PROMIDŽBENI spot redatelja Dalibora Matanića o Rijeci izazvao je pravu lavinu komentara.
Riječ je o promotivnom spotu o Rijeci kao Europskoj prijestolnici kulture 2020. Scenarij za spot potpisala je Magdalena Lupi Alvir, režiju Dalibor Matanić, a produkciju riječka tvrtka Filmerija. Financirale su ga Hrvatska turistička zajednica i Turistička zajednica grada Rijeke, u suradnji s Gradom Rijekom i TD-om Rijeka 2020.
Spot je premijerno prikazan u riječkom Art-kinu Croatia, a bitno je napomenuti da je to jedan od triju promotivnih spotova. Kako piše Novi list, u pripremi su i jedan klasičniji turistički spot te jedan u kojem će fokus biti samo na kulturi.
U spotu u kojem se Rijeka prikazuje iz malo drugačije perspektive susrećemo neke neočekivane prizore poput astronauta na riječkoj ribarnici, mladića koji u baletnoj suknjici pleše na krovu zgrade i djevojke na konju. I dok se nekima svidio ovaj umjetnički prikaz, drugi smatraju da je potpuno promašena tema.
"Spot je čisto sranje, nisu ni korzo prikazali, ni karneval, 90% spota samo kontejneri i industrijske zone, i na kraju žena koja vari bi trebala simbolizirat 3. maj u stečaju?", bio je jedan od prigovora.
"Što se ovdje reklamira? Ovo je utapanje interpretacije baštine koja čak ni običnom, a pogotovo stranom turistu ništa ne govori, a kamo nekome koga interesira događaj. Nerazumljivo i neinformativno", složio se još netko.
Neki su, pak, ovdje najviše zamjerili muškarca u suknji i prikaz američke zastave.
"Ovo NIJE različitost, ovo je promocija LGBTQ-a koji, iskreno, nemaju pravo Rijeku nazivati svojim gradom. Rijeka je sve, samo ne to. Toliko toga ima Rijeka, a vi pokažete pijane klošare, rogove Sotone, američku zastavu jer se sramite HR zastave, perverziju svojih viđenja kako 'muško' treba izgledati (u baletnoj haljinici s psećom ogrlicom... Btw, zaboravili ste brnjicu). To nije Rijeka", pisao je jedan korisnik YouTubea.
Bilo je i onih kojima su se svidjeli upravo taj alternativni pristup i prikazivanje različitosti.
"Ljudi kaj ne kužite ovaj video, poanta je u tome da svaki jebeni grad na kugli zemaljskoj ima pločice, korzo i pizde matere. U videu je primijenjen koncept di se NAPOKON prikazuju mladi i neka alternativna scena, a ne neka usrana špica na vrhu brijega s fensi srpskim pevaljkama, bijelim bemburama i ostalim kugama zamaskiranim u austro-ugarsku arhitekturu. Grad ne čine pločice već ljudi, a raznolikost kao koncept je poanta ove kampanje kaj je pohvalno jer nije bazirano na rutinskom family friendly demo kršćanskom sranju", nije se složio jedan korisnik.
"Spot je genijalan, čista energija... Svaka čast", bio je sažet drugi.
"Apsolutno fantastičan spot! Rokerski, pankerski, alternativno, moderno, urbano, multikulturalno, slobodoumno... Sve ono što Rijeka i je, onakva kakvu je ja vidim i želim. Luka različitosti. Bravo!", oduševio se netko.
"Ovaj spot baš tako odražava taj grad - moderno, urbano, različito, ispred svih. Bravo za autora! Iz komentara vidim da je ovo ipak još uvijek previše za Hrvatsku, ali takva je Rijeka, uvijek drugačija, prva i ispred svih", zaključila je još jedna komentatorica.