I to se dogodilo: nakon nastupa u Madridu Baby Lasagna pao je na drugo mjesto. Sa 16% šanse i dalje je čvrsto etabliran u top 3 - treća Italija je na 13%, a švicarski predstavnik Nemo ima impresivnih 24%.
Nisam naročito nestrpljiv oko Eurosonga da bih si pokvario dojam zabave finalnih večeri preslušavajući sve kandidate, prilično mi je naporno što hrpa faktora nepovezanih s kvalitetom odlučuje o konačnom poretku pa mi show nije ni zanimljiv na razini glazbenog natjecanja. Ali odlučio sam baciti uho na prve tri, i to samo zbog povijesnog uspjeha Baby Lasagne, koji je unatoč svim naporima HRT-a doveo Hrvatsku u sam vrh favorita i ovog pada na kladionici.
O čemu se tu radi?
Italija ima bolju pjesmu
Angelina Mango pobijedila je na Sanremu u opasnoj konkurenciji, a jasno je i zašto. Nemam pojma što ona radi inače, ali La noia je dobar i kompetentno konstruiran komad modernog popa koji vodi slušatelja za ruku kao i onaj dobri stari talijanski pop kakav su voljeli kopirati Lana Jurčević i Vesna Pisarović, pa čak i veliki Oliver. Zabavna je i ljepljiva sve do kvalitetnog dropa u maniri najvećih hitova dens popa 2010-ih (Talk dirty Jasona Derula mi prvi pada na pamet). Angelina je živa vatra, skoro kao nešto rafiniranija verzija Noe Kirel koju smo također mogli vidjeti na Eurosongu.
Kako god, sve to žestoko se naslanja na formule koje stalno gledamo u inozemnom mainstreamu i to je minus za pjesmu ma koliko ona kompetentno napravljena i izvedena. Glavni plus je što je zabavna i što izgleda kao da će na više slušanja imati što ponuditi, a ne može se umanjivati važnost pojavne i vokalne interpretacije koja je, potpomognuta zanimljivom i mesnatom bojom glasa Angeline Mango, zaista na visini. Problem je što sve zajedno nije naročito svježe. Ne znam ni kakva je pozadinska priča, ali zato je pozadinska priča doslovno jedino što znam o trenutnom prvom mjestu, a to je…
Švicarski predstavnik: stil umjesto supstance
Pjesma je klasična melodramatična pop opera koja nas stilskim izborima i fatalističkom interpretacijom pokušava uvjeriti da je sadržaj puno važniji, pametniji i zanimljiviji nego što jest.
Nije.
Nije problem u strukturi koja pokušava izmiješati previše toga odjednom pa funkcionira više kao linearan dramaturški komad nego kao skladba - od d’n’b ritma preko dramatičnih legato vožnji vokala i orkestracije pa do onog repanja u sredini koje je jamačno ubačeno samo da bazična publika (i žiri) pohvali raspon vještina interpretatora. Zaboravili su jednu stvar: 2024. je godina i to da bilo koji pjevač nije sposoban kompetentno iznijeti rep dionicu ravno je sramoti.
U ovom slučaju puno važnija je pozadinska priča: vi koji pratite moje analize sigurno ćete se prisjetiti da sam istaknuo natjecatelja srpske Dore samo zbog rodno neutralne tematike pjesme, a sigurno ćete se prisjetiti i intervjua s Jamesom Nightom i članka u kojem sam izravno pisao da su takve teme potrebne našoj industriji zabave.
>>>Rodna neutralnost na hrvatskoj sceni. Kuda ovo vodi?
I gle čuda, klasična Eurosong pop pjesma koja se najbanalnije naslanja na simpatije queer publike je prva na kladionici. Neću reći da sam vam rekao, ali samo zato što sam već stavio linkove u kojima sam vam rekao.
Je li Nemo razlog što je Baby Lasagna pao na kladionici?
Moguće, nisam baš pratio hajp ovih dana jer sam se bavio tucanjem jaja, a nisam ni razgovarao s Markom koji sigurno ima hrpu posla u hodočašću Madridom i Londonom. Ali postoji još jedna mogućnost koja mi se mota po glavi: možda Baby Lasagna nije digao priču na višu razinu u Madridu.
O čemu govorim?
Publika - pogotovo Eurosonga - vrlo se brzo umori. Kao što se ni vama ne da slušati o korupciji u hrvatskoj glazbi unedogled iako znate da sam u pravu, tako je i Baby Lasagna možda u očima publike iscrpio svoje adute. Jako je simpatičan, otvoreno povučen, voli mačke i stalo mu je do glazbe i ni do čega drugoga. To su sve šarmantne vrline koje su publici na prvu loptu jako zanimljive, privlačne i pozitivne za njegov imidž.
Ali publika je to sad vidjela i želi još. Kao što akcijski filmovi umore jako brzo ako se oslanjaju na jednu foru i pozitivca koji nema slojeve, mane, dodatne zanimljivosti, tako i pop zvijezde jednostavno moraju inovirati, iznenađivati, podizati svoj renome i oduševljavati unedogled. Što mislite zašto Beyonce radi faux-country album odmah nakon ode house glazbi 90-ih?
A što drugo da radi?
Možda nisam u pravu - malo sam van loopa zbog već navedenog tucanja jaja - ali je ovo objektivno važna mogućnost koju članovi Baby Lasagna tima i sam Marko ne bi smjeli ignorirati. Najavni showovi Eurosonga služe etabliranju novih zvijezda, a PR timovi i delegacije tu rade krvav posao čiji je rezultat taj da izvođač zasja i ističe se u odnosu na ostale. I sad zamislite stotine sposobnih radnika koji se sukobljavaju na tom terenu i imaju vrlo ograničeno vrijeme za postići spomenuto. Srbi su tu oduvijek radili odličan posao, recentni primjer koji bi mogao biti uzor našim predstavnicima mogle bi biti cure iz grupe Hurricane koje su bile nezaustavljiva energija i karizma (pogotovo Sanja Vučić) i tako su se istaknule prije nekoliko godina usprkos pjesmi koja je (iako kompetentno odrađena) bila dosta banalna i sadržajno isprazna.
Treba imati razumijevanja jer raditi show 24/7 nije lako. I možda Marku to ništa ne znači, jer je startao svoju Baby Lasagna karijeru povijesnim uspjehom, dovršava album koji će sigurno biti zapažen slijedom Eurosong hajpa i tu mu se smiješi europska karijera, zabavlja se i uživa u prilikama kakve nikad nije imao.
Ali striktno poslovno: Baby Lasagna tim bi se u ovom trenutku trebao brinuti da Marko puni naslovnice svojim pojavljivanjima, i pritom ne mislim samo na hrvatske. Trebao bi se stvarati ogroman hajp za sve dijelove njegove pop ličnosti koje želi predstaviti. Svako pojavljivanje na najavnim showovima trebalo bi biti razina iznad prošlog. I sve to trebalo bi kulminirati fantastičnim rezultatom na Eurosongu, što bi privuklo masivne sponzore i, u najboljem slučaju, ogromnu pažnju na prvi Baby Lasagna album koji bi Marko trebao izbaciti doslovno dan nakon Eurosonga.
U suprotnom se nemamo na što žaliti jer će Hrvatska biti u vrhu kako god okreneš. Ali za dobro karijere Baby Lasagna brenda nadam se da će imati u vidu sve ovo i ne samo održati nivo koji su si postavili, nego zaista izdominirati vrlo ozbiljan posao bivanja pop zvijezdom.
Bila bi šteta da ne dođe do izražaja koliko je Rim Tim Tagi Dim moćniji manifest.
Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.