OTVORENOST ISKUSTVU jedna je od pet osnovnih osobina ličnosti po kojoj se ljudi razlikuju.
Ljudi s visokom razinom otvorenosti često će tražiti nova iskustva i uživati na nepoznatom terenu. Vrlo su znatiželjni i vole učiti i stjecati nove vještine. Kreativni su i vole iznenađenja.
S druge strane, ljudi s niskom razinom otvorenosti radije se zadržavaju u poznatom okruženju. Oni vole imati svoju rutinu, družiti se s ljudima koje dobro poznaju i slijediti uobičajene stavove i ideje.
Kojoj god skupini pripadali, složit ćemo se da stjecanje novih iskustava može učiniti naše živote zanimljivijima. Predstavljamo dvije priče uspješnih žena, koje su nam pokazale kamo ih je ta otvorenost dovela i donosimo pet razloga zašto je dobro otvoriti se novim iskustvima.
Platforma za stjecanje neprocjenjivih iskustava
Važnost stjecanja novih iskustava prepoznao je i Mastercard, koji je za korisnike Mastercard® kartica izradio posebnu digitalnu platformu. Platforma priceless.com savršeno je mjesto za sve koji vole stjecati nova iskustva. Sva iskustva koja su pripremili možete preuzeti besplatno, a sve što trebate je posjetiti platformu priceless.com te se jednostavno registrirati svojom Mastercard® karticom.
I sami partneri s kojima Mastercard surađuje na ovom projektu pokazali su otvorenost prema iskustvu i napravili velike zaokrete u svojim životima. Njihov put pravi je pokazatelj da nova iskustva sa sobom donose brojne pozitivne ishode. Što im je otvaranje prema novim iskustvima donijelo, otkrile su nam Margarita Maruškić Kulaš, ravnateljica Aquatike - jedinog slatkovodnog akvarija u Hrvatskoj, te Anamaria Palić, jedna od vlasnica Bread Cluba, popularne zagrebačke craft pekarnice poznate po pripremi kruha od prirodnog kvasca.
U besplatnom virtualnom obilasku istražite jedini hrvatski slatkovodni akvarij
Na platformi priceless.com ekskluzivno možete zaroniti u podvodni svijet u virtualnom obilasku Aquatike, karlovačkog slatkovodnog akvarija na obali Korane. Ovo je jedini slatkovodni akvarij u Hrvatskoj, a u ovoj videoavanturi ronilac nas vodi u istraživanje biljnog i životinjskog svijeta hrvatskih rijeka.
Ravnateljica Aquatike Margarita Maruškić Kulaš kaže kako je ovim projektom u Karlovcu stvorena prava turistička atrakcija: "Kroz akvarij stanovnici Karlovca nastavljaju živjeti lokalnu tradiciju na rijekama u gradu susreta, u srcu Hrvatske. Rijeke su naše veliko bogatstvo i ovim projektom želimo promovirati njihovo očuvanje i zaštitu."
Ističe kako su ljudi izvrsno reagirali i na iskustvo na platformi priceless.com: "Ljudi vole osobne priče i osjete kad im se ponudi iskrena emocija. Mi u Aquatici volimo ono što radimo, u poslu uživamo i rado ga prezentiramo. U iskustvu koje smo podijelili na platformi priceless.com mogu se osjetiti iskrena emocija, ljubav i želja da svima prenesemo koliko su prirodna bogatstva Hrvatske dragocjena i vrijedna upoznavanja. Smatram da su korisnici platforme upravo to osjetili i reakcije su izvrsne."
"Treba upoznati svijet oko sebe i upustiti se u istraživanje"
Margarita nam otkriva kako je za nju ovaj projekt bio jedno veliko novo iskustvo. U Karlovac ju je dovela ljubav, a priznaje kako se u grad zaljubila na prvi pogled. Prije vođenja Aquatike radila je u destinacijskom managementu u velikim receptivnim turističkim agencijama na poslovima logistike, razvoja novih turističkih proizvoda te event managementa.
No, oduševila se projektom Aquatike i odlučila napraviti zaokret: "Zaista je bio veliki izazov uhvatiti se u koštac s novim područjima rada, ali se kod mene dogodio i dodatni trenutak želje za novim znanjima, koji me potaknuo na učenje. Trenutno sam polaznica poslijediplomskog studija Ribarstva na Agronomskom fakultetu u Zagrebu i vrlo je zanimljivo spajati dvije struke."
Svima koji i sami razmišljaju o zaokretu u karijeri poručuje: "Tko ne riskira, ne profitira. Najvažnije je porazgovarati s ogledalom. Ako u iskrenom razgovoru sa samim sobom spoznamo što želimo i, još važnije, što ne želimo, sve daljnje akcije su proces kroz koji je lakše proći. Strah od neuspjeha je najčešća prepreka u ostvarivanju ciljeva. Osobno smatram da je potrebno prihvatiti samoga sebe te odlučiti što želiš. Biti spreman na puno truda i odricanja, ali i uživati u onome što radiš. Bez ljubavi nema ni uspjeha."
