Sadržaj nastao u suradnji s: Nestlé
SUPROTNO očekivanom, većina podataka upućuje na to kako ipak više od 50 posto ukupnog otpada od hrane dolazi iz kućanstava, a najmanje iz trgovina, tek oko pet posto.
Hrvati svake godine iz domova mjesečno bace 12 kilograma hrane, a tjedno je to u prosjeku tri kilograma. Kad bi se to prebacilo u mjerne jedinice koje su “opipljivije”, možemo to zamisliti kao otprilike 30 odrezaka, 150 porcija lisnate salate, ali i 133 pakiranja čokolade.
Zato smo kreirali kviz koji ispituje navike Hrvata po pitanju hrane i njezina otpada.
Prema prošlogodišnjem Statističkom istraživanju o otpadu od hrane u Hrvatskoj, svaki član kućanstva tjedno u prosjeku baci oko 40 posto hrane koja je mogla biti konzumirana, a četvrtina ih rijetko iskorištava ostatke hrane za pripremu novog obroka.
Nestlé Adriatic je zato četvrtu godinu zaredom organizirao edukativnu inicijativu #BirajZeleno te posvećuje važnost informiranju građana o smanjenju otpada od hrane, ali i prenamjeni ostataka hrane za nove obroke. Pod ovogodišnjim sloganom inicijative „Nauči, primijeni, promijeni“, Nestlé educira o posljedicama bacanja hrane i fokusira se na uzroke ovog problema nudeći građanima priliku da nauče kako svojim postupcima mogu spriječiti stvaranje otpada od hrane.
Ove godine pripremili su besplatne radionice o otpadu od hrane. Inicijativa je počela 28. rujna, na Svjetski dan osviještenosti o otpadu od hrane, održavanjem prve radionice u nizu pod vodstvom ambasadora inicijative, poznatog chefa Mate Jankovića.
Na drugoj radionici chef Janković je pripremio zero food waste recepte u pravom kulinarskom showu za javnost. Na sve sljedeće radionice građani se mogu prijaviti ovdje te naučiti pripremati obroke bez stvaranja otpada. Raspored održavanja radionica može se pratiti na Nestlé službenoj Facebook stranici.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Nestlé u skladu s najvišim profesionalnim standardima.