POČETKOM 2022. slike zelenih i žutih kvadrata počele su se pojavljivati posvuda na Twitteru, a sve više ljudi na internetu počelo je pisati o online igrici Wordle, odakle kvadrati i potječu, piše Insider.
Za sve koji ne znaju o čemu se radi, cilj Wordlea je pogoditi riječ od pet slova u šest pokušaja. Ako pogodite pravo slovo na pravom mjestu, pločica postaje zelena. Ako je pravo slovo na krivom mjestu, dobivate žuto. Siva znači da slovo uopće nije u riječi.
Teško je, ali ne preteško. Ne morate nužno biti pametni da biste bili dobri u tome, ali se osjećate kao najpametnija osoba ikada kad vas u igrici krene.
Mnoge je privukla i činjenica da se igricu ne treba preuzeti. Dovoljno ju je samo otvoriti u pregledniku. Također korisnicima je zanimljivo i to što dobivaju samo jednu zagonetku dnevno. Nakon što pogode riječ, drugu dobivaju tek iza ponoći.
Iako igrica postoji gotovo godinu dana, tek je nedavno postala hit.
Josh Wardle, softverski inženjer sa sjedištem u Brooklynu, dizajnirao je igru za njega i njegovog partnera. Do sredine siječnja, The Guardian je objavio da igra ima 2 milijuna igrača.
Mogućnost dijeljenja
Britanski psiholog Lee Chambers, koji je specijaliziran za edukaciju o okolišu i dobrobiti, rekao je za Insider da je Wordle privlačan jer stimulira jezična i logička područja našeg mozga. Kao i sve igre, također dovodi do oslobađanja dopamina, hormona koji nam omogućuje da osjećamo užitak i zadovoljstvo.
Igrači svoje rezultate mogu dijeliti i uspoređivati s drugim igračima. Wardle je rekao za New York Times da je dodao opciju dijeljenja rezultata sredinom prosinca kada je primijetio da igrači ručno upisuju svoje rezultate koristeći emoji.
Automatizirana opcija omogućuje igračima da objave svoje rezultate, zajedno s vizualnim prikazom načina na koji su došli do rješenja riječi, a bez da otkriju koja je riječ dana.
Chambers smatra da je mogućnost dijeljenja igre ključna za online popularnost.
"Stalno pojavljivanje kvadrata u našem Twitter feedu ukazuje na to da postoji nešto što treba riješiti, a da i drugi rade na tome", rekao je Chambers. "To nas tjera da sami dođemo do odgovora."
"Činjenica da svi pokušavamo riješiti istu zagonetku zbližava nas, pomažući nam da se osjećamo kao da zajedno rješavamo veći problem", dodao je Chambers.
Za razliku od mnogih internetskih igara, Wordle se može igrati samo jednom dnevno pa nije moguće "zaraziti" se igricom i gubiti pretjerano puno vremena na nju.
Igrica je postala i izvor mnogih šala i memova na Twitteru.
Jedan korisnik usporedio je Wordle blokove s transportnim kontejnerima na brodu zarobljenom u Sueskom kanalu, a druga korisnica počela je svoje rezultate upisivati u obliku križića.
"Uz sve političko nezadovoljstvo, ekonomsku neizvjesnost, tekuće zdravstvene krize, na društvenim mrežama nedostaje dobrih vijesti. Wordle nam je svima dao nešto zabavno na što se možemo usredotočiti, makar samo na nekoliko trenutaka u danu", zaključili su tvorci igrice.