Agentica za nekretnine: Prodali smo stan od gotovo 2 milijuna eura u manje od 24 sata

Foto: Hana Kajari/Index

Sadržaj nastao u suradnji s: Eurovilla

POŽELITE li kupiti stan u zagrebačkom Ban centru, budite brzi i odlučni. Nekretnine na takvim premium lokacijama prodaju se gotovo odmah. Najčešće u nekoliko tjedana, a ponekad se čak radi i o satima. 

Ove jeseni tako je pao rekord kad je u toj zgradi prodan stan za 1.9 milijuna eura. Na tržištu je bio nešto kraće od 24 sata. U posredovanju je sudjelovala agentica jedne od najdugovječnijih hrvatskih agencija Euroville, koja posluje još od 2002. godine i od samog je početka specijalizirana za luksuzne nekretnine.

I sada se u ponudi agencije može naći stan na istoj lokaciji. Ima 131 kvadrat, dolazi s dva parkirna mjesta u garaži i pogledom na strogi centar i zagrebačku katedralu. Košta 2.2 milijuna eura, što je nešto više od 13.000 eura po kvadratu.

Drugi rekord, onaj cjenovni, pao je ljetos u okolici Zadra kad je kuća prodana za četiri milijuna eura, no ubrzo je srušen prodajom jedne zagrebačke nekretnine za koju su kupci pristali izdvojiti pet milijuna eura. Radi se o ljudima koji žive i rade izvan Hrvatske, no odavde vuku korijene, otkrila nam je Dina Serdarušić, operativna voditeljica poslovanja Euroville.

Individualan pristup klijentima znači savjetovanje pri odabiru

No na putu od otvaranja oglasnika do zaključenja ugovora mnogo je koraka koje treba prijeći. U svakome od njih pomoć mogu zatražiti od Euroville, agencije za nekretnine koja je u protekle 22 godine prerasla iz obiteljske u ozbiljnu tvrtku, koja ima urede diljem zemlje. Upravo se spremaju otvoriti najnoviji ured u Osijeku, rekla je Serdarušić.

Dina Serdarušić, operativna voditeljica poslovanja agencije Eurovilla
Foto: Hana Kajari/Index

Od početka svoje poslovanje temelje na dvije stvari – ponudi luksuznih nekretnina i individualnom pristupu klijentima. To potvrđuju time što u njihovom timu rade stručnjaci iz svih područja vezanih uz ovakav posao, a ne samo licencirani agenti. Klijentima je tako na raspolaganju Eurovillina pravna služba, koju čini šestero zaposlenika, a tu su i drugi djelatnici, poput marketinških stručnjaka, menadžera, fotografa…

U samim počecima u svoju ponudu uvrštavali su samo birane nekretnine u nekoliko zagrebačkih ulica, otkrila je Serdarušić, a sav posao nosio je njen suprug Sergio. Kad se ona pridružila, odlučili su osnovati tvrtku i zaposliti prve ljude na plaću, što do tada nije bio slučaj jer su agenti primali isključivo provizije nakon prodaje.

Prve korake napravili su u malom uredu od 22 kvadrata u zagrebačkoj Gajevoj ulici. Neki kolege sjedili su ponekad za stolom pored printera jer nije bilo mjesta. Danas taj isti mali ured služi kao spremište u sjedištu Euroville, koje se prostire na 400-tinjak kvadrata. Uz to, imaju još osam ureda i poslovnica diljem zemlje te zapošljavaju 90 djelatnika.

Kupnja nekretnine ozbiljno je ulaganje, nekima i investicija života

Tijekom godina, ističe Serdarušić, primijetili su veliku razliku u odnosu cijene i realne vrijednosti neke nekretnine. Prema njihovoj procjeni, tek je svaka peta nekretnina oglašena po realnoj cijeni. Stoga svakom klijentu nude samo one za koje znaju da vrijede traženog novca.

"Već 15-20 godina imamo isti krug klijenata zato što ljudi od nas kupuju jako puno investicijski. Mi nismo agencija koja će ti doći, otvoriti vrata pokazati dnevnu sobu, već se na tržištu diferenciramo kao netko tko će investicijski upravljati novcem, bez obzira kupuje li klijent nekretninu za egzistenciju. I tako odgajamo sve naše agente, kao da su brokeri", pojasnila je Serdarušić i navela da je kupnja nekretnine najčešće najveća kupnja u životima mnogih ljudi i da zato treba biti ekstremno oprezan.

U uredu Euroville uvijek je gužva
Foto: Hana Kajari/Index

"Takvim ljudima nudimo nekretnine za koje smo sigurni da će ih za četiri, pet, šest, sedam godina moći prodati. Zato nam se događa da imamo stalne klijente", dodaje.

Iako svakodnevno posluju s klijentima raznih pozadina, najčešće im se javljaju ljudi koji o nekretninama razmišljaju dugoročno i vide ih kao oblik investicije. Godišnji povrat je oko četiri posto, ovisno o uvjetima. Tu se krije razlog zadovoljstva klijenata, dodala je Serdarušić.

Jednako su realni i kad je riječ o klijentima koji prodaju nekretnine, zbog čega im se ponekad događa da ne ostvare suradnju. Nije im cilj, navodi, da imaju velik portfelj, nego da posao bude uspješan na zadovoljstvo svih sudionika.

"Ako preuzmemo nekretninu, trebala bi se prodati u roku od dva mjeseca, ali s cijenom koju mi preporučimo. Smatram da je uloga nas agencija da reguliramo ovo poremećeno tržište nekretnina i da smo mi ti koji trebamo educirati i prodavatelje i kupce", objasnila je Serdarušić, koja je u Eurovilli od samih početaka.

Dina i Sergio Serdarušić u sjedištu Euroville u Gajevoj ulici u Zagrebu, odakle je sve krenulo 2002. godine
Foto: Hana Kajari/Index

Otad se svašta dogodilo na ovom tržištu. No, prema podacima, nekretnine se i dalje vrlo dobro prodaju premda je protekle godine najveći interes vladao za poljoprivrednim zemljištem, a potom stanovima, apartmanima i obiteljskima kućama. Međutim, tržište luksuznih nekretnina, na koje je Eurovilla usmjerena, nije se poljuljalo.

Što nosi 2025. godina?

Dinu Serdarušić pitali smo i kako će se kretati cijene iduće godine te kad je pravo vrijeme za kupnju.

"To je pitanje svih pitanja. Nekretninsko tržište je vrlo nepredvidivo. Da sam znala 2018. da će cijene nekretnina porasti za duplo u dvije godine, ja bih prva tada kupovala. Užasno je teško to predvidjeti, ali definitivno se može reći da ako kupiš nekretninu po realnoj vrijednosti, ona će držati vrijednost. Zadnjih par godina rast je bio izuzetno visok. Mislim da se takav rast više neće događati u tom omjeru i da će tržište biti stabilno", iskreno je pojasnila i dodala da očekuje stabilizaciju tržišta.

Sastanak Eurovilla tima petkom
Foto: Hana Kajari/Index

"Pravo vrijeme je uvijek bilo jučer – to je moj odgovor, a kad bi netko mogao predvidjeti što će se dogoditi, to bi bilo super", rekla je kroz smijeh ova iskusna agentica nekretnina i zaključila da je doista pravo vrijeme za kupnju onda kad se kupci odluče i dobro informiraju. 

Sponzorirani sadržaj donose Index i Eurovilla prema najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.