Prošla godina bila je velika godina za film. Bili su tu rekordni uspjesi na kinoblagajnama Barbie i Oppenheimera, kao i 118-dnevni štrajk pisaca i glumaca, a noćas će se filmske zvijezde okupiti kako bi to proslavile na 96. dodjeli Oscara u Dolby Theatru u Los Angelesu.
Od crvenog tepiha do slavnih kipova, WalletHubovo godišnje izvješće o Oscarima pokazalo je da odavanje počasti najvećim filmskim postignućima ima visoku cijenu. Ovogodišnja ceremonija koštat će nevjerojatnih 56.9 milijuna dolara, a to je samo djelić novca potrošenog na nominirane kandidate. Killers of the Flower Moon, koji je ove godine nominiran u 10 kategorija, uključujući najbolji film, imao je budžet od 200 milijuna dolara, što je više od bilo kojeg drugog nominiranog filma.
Samo crveni tepih od 50.000 četvornih metara stoji 24.700 dolara, a to nije jedina šokantna brojka povezana s njim. Naime, za njegovo postavljanje potrebno je 30 rola tepiha, 600 sati rada i ekipa od 18 ljudi, izvijestio je WalletHub.
Procijenjeni trošak svakog pozlaćenog Oscara od 24 karata koji se dodjeljuje pobjednicima je oko 400 dolara. Akademija dodjeljuje nagrade u 24 kategorije, a pobjedniku nije dopušteno prodati svoju statuu ako prije toga ne ponudi da je proda Akademiji za 1 dolar.
Prosječna cijena outfita na dodjeli Oscara iznosi 1.5 milijuna dolara
Parovi moraju platiti najmanje 100.000 dolara za ulaznice za Vanity Fair Oscar Party, dugo očekivani, ultra glamurozni događaj koji posjećuju najveće holivudske zvijezde. Filmske zvijezde dobit će i vrećice s darovima koje sadrže darove poput proizvoda za njegu kože, luksuznih izleta, grickalica i kućanskih aparata, a vrijede 125.000 dolara.
No, vrećice Everybody Wins zapravo nisu pokloni Akademije, već marketinške agencije Distinctive Assets iz Los Angelesa, a neki od najekstravagantnijih darova za ovu godinu uključuju putovanja u Švicarsku i St. Barts, cijelu liniju Miage proizvoda za njegu kože i luksuzne kuhinjske aparate.
Dok glavne zvijezde na Oscare dolaze u višemilijunskim izdanjima, trošak odijevanja nekog tko prvi put dolazi na dodjelu Oscara iznosi 266.000 dolara. Budući da iznos varira ovisno o nečijoj slavi, prosječna cijena outfita na dodjeli Oscara je oko 1.5 milijuna dolara.
Cate Blanchett je 2014. ušla u povijest Oscara noseći look vrijedan 18.1 milijun dolara. Njezina Armani Privé haljina od 100.000 dolara bila je najjeftiniji element njezine odjeće, a procijenjeno je da nakit košta 18 milijuna dolara. Jedina osoba koja je nosila još skuplji nakit bila je Lady Gaga 2019., čija je ogrlica sa žutim dijamantom od 128 karata koštala 30 milijuna dolara.
Reklama od 30 sekundi koja se prikazuje tijekom dodjele košta oko 2 milijuna dolara
Prošle je godine u prosjeku 19.9 milijuna ljudi gledalo dodjelu Oscara, što je povećanje od 8% u odnosu na 2022., pa ne čudi da je prikazivanje oglasa tijekom reklamnih pauza poprilično skupo. Kupnja 30 sekundi reklamnog vremena tijekom dodjele Oscara košta 1.85 milijuna dolara, što je ipak 73% manje od 7 milijuna dolara, koliko je koštalo prikazivanje reklame tijekom Super Bowla.
Premda su reklame jeftinije nego na Super Bowlu, televizijska kuća ABC zaradi od njih najmanje 120 milijuna dolara, a više od 23 milijuna dolara od tog prihoda dolazi od izvještavanja s crvenog tepiha prije dodjele Oscara.
Ni samo osvajanje Oscara nije jeftino, pa je 2023. The New York Times izvijestio o natjecateljskoj prirodi kampanja za dodjelu nagrade, u kojima profesionalni stratezi nastoje oblikovati javno mnijenje o filmovima, glumcima i protivnicima. WalletHub procjenjuje da se više od 100 milijuna dolara troši na lobiranje svake godine, što je više od budžeta nominiranih za najbolji film Past Lives i The Zone of Interest zajedno.
Također, Akademija je postala digitalna, pa se umjesto plaćanja milijuna dolara za slanje fizičkih kopija ovogodišnjih nominiranih filmova glasačima okrenula streamingu. No, ni takav sistem distribucije filmova nije jeftin, pa je košta 20.000 dolara po filmu.