OVE SE, baš kao i svake druge godine, mnogo riječi troši na vjerojatno najveću i najrelevantniju dodjelu filmskih nagrada, a posebice na kalkuliranje oko potencijalnih pobjednika i onih koji tu nagradu zaslužuju, a nisu ni nominirani.
Odmah na početku vrijedi spomenuti i film oko čijeg se izostanka nominacija podiglo najviše prašine. Naravno, riječ je o novom Batmanu koji je izostao iz apsolutno svih važnijih kategorija izuzmemo li onu za najboljeg sporednog glumca (iako se pokojni Ledger ovdje nosi s veličinom kao što je Phillip Seymour Hoffman i Michaelom Shannonom koji je ostvario odličnu ulogu u Mendesovom "Revolutionary roadu").
Ali bilo je gotovo nevjerojatno očekivati da će filmu o super heroju uspjeti "ušuljati" se ispod radara Akademije, čiji ste ukus mogli predvidjeti istog trenutka kada ste određeni film pogledali. No osam nominacija za blockbuster je i više od očekivanog pa čak i ako najveći dio nominacija spada u kategorije čija se dodjela neće ni emitirati u izravnom prijenosu.
"Slumdog millionairea" bilo je gotovo nemoguće zanemariti i mišljenje je gotovo nepodijeljeno oko neupitne kvalitete posljednjeg uratka Dannyja Boylea, a što se očekivanja stranih i domaćih medija tiče i ona su poprilično jasna jer malo će se tko osjećati "izigrano" ako drama o indijskom milijunašu pokupi nagrade za najbolji film i režiju.
Slična je situacija i s odličnim "Frost/Nixonom" koji je, doduše, pokupio duplo manje nominacija od "Slumdog millionairea", ali isto tako spada u rang filmova čiju će moguću pobjedu malo tko popratiti s bilo čime osim apsolutnim odobravanjem kako zbog izvanrednih uloga tako i zbog "staroškolske" režije Rona Howarda. Njegovu je kvalitetu teško previdjeti posebice kada u obzir uzmemo činjenicu da je ovdje riječ o filmu koji se vrti oko razgovora dvaju likova.
Jedan od najrazvikanijih, ali ujedno i najlošijih filmova među nominiranima svakako je "The curious case of Benjamin Button" koji je pokupio i najviše nominacija, ukupno 13. Samo površnim pregledom nominacija bilo je jasno da će, barem sat i pol preduga drama o čovjeku koji se rađa kao starac, a umire kao beba, steći simpatije Akademije koja kao da se trudi naglasiti vlastitu predvidivost ovakvim izborom. Iako je riječ o filmu koji bez sumnje posjeduje određenu kvalitetu koju je nemoguće zanemariti, gotovo pretenciozno predug film prepun je praznog hoda i gledateljeve želje da na mahove neizdrživo patetična agonija što prije završi.
Sve u svemu, većih iznenađenja nema, a vjerojatno ih neće biti ni kod same dodjele. Mnogi kritičari opravdano su nezadovoljni ignoriranjem odličnog "The Wrestlera" Darrena Aronofskog i pjesme Brucea Springsteena iz istog filma, no to je na neki način i očekivano jer dodjela je Oscara već neko vrijeme na "silaznoj putanji", a ove se godine strahuje i od katastrofalne gledanosti što vjerojatno ne govori apsolutno ništa o samoj relevantnosti dodjele, ali mnogi će tvrditi da je tako. Ako ništa drugo, kladit ćemo se i možda "ubosti" neki novac.