Foto: Press
NJIHOVE usluge koristi više od četiri milijarde ljudi širom svijeta. Preciznije, više od polovice ukupne svjetske populacije. Mjesečno se preko njihove platforme odvija više od sedam milijardi transakcija. Zapošljavaju 1200 ljudi u više od 50 ureda u više od 40 zemalja na šest kontinenata. A krenuli su iz male Hrvatske. I dokazali da se može.
Oni su Infobip, danas najveća hrvatska softverska kompanija koju su 2006. godine u Vodnjanu osnovali Silvio Kutić i Izabel Jelenić. Infobip pruža usluge mobilnih komunikacija u oblaku za poslovne korisnike. Njihov portfelj čine profesionalna rješenja za obradu i dostavu SMS i text-to- speech poruka, telefonskih poziva, "push" notifikacija, e-maila te poruka putem popularnih "messaging" aplikacija kao što su Viber ili Facebook Messenger. Klijenti su im društvene mreže, internetske kompanije, mobilne aplikacije, banke, marketinške agencije, korporacije i mnogi drugi.
Kad su ih pitali u čemu je tajna njihovog uspjeha najčešći je odgovor bio: rad, upornost i autentična kultura poslovanja, način na koji doživljavaju neuspjeh, ali i kako uče. Pozitivan stav je važniji od kvalifikacija i diploma, a zaposlenici su njihova snaga. Ali važan je i dobar tajming. Počeli su u garaži, a u rujnu ove godine otvorili vlastiti kampus na zemljištu veličine oko 17 tisuća četvornih metara. Imaju poslovnu zgradu od 5.600 četvornih metara s prizemljem i dva kata i zgradu za privremeni smještaj zaposlenika veličine 1.900 četvornih metara. Baš kao i druge najmodernije IT i sveučilišne organizacije u svijetu. Ali ne u Silicijskoj dolini već u Istri.
Digitalna transformacija jedna je od ključnih tema moderne ekonomije, a zbog njene velike važnosti taj se proces često naziva i četvrtom industrijskom revolucijom. Kako bi pokazao dobre primjere digitalne transformacije i omogućio edukaciju o svim njenim aspektima, RTL pokreće jedinstvenu platformu Digital Shapers čiji je vrhunac konferencija koja će se 30. studenoga održati u Zagrebu. RTL u Zagreb tom prilikom dovodi brojne strane i domaće stručnjake koji će kroz predavanja i panele pokazati uspješne projekte iz područja digitalne transformacije.
Tako je i Agrivi, jedna od osam najboljih poljoprivrednih aplikacija na svijetu, pokrenula digitalnu transformaciju u sektoru poljoprivrede. Kad je Matija Žulj osmislio Agrivi i lansirao ga iz ureda veličine 11 četvornih metara vjerojatno nije mislio da će samo četiri godine kasnije imati više od 40 tisuća klijenata u 150 zemalja svijeta, 11, 5 milijuna kuna investicija, nekoliko nagrada za najbolji startup na globalnoj razini… I dalje raste. A sjedište mu je i dalje u Kutini.
Njegova aplikacija nizom alogritama i stručnim znanjem u realnom vremenu vodi sve one koji se bave proizvodnjom hrane kroz cijeli postupak proizvodnje. Agrivi opisuju kao digitalni mozak farme, bazu znanja najboljih proizvodnih procesa za više od sto različitih kultura. Žulj je prvi novac prikupio od privatnih investitora, a onda je došao South Central Ventures fond. I svi planovi su vrlo brzo postali globalni. U svojoj industriji želi biti najveći i zato ne kalkulira previše. Samo prošle godine su dobili 15 tisuća novih korisnika. Matija Žulj, Silvio Kutić i Izabel Jelenić su ljudi koji mijenjaju Hrvatsku i svijet. Oni su pravi "digital shapers". Jer pretvoriti ideju u posao nije jednostavno. Rizično je. Zahtijeva određenu količinu novca. I vremena. Ali ako imate ideju i želite napraviti nešto novo ili bolje od postojećeg, pokušajte.
Budite uporni i strpljivi. Istražite tržište, učite i zovite u pomoć svu rodbinu i prijatelje koji posjeduju određena znanja. Baš kao što je to napravio Silvio Kutić koji je u posao uključio i brata i oca. I imajte na umu da većini uspješnih poduzetnika nije novac glavni motiv. Matija Žulj je bio na direktorskoj poziciji u stabilnoj IT kompaniji kad je shvatio da to nije to i da želi mijenjati svijet. Inspiraciju je pronašao u milijardi gladnih ljudi na svijetu, a da bi naučio o poslu sve što treba znati i sam je posadio plantažu borovnica. I uspio je.