VEĆINI Hrvata i dalje je idealna žena domaćica koja radi na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci, dok se one koji idealnom zamišljaju uspješnu poslovnu ženu može i dalje "prebrojiti na prste". Pokazalo je to istraživanje GfK provedeno tijekom srpnja na tisuću Hrvata starijih od 15 godina.
Zaposlena žena/domaćica koja radi na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci idealna je za 39 posto Hrvata (za razliku od prethodnog istraživanja provedenog 2007. godine, kad je taj postotak iznosio 31 posto). Uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru, a o obitelji i djeci, ako ih ima, brine uz pomoć supruga ili nekog drugog člana obitelji danas je idealna za 34 posto Hrvata (2007. godine 40 posto).
Žena domaćica/majka koja se prvenstveno posvetila obitelji i djeci prema novom istraživanju idealna je za 20 posto Hrvata (2007. godine 15 posto), dok je uspješna zaposlena žena angažirana u javnom i/ili političkom životu, a o obitelji i djeci ako ih ima brine uz pomoć supruga ili nekog drugog idealna za svega četiri posto Hrvata (2007. godine pet posto). Tri posto ispitanika nije znalo odgovoriti na pitanje kakva im je idealna žena.
Domaćice najpoželjnije u Lici, Kordunu i Banovini, karijeristice bolje prolaze u Slavoniji, Istri i Primorju
Idealnu ženu kao zaposlenu domaćicu najviše vide Hrvati u Lici, Kordunu i Banovini (50 posto), zatim u sjevernoj Hrvatskoj (48 posto) i Dalmaciji (43 posto), a najmanje je takvih u Slavoniji i Zagrebu (oko 33 posto). Uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru ponovno je na drugom mjestu i takvu žele prvenstveno Slavonci i Istrijani s Primorjem i Gorskim Kotarom, ali i mladi u dobi od 18 do 24 godine (43 posto) te oni s visokom stručnom spremom (49 posto).
Ulogu žene samo kao majke/domaćice odabiru prvenstveno muškarci (23 posto), stariji od 55 godina (26 do 40 posto) te osobe s najnižom školskom spremom (65 posto). S druge strane, visoko obrazovani samo u osam posto slučajeva preferiraju takvu ulogu žene.
Uspješnim poslovnim ženama smatra se tek petina anketiranih žena
Uspješnim poslovnim ženama smatra se tek petina anketiranih žena, a više od prosjeka zastupljene su ispitanice u Zagrebu i Dalmaciji (oko 25 posto), neudane (33 posto), visokoobrazovane (45 posto), žene s osobnim mjesečnim primanjima od 7.000 kuna ili više (od 38 do 82 posto) i općenito žene u gradovima s više od 100 tisuća stanovnika (27 posto), odnosno u dobi između 18 i 34 godine (od 29 do 34 posto).
Kako se navodi u zaključcima istraživanja, status žene u našem društvu ne bilježi baš neke brze ili pozitivne promjene. U stvarnom životu žene jesu sve više zaposlene (tako sudjeluju u stvaranju značajnog dijela BDP-a), postepeno dio njih postaje menadžericama, investitoricama, a i politika im tek skromno otvara svoja vrata, neke su već osigurale i mjesta kao ugledne sveučilišne profesorice ili liječnice, pravnice, dio ih javno iskazuju svoje ambicije, zarađuju više (ali uglavnom ne isto kao suprotni spol), sve više samostalno donose razne bitne odluke (privatno i poslovno), utječu na najveći broj kupovina za potrebe u kućanstvu (pa su mnoge komunikacijske poruke proizvođača upućene upravo njima). Ipak, ovo istraživanje ukazuje da prave/značajnije promjene tek trebaju uslijediti, ali bi se prvenstveno trebale dogoditi u glavama samih žena, navodi se u zaključcima istraživanja.