Ideja je prilično jednostavna. Riječ je o klasičnim 3D projekcijama s dodatnim fizičkim efektima kao što su mirisi, sjedala koja se tresu ili dodatna bliješteća svjetla.
Korejska tvrtka CJ 4D Plex već počela s adaptacijama pojedinih losanđeleskih kinodvorana, a Disney će sličnu ideju prigrliti u nekim svojim kinima kada "The Muppets 3D" napokon krene u distribuciju. Ne radi se potpuno novoj ideji jer Korejska je firma već imala iskustva s ovom "novotarijom" pa je 4D projekcija "Avatara" privukla 50 posto više gledatelja od "običnih" 2D i 3D projekcija. Isto tako, povećanja broja prodanih karata dovoljan je razlog da se ideja što prije pokuša sprovesti u djelo.
Samsung je već započeo nanovo istraživati "Smell-O-Vison" koji se prvi puta pojavio prije nešto više od pedeset godina (i grozno podbacio), a koji bi uz dodatna poboljšanja trebao napokon omogućiti gledateljima da film u isto vrijeme i gledaju i mirišu. Neki bi mogli reći da je ovo nepotrebno pretjerivanje jer dobar će redatelj gledatelje u film uvući s tehnološkim poboljšanjima ili bez njih, ali publika je sklona svaku "novu" staru ideju pozdraviti kupnjom karata tako da bi 4D kina mogla postati hit. Naposljetku, ni 3D filmovi nisu novost pa već nekoliko godina proživljavamo pravu 3D revoluciju.
Budući da je riječ o novom pristupu starim idejama, filmaši još uvijek nisu snimili film koji bi tehnologiju adekvatno iskoristio, ali ako nova 4D kina zažive, to je samo pitanje vremena.