O važnosti stjecanja novih iskustava zaključuje: "U svijetu koji nas okružuje sve je postalo ubrzano, dostupno i na neki način već viđeno. Brzina komunikacije uz tehnologiju daje nam ogromnu količinu informacija. Upravo zato treba izaći iz osobne zone komfora, upoznati svijet oko sebe i upustiti se u istraživanje. Nikad ne treba prestati učiti i igrati se."
Saznajte kako se pravi kruh od kiselog tijesta i kolač zlevanka
Na platformi priceless.com potražite i iskustvo s Bread Clubom, zagrebačkom nesvakidašnjom craft pekarnicom. Njezini djelatnici nas vode iza zatvorenih vrata i otkrivaju tajne pripremanja kruha od prirodnog kvasca. U ovom iskustvu saznajte i kako pripremaju zlevanku, autohtoni međimurski kolač, u čijoj se pripremi uz njihove savjete i sami možete okušati.
Vlasnici pekarnice su Anamaria Palić, Zrinka Zajec, Darko Kušić i Andrija Pernar. Njihova strast prema pekarstvu spojila ih je u poslovni i prijateljski odnos te ističu kako su postali pravi tim. Priča je započela kad im je poznanik s Prehrambenog fakulteta objasnio prirodni kvasac i što se sve s njim može napraviti: "Svidjelo nam se što je cijeli proces proizvodnje s prirodnim kvascem potpuno prirodan - imate kruh koji sadrži doslovno brašno, sol i vodu, a diže se pomoću prirodnog kvasca, odnosno kiselog tijesta koje se dobiva fermentacijom brašna i vode", priča nam Anamaria.
"Izađite iz svoje zone komfora koliko god vas to strašilo"
Prije Bread Cluba Zrinka je bila studentica prava, Andrija je radio kao osobni trener, Darko je bio kuhar u Bora Baru na Lošinju, a Anamaria je radila u administraciji. Priča s craft pekarnicom za sve njih značila je otvaranje prema sasvim novom iskustvu: "Mi kao tim otvoreni smo za nova iskustva, volimo biti kreativni, inovativni. Ne volimo se ograničavati. Volimo riskirati te isprobavati nove stvari", ističe naša sugovornica.
Za kraj, svima koji i sami razmišljaju o ovakvom zaokretu prema novom iskustvu ova zanimljiva ekipa poručuje: "Vjerujte u svoje snove, odaberite izaći iz svoje zone komfora koliko god vas to strašilo. Svakim novim poslovnim izazovom naučit ćete novu lekciju. Odvažite se slijediti svoju intuiciju i okružite se pozitivnim ljudima. Budite svjesni da vas čeka borba koja se na kraju isplati jer radite ono što volite. Dozvolite si osobni i profesionalni rast."
Ako vam uz ove dvije inspirativne priče treba još motivacije, evo i što kažu istraživanja. Izdvojili smo pet razloga zašto je dobro otvoriti se novim iskustvima.
1. Tako razvijate samopouzdanje
Nove situacije mogu nam biti stresne, no svakim izlaskom iz zone komfora učimo o sebi i pomičemo svoje granice. Nova iskustva pomažu nam da se suočimo sa strahovima. Prevladavanjem izazova uviđamo da smo sposobni izboriti se s neizvjesnostima i tako jačamo samopouzdanje.
2. Upoznajete nove i zanimljive ljude
Nova iskustva dovode nas u kontakt s novim ljudima. Svi dolazimo iz različitih sredina i nosimo svoje priče. Zajedničko iskustvo može nas povezati i možemo stvoriti prijateljstvo ili vezu za cijeli život.
3. Stječete nova znanja i vještine
Stjecanje novih vještina i znanja dobro je za osjećaj osobnog rasta. Upuštanjem u nova iskustva možemo otkriti talente i vještine za koje nismo ni znali da ih imamo. To nas može dovesti do novih prilika u karijeri, ali i u privatnom životu.
4. To vas čini kreativnijima
Svaki put kad dođe u novu situaciju, mozak mora brzo shvatiti okolnosti i razviti nove vještine kako bi se prilagodio. Dakle, svaki put kad isprobate nešto novo, zapravo vježbate svoj mozak da kreativno razmišlja. Taj novi set vještina se prenosi i na druga područja života, poput posla, umjetničkog stvaralaštva i slično.
5. Tako stječemo uspomene za cijeli život
Kad upadnete u rutinu, svaki dan je sličan i mogu proći i mjeseci, a da ne stvorite značajne uspomene. S druge strane, kad isprobavate nove stvari, stvarate posebne uspomene koje ćete vjerojatno pamtiti čitav život.
Svoju dozu inspiracije i istraživanja novih iskustava potražite na platformi priceless.com, gdje ćete, uz ove dvije zanimljive priče, pronaći mnoštvo drugih zabavnih i edukativnih sadržaja.
Sadržaj donosi Index u suradnji s Mastercardom te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.