Od danas je u Europskoj uniji, pa tako i u Hrvatskoj, dostupan Threads. Društvena mreža je pokrenuta prije nešto više od pet mjeseci, ali do nas je došla tek sada zbog usklađivanja s propisima o privatnosti i korištenju podataka.
Zašto je Threads nastao, jesmo li išta propustili do sada i što će nam to uopće? Napravili smo kratki test nove platforme kako bismo odgovorili na ta pitanja.
Threads je pokrenut kao direktna konkurencija X-u, odnosno bivšem Twitteru. S novom, puno labavijom politikom moderiranja Elon Musk je značajno promijenio Twitter, što je ozlovoljilo brojne korisnike. Mark Zuckerberg se nadao profitirati upravo na tome pa je stvorio mrežu koja dijeli 90% značajki s Twitterom, ali s malo strože reguliranim (ili sterilnijim, kako vam drago) sadržajem.
>>Aplikacija koja je Metin odgovor na Twitter izgubila 1.7 milijuna korisnika
Ipak, plan nije prošao baš najbolje - Threads pet mjeseci nakon predstavljanja ima malo preko deset milijuna dnevno aktivnih korisnika, a na platformi u prosjeku provedu samo tri minute. Za usporedbu, X dnevno posjećuje 200 milijuna ljudi koji na toj mreži provedu preko pola sata.
Botovi, botovi i još malo botova...
Što mi Hrvati možemo dobiti od Threadsa? Još je rano reći, ali prema onome što smo zasad vidjeli - ne baš puno.
Threads je blisko povezan s Instagramom, pa nam tako pri prvom loginu s mobitela nudi hoćemo li povezati svoj Instagram račun s njim. Čak je i na Google Playu jasno navedena veza dvije platforme, čiju svrhu još nismo odgonetnuli.
Spojili smo Threads s potpuno praznim Instagram profilom koji smo napravili nekoliko minuta ranije, a na Threadsu nas je dočekao feed pun… Botova!
Deseci i stotine botova dokle god pogled seže. Za one koji imaju sreću da još nisu upućeni - botovi su automatizirani profili s osobama koje mogu i ne moraju biti stvarne, a uglavnom služe za prevaru penzionera koji nabasaju na njih. Malo ublažena verzija studentica željnih seksa na pet kilometara od tebe ili nigerijskog princa kojem treba tvoj broj kreditne kartice da ti ostavi bogatstvo u nasljeđe. Threads je pomislio da će se upravo to svidjeti potpuno praznom profilu, bez ikakvih naznačenih interesa i praćenja.
I u komentarima je situacija slična. Nemoguće je odrediti jesu li osobe koje pišu komentare stvarne, jer su svi gotovo identični.
Ovakav prvi susret s korisnicima je u najmanju ruku ekstremno neprofesionalan, a iz strožeg kuta gledanja skandalozan. Ipak, on ukazuje na ono što će se dalje potvrditi, a to je da ovdje nema ničega.
Ni najpraćeniji nisu aktivni
Neymar, najpraćeniji profil na Threadsu s 10.8 milijuna pratitelja, zadnji put je nešto objavio prije više od pet mjeseci.
Kim Kardashian, četvrta najpraćenija, nešto je aktivnija - zadnja objava prije dva tjedna.
Još je aktivniji američki predsjednik, odnosno njegov tim za odnose s javnošću. S druge strane mnogih poznatih, kao što su Tom Cruise, Beyonce ili Taylor Swift uopće ni nema.
Mogu se pratiti vijesti, ali zašto? Ima ih i na svim ostalim platformama.
Što se mehanizma tiče, gotovo sve je isto kao na nekad-Twitteru-sada-X-u. Može se napisati nešto, objaviti slika ili video, ponovo objaviti na svom profilu ono što su objavili drugi i eventualno dodati komentar na to.
Plus u odnosu na X je što se može napisati nešto u 500 znakova umjesto 280, minus je što se ne mogu slati poruke. I to je u biti to.
Blijeda kopija X-a (Twittera)
Pokušali smo se spasiti od botova pretraživanjem popularnih hobija kao što su nogomet ili ples - nažalost, na Threadsu se ne mogu pretraživati ključne riječi nego samo profili. Tek nakon što smo zapratili nogometni klub Roma, Threads je umjesto nasumičnih profila počeo izbacivati tematiku vezanu uz sportove.
Čak i ako stavimo na stranu loše prvo iskustvo, ostaje ključni problem - Threads je lošija verzija nečega što već postoji. Svaka nova društvena mreža popularizirala se zbog neke novotarije: Instagram zbog fokusa na fotografije, Snapchat zbog storyja koje su onda "posudili" Instagram i Facebook, a TikTok zbog formata okomitog kratkog videa koji su onda "posudili" apsolutno svi.
Threads u trenutnoj fazi djeluje kao blijeda kopija X-a, koji već sam po sebi nikad nije previše zaživio u Europi. Ako se na to dodaju nepotrebno spajanje profila s Instagramom, neobjašnjiva poplava botova na naslovnici i opća pustinja bilo čega interesantnog, nije teško shvatiti odakle pad aktivnih korisnika.
Sve u svemu, ova platforma ima sve predispozicije da ostane mrtvorođenče. Ne, ne propuštate ništa.