Foto: Press
BUDIMO realni, teško je predvidjeti sljedeći veliki hit. Posebno ako se nalazite na položaju koji vam omogućuje da se svakodnevno susrećete s gomilom manje ili više originalnih ideja od kojih apsolutno svaka može biti "sljedeća velika stvar".
Međutim, upravo se od čelnih ljudi traži vizijasm, a ljudi s ove liste koju je sastavio CB Insight, jednostavno je nisu imali. Suočeni s novim idejama i trendovima, samo su odmahnuli rukom i ispalili rečenice koje danas zvuče gotovo suludo.
Da stvar bude gora, njihove odluke koštale su ih milijune, a neke od kompanija na čijem su se čelu nalazili, upravo su zbog ovako loših predviđanja i propale.
Jim Keyes i video streaming
"Što se konkurencije tiče, RedBox i Netflix nisu čak ni našem radaru. Naša su konkurencija Wal-Mart i Apple", izjavio je 2008. za Motley Fool izvršni direktor Blockbustera.
Njegov lanac videoteka proglasio je bankrot 2010., a kompanija Netflix danas vrijedi gotovo 62 milijarde dolara.
Steve Ballmer i prvi iPhone
"500 dolara? U tarifi? Kažem da je to najskuplji telefon na svijetu. Nije čak zanimljiv ni poslovnim korisnicima jer nema tipkovnicu, a to ga čini ne baš dobrim uređajem za slanje emailova", izjavio je biši izvršni direktor Microsofta kada su ga pitali što misli o novom iPhoneu.
Reggie Fils-Aime i igre za mobitele
"Ove mobilne igre su potpuno potrošne, gledajući iz pozicije prosječnog korisnika", izjavio je 2011. predsjednik Nintenda za Sjevernu Ameriku, Reggie Film-Aime.
Nakon što je vidio 65 milijuna aktivnih igrača igre Pokemon Go, prilično smo sigurni da je promijenio mišljenje.
Thomas Watson i računala
"Vjerujem da postoji svjetsko tržište za možda najviše pet računala", rekao je 1943. predsjednik IBM-a Thomas Watson.
Ne treba posebno isticati da ih je od onda prodano nešto malo više od pet. No, razumijemo ga jer to je ipak izjavio 1943.
Ed Zander i iPod
"Tko šiša Nano. Što dovraga Nano uopće radi? Tko sluša 1000 pjesama", izjavio je značajno izvršni direktor Motorole Ed Zander na konferenciji 2006. kada su upitali što misli o Appleovom iPodu Nanou.
U to vrijeme, njihov ROKR mogao je pohraniti tek stotinjak pjesama. Kompanija je kasnije pokušala uvjeriti novinare da se Zander šalio.
Wolfgang Epple za samovozeći automobili
"Ne smatramo da su naši kupci teret. Nemamo namjeru izrađivati robote koji će teret prevoziti od točke A do točke B", izjavio je 2015. direktor istraživanja i razvoja u Jaguaru, Wolfgang Epple.
Jaguar Land Rover otada je investirao više od 25 milijuna u Lyft kako bi se što više okoristio trendom autonomnih vozila.
Ken Olsen i osobna računala
"Ne postoji razlog zbog kojeg bi bilo tko želio računalo u svom domu", bubnuo je Ken Olsen, osnivač Digital Equipment Corpa.
Izjavio je to godinu dana nakon što je Apple predstavio svoje osobno računalo.
Steve Ballmer i Google
Osim iPhonea, Ballmer nije prepoznao ni Google.
"Google nije prava kompanija. To je kuća od karata", ispalio je. Danas je holding kompanija Googlea najvrjednija svjetska kompanija i prešišali su Microsoft za 100 milijardi dolara.
Daryl Zanuck i televizija
"Televizija neće biti u stanju zadržati tržište nakon šest mjeseci. Ljudima će brzo dosaditi buljenje u drvenu kutiju svake večeri", izjavio je Zanuck, suosnivač 20th Century Foxa.
Gledajući s odmakom, bio je u pravu. Zasitili su se televizora i danas bulje u ekrane na pametnim telefonima.
Christopher Norton i Airbnb
"Naši gosti ne žele taj Airbnb osjećaj i miris. Gosti očekuju razinu usluge koja je drukčija, sofisticiranija, detaljnija i vještija", prokomentirao je Christopher Norton iz Four Seasonsa u intervjuu za Fast Company.
Postoji samo jedan problem, Airbnb bi u narednih nekoliko godina mogao prešišati velike lance hotela po broju rezervacija. U ovom trenutku, veliki lanci još uvijek odbijaju otvoreno govoriti o prijetnji koju Airbnb predstavlja.
William Orton i telefon
"Kakve će koristi ova kompanija imati od električne igračke?", našalio se William Orton, predsjednik Western Uniona, nakon što mu je 1876. pružena mogućnost da kupi revolucionarni izum Alexandera Grahama Bella.
Alan Wurtzel i video streaming
"Ideja da kompanije poput Netflixa zamjenjuju televiziju nije baš točna. Mislim da stvari moramo sagledati realno kad razgovaramo o utjecaju Netflixa", rekao je predsjednik istraživanja i razvoja u NBCU-u.
NBC danas se svim silama pokušava boriti protiv utjecaja Netflixa, Hulua i sličnih.