Počeo je kao teški siromah. Danas je njegovo ime sinonim za uspjeh i luksuz

Foto: Wiki

Louis Vuitton danas je simbol luksuza i francuske mode, no prije 150 godina to je bilo samo ime koje je koristio jedan Francuz koji se preselio u Pariz u potrazi za poslom. Louis Vuitton rodio se u istočnoj Francuskoj 4. kolovoza 1821. godine i bio je vrlo privržen svojoj majci. Majka mu je umrla kada je imao 10 godina, a otac se ponovo oženio. Mladi Louis nije volio očevu novu ženu, pa je odlučio preseliti u Pariz.

U Parizu je radio razne poslove kako bi preživio, a onda se trajno zaposlio u radnji koja proizvodi sanduke za putovanja. Bilo je to vrijeme industrijskih otkrića i društvo oko Vuittona rapidno se mijenjalo. Mladi Vuitton često je govorio svom majstoru da bi se putnički sanduci trebali redizajnirati. Sve više je u modi putovanje vlakom pa bi trebao napraviti nove, lakše i manje sanduke koji će olakšati put. 

Biznis sa sanducima za putovanja

Svoju zamisao na kraju je dizajnirao sam. Otvorio je vlastitu radnju i počeo se profilirati kao inovativni dizajner iz Pariza. Njegove sanduke kupovala je i žena cara Napoleona III., pa je Vuitton sve češće poslovao s francuskom elitom. Uskoro je unajmljen da osobno dizajnira putničke torbe za caricu. Od tog trena živi vrlo lagodno u tada skupom Parizu.

Politika ga je skoro koštala cijele karijere. Kada je izbio rat između Francuske i Pruske 1871. godine, Vuitton je ostao bez klijenata, a njegova je radnja opljačkana. Jedino što ga je spasilo bila je njegova reputacija, pa je mogao posuditi novac kako bi se preselio na drugu lokaciju i obnovio posao. Nakon rata njegove torbe postaju sve manje, a uskoro će dizajnirati i svoj prepoznatljiv motiv - bež platno s crvenim prugama.

Louis Vuitton umro je 1892. godine, a radnju je ostavio svojem sinu. Sin se pokazao kao uspješan poduzetnik i brend popularizirao izvan granica Francuske, posebno u SAD-u gdje je bio vrlo cijenjen već u ranom 20. stoljeću.

Danas je u pitanju jedan od najprepoznatljivijih francuskih modnih brendova. Luksuzne torbe postale su znak prestiža, a kompanija svjetski poznata. Današnje vodstvo uspješno balansira između starih tradicija i inovacija, baš kao što je to radio i sam Louis. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.