu temu iz kojih je kronologija jasna. Prvi korak je uspostavljanje brenda uz par proizvoda, a drugi korištenje gigantske platforme HRT-a za promociju na nacionalnoj razini. I uspjela je - priščjetimo se beščbrojnih poščtova na druščtvenim mreščama ščkoje su se na najuščiljenije naščine referirale na Mrletov brand. Reklama je ok, kao i promišljeni poslovni potezi, ali da građani to plaćaju? Zar im nisu dosta državni stanovi?
Kako onda funkcionira taj zakon o prikrivenoj promociji? Je li bio problem što uopće nije bila prikrivena? Gdje je bilo Vijeće za elektroničke medije kad je HRT prihvatio pjesmu čiji je naziv doslovno naziv postojećeg brenda? I to za najveći glazbeni događaj u programu na koji troši milijune kuna poreznih obveznika? I nije bio u pitanju neki bend petnaestogodišnjaka koji nisu svirali u većem prostoru od Spunka, nego jedan od većih domaćih bendova za koje se znalo da će pobuditi ogroman medijski interes?
A ako je HRT uz sve ovo još i financirao kostimografiju, reklame u medijskom prostoru ili - u najgorem slučaju - sam ŠČ merch, tko je lud u cijeloj ovoj priči?
Ne znam, ali je zanimljivo koliko se novac lako i bez obzira na tržišne zakone rasipa u našoj industriji zabave. Možda je Let 3 nedodirljiva institucija kad je u pitanju državna pomoć jer su jednostavno previše simpatični i otkvačeni da bi se netko pored stalnog priljeva njihovih eskapada zamarao pamteći državne stanove, promišljene poslovne poteze, upletenost članova u simpatične HRT programe i neke sitnice koje nitko ne istražuje jer naša glazbena industrija jednostavno nikoga ne zanima.
A oni su ipak samo šašavi umjetnici koji se oblače u žene, ispaljuju čepove iz guzice i govore "kurac" i "pička", hahahaha! Kako se toga sjete?! Ajme, urnebesno! ŠČ!!!
Bilo kako bilo, čini se da je HRT s reklamom Lepe Brene napravio jednu jedinu grešku.
Reklamirala je krive čarape.
ŠČ!