Brojevi ne lažu. Kolege i ja već smo nadugo i naširoko objasnili kako je Švicarska došla do pobjede na Eurosongu, ali poprilično je jasno da se radi o skandaloznom pothvatu koji je publika odmah osudila.
>>M. Radoš: Pobjeda s najmanje glasova publike u povijesti
>>H. Marjanović: Nije bitno jesu li nas pokrali, nego što ćemo naučiti
Tome svjedoči i stanje na youtubeu. Naravno da najviše pregleda uvijek ima pobjednička pjesma, ali YouTube ima još zabavnih podataka za ponuditi.
Ostali?
Najuspješniji pobjednik Eurosonga u recentnom razdoblju je Maneskin, a izvedba pjesme Zitti e buoni u finalu ima 104 milijuna pregleda, 1 i pol milijun lajkova te 114 tisuća dislajkova. Iz ovih podataka - u odnosu na ostale pobjednike iz godina prije i poslije 2021. - potpuno je jasno zašto se njihova karijera danas gleda u svjetskim gabaritima.
Ukrajinski predstavnik Kalush orchestra na finalnom nastupu 2022. godine ima svega 32 milijuna pregleda, ali i solidan omjer od 537 tisuća lajkova i 296 tisuća dislajkova. Logično, ta pjesma je ionako pobijedila i prije nego ju je itko čuo.
Ali ove godine imamo jako zanimljivu i nedvosmislenu situaciju: švicarski predstavnik Nemo par dana nakon pobjede očekivano ima 11 milijuna pregleda, ali i frapantan omjer od 132 tisuće lajkova i 128 tisuća dislajkova!
S druge strane, Baby Lasagna unatoč manjem broju pregleda (samo 5 milijuna) već sad ima 138 tisuća lajkova te samo 3 tisuće dislajkova.
To jasno ocrtava koliko je publika bila na našoj strani, možda i još više od ona smiješna 44 boda razlike nakon toliko jake kampanje za Švicarsku. Zanimljivo je da je ovo ujedno i preslika situacije od prošle godine, što daje još jedan sloj onim usporedbama Baby Lasagne i Kaarije.
Kao i na HRT-u, samo stručnjaci na službenoj dužnosti ne znaju tko je definitivni pobjednik.