Foto: Instagram/Facebook
NA SPLITSKOM Jadranskom radiju u večernjim satima slušatelji u posljednje vrijeme mogu uživati u hitovima Saše Matića, Šabana Šaulića, Seke Aleksić, Svetlane Ražnatović Cece... Posljedica je to promjene programa nastalog na temelju istraživanja tržišta koje je pokazalo - slušatelji žele više pop i narodne glazbe.
"Jadranski radio je lokalna radio postaja s gradskom koncesijom za Grad Split te je izložen konkurenciji radijskih postaja koje imaju regionalne i državne koncesije za to područje. Promjenom upravljačke strukture, tijekom jeseni prošle godine, započeli smo s praćenjem konkurencije i analizom prisutnih programa na splitskom području i usporedili smo ga s dosadašnjim programom Jadranskog radija. Zaključak je bio da se glazbeni, zabavni i informativni program potpuno podudaraju s programima konkurencije. S obzirom na veći doseg njihovog signala, Jadranski radio je bio u podređenom tržišnom položaju prema oglašivačima i slušateljstvu te je upao u velike financijske probleme. Jednostavno - isti program, manji doseg. Doseg ne možemo promijeniti jer je zadan koncesijom, dakle morali smo promijeniti program", objasnili su za Index s Jadranskog radija.
"Promjenu glazbenog programa provodimo na način da se u dnevnom programu puštaju pjesme isključivo domaćih autora i izvođača, pogotovo pjesme koje su nastale u tom podneblju, dok u večernjim i noćnim satima uz domaću pop i narodnu produkciju, mogu ići i pjesme iz okolnih država. Odluku da se puštaju pjesme iz okruženja donijeli smo na osnovu ispitivanja tržišta. Direktna anketa slušatelja se provodi svaki put kad otvorimo telefon za pozive i poruke slušatelja te ispunjavamo njihove glazbene želje. Osim toga, novi direktor Jadranskog radija ima iskustvo s promjenom programa na Gradskom radiju Virovitica i Radio Daruvaru, gdje je korištena slična shema ispitivanja tržišta koja se pokazala izuzetno uspješnom, što se odrazilo i na isplativost poslovanja tih radijskih postaja", kažu nam.
"Dosadašnje praćenje slušanosti Jadranskog radija pokazuje da u Splitu postoji izrazito veliki interes za glazbom koja se inače ne pušta na hrvatskim radio postajama iako se sluša u klubovima, kafićima i preko interneta te putem satelitskih TV i radio postaja. S obzirom na to da nismo povezani niti s jednim interesnim lobijem koji diktira glazbenu produkciju na domaćim radio postajama, niti želimo biti, odlučili smo srušiti 'tabu' te glazbe u hrvatskom eteru. Na taj način želimo i pomaknuti granice i ograničenja koja zatvaraju naše društvo i utječu na slobodu pojedinca da bira, od ponuđenoga, ono što mu se sviđa što god dežurni dušebrižnici mislili o tome", zaključuju.
"Može li za radne ljude Dejan Matić - Ova ljubav baš preteruje?", "Šemsa Suljaković - Izdali me prijatelji, izdao me brat", "Može od Saše Matića - Nađi novu ljubav?", samo su neke od želja slušatelja Jadranskog radija koji su uglavnom dobro reagirali na promjenu programa, no ipak postoje i oni kojima promjena nije dobro sjela pa prijete i nazivaju Jadranski radio pogrdnim nazivima.
"Naravno da smo bili izloženi ispadima i napadima pojedinaca, ali naši slušatelji nas uglavnom zaštite od takvih napada. Ne puštamo pjesme koje potiču na mržnju i diskriminaciju ili vrijeđaju po nacionalnoj, spolnoj, rasnoj osnovi ili koje po bilo kojoj drugoj osnovi izriču uvredljive stavove. Ostali kriteriji su na uredniku koji pušta glazbu te ima pravo uskratiti naručenu pjesmu ako je van estetskih ili nekih drugih standarda. Želje slušatelja i ukuse je nemoguće generalizirati, jedino što se izdvaja jest postotak hrvatske produkcije u naručenim pjesmama koji je na razini 10 posto svih naručenih i plaćenih pjesama. Važno je znati da sloboda biranja glazbe, te izrazito veliki broj slušatelja, nama stvara obvezu da u informativnom programu i emisijama o politici i društvenim temama branimo opći interes, odnosno interes 'malog' čovjeka bez obzira na pritiske moćnika kojima smo zbog toga izloženi", tvrde oni.
"Sljedeći korak koji planiramo provesti na Jadranskom radiju je poboljšanje informativnog programa i emisija koje će izrazito promicati opći interes sredine u kojoj se slušaju. Općenito, naša misija je da radijski program bude javni servis naših slušatelja a ne interesnih lobija i političara jer sloboda počinje sa slobodom izbora glazbe, zar ne?", zaključuju na Jadranskom radiju.
>>>"Mladi Hrvati idu na cajke jer nemaju kulture ni znanja"<<<
>>>Ako slušate cajke, manje ste inteligentni: Što još glazba koju slušaju otkriva o Hrvatima<<<
>>>Zašto u Zagrebu svi idu na cajke: "Tamo sve gori, a riječi te pogađaju"<<<