U današnjem užurbanom svijetu i ubrzanom načinu života, svakodnevno smo izloženi stresnim trenucima i situacijama. Uzroci stresa su različiti, od umora i preopterećenosti obvezama, prometnih gužvi do svađa s prijateljima ili obitelji, ali i nekih posebnih događaja u našim životima koji mogu uzrokovati emocionalni stres. Iako stresovi pojedinačno djeluju bezazleno, kada se nagomilaju, mogu izazvati osjećaj nervoze, umora i iscrpljenosti. Istraživanje* tvrtke Mars i brenda žvakaćih guma Orbit o svakodnevnim životnim mikrostresovima je otkrilo da čak 3/4 ispitanika svakodnevno doživljava stresove.
Vođen ovim podacima, brend Orbit odlučan je pomoći mladim generacijama kako bi otkrili zabavne i inovativne načine za učinkovito suočavanje s mikrostresovima. S obzirom na to da je "vrijeme za sebe" vrlo ili izuzetno važno za čak 78% ispitanika generacije Z i milenijalaca, Orbit je prepoznao problem i predstavio kampanju Chewtopia koja nas podsjeća na važnost izdvajanja trenutaka za sebe tijekom kaotičnog dana.
Mikrostresovi izazvani lošim vijestima, preopterećenošću obvezama ili prometnim gužvama oduzimaju energiju i utječu na smanjenje entuzijazma. No, milenijalci i generacija Z, poznati po stvaranju novih trendova, ne kriju što im stvara stres i kako se s njim nose. Istraživanje otkriva da ispitanici prevladavaju mikrostresove tako što se izoliraju od ljudi koji im uzrokuju stres (42%) i odlaze u šetnje na otvorenom (45%). Drugi otkrivaju da se sa mikrostresovima nose tako što slušaju podcast (16%), trče (17%), žvaču žvakaće gume (14%), meditiraju (18%) ili odlaze na masažu (10%). S druge strane milenijalce više smiruju gledanjem TV-a, dok predstavnici generacije Z stres prevladava odlaskom u teretanu.
Generacija Z i milenijalci "vrijeme za sebe" smatraju izuzetno ili vrlo važnim jer im ti trenuci služe za opuštanje (56%), za uživanje u stvarima koje vole (52%), daju im privatnost (44%) i pomažu im da se fokusiraju na sebe (49%).
"Mikrostresovi koje uzrokuju propuštanje autobusa, loš Wi-Fi ili beskrajna lista obveza se mogu manifestirati na različite načine, a svaka osoba njima upravlja drugačije. S obzirom na ove mikrostresove koji opterećuju mlade ljude, mnogi smatraju da je "vrijeme za sebe" jedno od sredstava kako njima upravljati. Chewtopia je namijenjena onima kojima je potreban trenutak mira i opuštanja, pružajući smjernice mladima da se ponovo usredotoče", izjavila je Vanja Vagić, voditeljica korporativnih komunikacija tvrtke Mars za UBBAI regiju.
*Napomena: Anketu je provela tvrtka Mars i brend Orbit u suradnji s tvrtkom Deep Dive Research and Consulting i obuhvatila je 500 ispitanika (pripadnici generacije Z i milenijalci u Hrvatskoj). Svi podaci iz teksta potječu iz navedenog istraživanja.