MAZDIN najznačajniji novitet stigao je na hrvatsko tržište. Mazda3 u prodaju dolazi potkraj svibnja, i to u obje karoserijske izvedbe, a početna cijena je 125.960 kn.
Druga generacija najpopularnijeg modela u Mazdinoj ponudi koji je rekordnom brzinom uknjižio prodaju na razini od dva milijuna primjeraka hrvatskim se kupcima predstavlja u obje izvedbe, klasičnoj limuzinskoj i kao što joj ime govori dinamičnije Sport u dvovolumenskom izdanju.
Sudeći po onome što na prvu ruku nudi vrlo je izgledno kako će i novo izdanje Mazdinog kompakta polučiti jednak uspjeh.
Kao i u slučaju veće "šestice" i ovaj model ne donosi revoluciju već evoluciju dizajnerskog izraza izvornika. Nimalo čudno s obzirom da i pod zadnje dane aktualna Mazda3 još uvijek djeluje dovoljno svježe, da ne kažemo moderno.
Da, nova je 'trojka' zadržala prepoznatljive dizajnerske poteze prethodnice, dodajući karakteristične crte recentnih Mazdinih sportaša, poput istaknutih prednjih blatobrana, zašiljenih svjetala, ili pak nisko postavljene peterokutne maske hladnjaka.
No, još vrijednijim se čini podatak kako unatoč blagom povećanju dimenzija, model nije dobio na masi, a neke izvedbe su čak i lakše. Pridoda li se svemu bolja aerodinamika lako je zaključiti kako automobil i sa "starog" modela prenesenim motorima donosi bolje vozne osobine.
Iz ponude je izbačen 1,4 benzinac, pa mjesto ulaznog motora preuzima 1,6-litreni benzinac sa 105 KS, uz blage modifikacije preuzet iz aktualnog modela. Dalje slijedi 2,0-litreni benzinac sa 150 KS dostupan u kombinaciji s pet-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Dizelsku ponudu čine poznati 1,6-litreni motor sa 109 KS, kao i dvije verzije novog 2,2-litrenog motora sa 150, odnosno 185 KS. Ovdje recimo kako potonji dolaze u kombinaciji sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a snažnija izvedba je rezervirana za GTA paket opreme.
Osim vanjštine temeljitu obnovu prošao je i interijer vozila. Buduće vlasnike očekuje optimizirana ergonomija i kvalitetniji materijali, a može se uočiti i bogatija serijska oprema. Od potpuno novih elemenata izdvajamo dvozonski automatski klima-uređaj, sigurnosni sustavi kontrole tlaka u gumama i stražnjeg mrtvog kuta, bi-xenon svjetla, Bluetooth povezivanja mobilnog telefona i sl.
Kad smo kod opreme recimo i kako u ponudi ostaju dobro poznati paketi opreme, uz napomenu kako ponuda starta Base razinom dostupnom isključivo u kombinaciji sa hatchback karoserijom.
I na kraju recimo kako ponuda starta cijenom od 125.960 kn koliko stoji prije spomenuta Base razina. Bogatiji CE paket opreme skuplji je 8240 kn, TE još 9.200 kn, a TX još 11.800 kn. Na vrhu benzinske ponude je sportska 2.3 MPS izvedba s cijenom od 247.400 kn.
Ponuda dizelaša starta iznosom od 158.800 kn (CD109 TE), što je 15.400 kn više u odnosu na istovjetno opremljenog benzinca.
Tekst: M.N.
Foto: Mazda
SERIJSKI PAKETI OPREME:
Base paket opreme:
(CE) - klima
CE paket opreme:
6 x airbag, DSC, ručni klima uređaj, el. podešavanje retrovizora, prednji el. podizači stakala, radio CD sa 4 zvučnika, putno računalo
TE paket opreme:
(CE) + 16" alu naplatci, kožni upravljač i ručica mjenjača, 2 dodatna zvučnika, audio komande na upravljaču, električni podizači stražnjih prozora, električno preklopivi vanjski retrovizori
TX paket opreme:
(TE) + 17" alu naplatci prednje maglenke, senzor svjetla i kiše, grijani vjetrobran, stražnji parking senzori, tempomat, automatski dvozonski klima uređaj, grijana prednja sjedala
TX Plus paket opreme: (TX) + Bose audio sustav, Bluetooth, RVM i TPM
GTA paket opreme:
(TX plus) + Sport Appearance Package (SAP), Bi-xenon prednja svijetla (+AFS), sportska sjedala, Smart Card, navigacijski sustav,
MPS paket opreme:
(GTA) + 18” alu naplatci, sjedala koža/tkanina,MPS body kit
Početak prodaje: 28. svibnja
Plan prodaje: 400 primjeraka do kraja godine