AMAZONOVI vozači u Chicagu, koji su plaćeni po učinku, svoje pametne telefone navodno vješaju izvan skladišta kako bi si povećali šanse za dobivanje narudžbi.
Prošlog tjedna Bloomberg je izvijestio o neobičnom novom trendu među vozačima Amazona i Whole Foodsa u Chicagu - vješaju svoje pametne telefone na drveće u blizini skladišta tvrtki i parkiraju automobile u blizini kako bi prvi dobili ponude za nove dostave.
Amazonov sustav navodno bira vozače na temelju toga tko je najbliži mjestu preuzimanja, tako da čak i najmanja prednost nad jakom konkurencijom među vozačima može povećati šanse za dobiti pristup ponudi.
Telefoni na drveću imaju instaliranu aplikaciju Amazon Flex i sinkronizirani su s drugim telefonima koji pripadaju drugim vozačima, kako bi Amazonu bilo teže otkriti počinitelje.
"Čini se da telefoni na drveću služe kao glavni uređaji koji dostavljaju rute većem broju obližnjih vozača na parceli, prema vozačima koji su promatrali postupak", piše Bloomberg. "Oni vjeruju da neidentificirana osoba djeluje kao posrednik između Amazona i vozača i naplaćuje vozačima za osiguravanje više ruta, što je protivno Amazonovoj politici. Počinitelji vjerojatno vješaju više telefona na drveće kako bi posao proširili na više računa Amazon Flexa i izbjegli otkrivanje od strane Amazona."
Vozač koji je primijetio kako telefoni vise na drveću izvan raznih lokacija Amazona i Whole Foodsa u Chicagu rekao je da maloprodajni div zna za tu praksu, "ali ne poduzima ništa". Međutim, glasnogovornik Amazona rekao je za Business Insider da je priča o Bloombergu netočna i da navodne taktike varanja nisu vrlo učinkovite.
"Ova priča nije točan opis njihovog rada, a čekanje na parkiralištu ili upotreba Wi-Fija trgovine nije učinkovit način da se poveća šansa za trenutnu ponudu", rekao je glasnogovornik.
Interni e-mail koji je Bloomberg dobio navodno pokazuje da su Amazon o praksi obavijestili drugi vozači. Tvrtka je obećala obaviti istragu, ali i obznanila kako rezultate te istrage neće moći podijeliti.