Pet najvećih Diddyjevih hitova (i jesu li za freak off plejlistu)

Foto: Profimedia

Epohalna Victory, nervozna All About the Benjamins, Pass the Courvoisier, I Need a Girl (oba dijela), ono Coming Home smeće, Last Night, čak i recentne solidne pjesme poput Workin - Sean Baby Oil Combs ubacio je svoje ime i facu na prilično bogat glazbeni katalog.

A počeo je kao plesač! To sigurno niste znali

Malo je zeznuto pronaći njegove najveće hitove jer ovih dana Google izbacuje dosta sjebane videomaterijale kad upišeš "P Diddy hits". Ne zaboravimo ni da se zvao Puff Daddy, Puffy, Puff, P. Diddy, Diddy, a na kraju i Love te, urnebesno, Brother Love. Idemo baciti malu retrospektivu da vidimo preko čijih leđa je Combs došao do ovih 120 optužbi za seksualno zlostavljanje.

Šteta što ovo nije bio veći hit, jedan je od mojih favorita

5. Diddy - Dirty Money - Hello Good Morning (feat. T.I., Rick Ross)

Bacite oko na spot i vidjet ćete svu silu filmskih forica iz akcijskih filmova 90-ih. Upamtite to, ključan dio Combsove mitologije i uspjeha vezan je uz naslanjanje na onaj holivudski, losanđeleški kulturni pokret bogatih Afroamerikanaca.

U svim spotovima (i generalnoj prezentaciji sebe) Diddy utjelovljuje uspješnog obojenog showbiz Amerikanca po šašavoj formuli filmova 90-ih. Desetak godina nakon ove pjesme (koja je najnovijeg datuma od svih na ovoj listi, a jedva je ušla na nju) okrenuo se na BLM brendiranje uz svoje prijatelje Jay Z-ja i Beyonce, a možda jadnik i ubije sve bogatune iz tog pokreta, tko zna.

Uglavnom, pjesma je značajna po sljedećim faktorima, primijetit ćete obrazac:

  • pjesma je sinteza raznoraznih referenci na nešto što je dokazano na tržištu
  • pokušao je brendirati grupicu izvođača svog lejbla uz pomoć vlastitog imena
  • on sam je najmanje važan faktor u pjesmi, prvenstveno služi kao investitor i hypeman
  • nije odgovoran ni za jedan autorski element pjesme
  • zvuči kao najava za freak off
  • produkcija je izuzetna, Danja ovdje glumi Timbalanda bolje nego manje-više bilo tko ikad
  • spot za pjesmu je izuzetno skup

Ocjena: 5/10

Je li za freak off plejlistu: 10/10, točno možete zamisliti da vas na treću noć freak offa bude baby uljem u 3 ujutro jer vam je 20 minuta sna i više nego dovoljno da nastavite

4. R. Kelly, Puff Daddy - Satisfy You

Solidan hit Puff Daddyja iz 1999. godine odgovara obrascu iz primjera iznad, a zabavan je jer posuđuje instrumental iz pjesme I Got 5 on Tt one-hit wonder grupe Luniz, a taj instrumental je dignut iz puno starije Why You Treat Me So Bad grupe Club Noveau. I Got 5 on It ima odličan refren zbog kojeg je ta pjesma najbolje iskoristila podlogu, a Satisfy You se vrti oko standardnog zadovoljavanja ženske publike u kojem r’n’b izvođači služe kao crnačka verzija Danielle Steel. Puno ovih osnovnih tematskih paradigmi mogli smo čuti na Mijać albumu:

>>Hoće li ovaj album spasiti hrvatsku glazbu?

Naravno, ništa od toga nije zanimljivo kao paralela R. Kellyja i Puff Daddyja. Uznemirujuće optužbe za podvođenje i dječju pornografiju (i još puno toga što danas možemo vidjeti i u Combsovoj optužnici) krenule su još 1996. (tri godine prije ove suradnje), a kulminirale su presudom tek 2021. i 2022. godine. Znači li to da će Puffko dobiti presudu tek za 20-30 godina?

Još jedna zanimljivost je njihova pritajena suradnja na ovoj pjesmi, koja uključuje izvođače koji su praktički djeca:

Pjesma je omanji benger svoje vrste, nastala na vrhuncu r’n’b rap crossover hitova u Americi; stilske ere kakva se i na Balkanu uporno pokušava progurati u zadnje vrijeme, ali autori odustanu jer igraju isključivo na sigurno. Onaj tko nije igrao na sigurno je većinski autor pjesme: R. Kelly!

Da, lik koji je napravio ovaj bengerčić B2K ekipi, koja je tad imala jedva 18 godina, u trenucima izdavanja pjesme bio je već neko vrijeme pod istragom za dječju pornografiju! Puff Daddy u ovom trenutku već par godina koristi nadimak P. Diddy, vjerojatno zbog umanjivanja negativnih konotacija oko east coast-west coast ubijanja i pucnjave u klubu 1999. koja je kumovala prekidu s Jennifer Lopez i bacila njegovog kolegu Shynea u zatvor na oko deset godina.

Puno paralela, idemo na iduću pjesmu - važno je samo istaknuti da Diddy opet ne sudjeluje autorski i da bengere drugi autori nose na leđima. Kao što je sam rekao 2001. na Bad Boys for Life: don’t worry if I write rhymes, I write checks.

Ocjena: 5/10

Je li za freak off plejlistu: 20/10, ovo je vjerojatno intro kad ulazite u tajnu sobu i uzimate baby ulje od lika u crnom odijelu

3. Puff Daddy - I’ll Be Missing You

Zijev: sempl je posuđen od Policea, koji su tužbom dobili 100% tantijema ove pjesme.

Strofe je trebao napisati Jay Z, ali on je preusmjerio taj zadatak svom štićeniku imena Sauce Money. Sauce je napravio dosta loš posao (hrpa početničkih linija poput "watching us while we pray for you / every day we pray for you / til’ the day we meet again / in my heart is where I keep you, friend" i nekakva izmišljena sjećanja… yikes). Refren i fantastičan sempl nose pjesmu, a i aranžman kasnije odrađuje svoj dio posla.

Ovdje stvarno možete vidjeti Puffyjevu viziju decentne prezentacije: lik vozi motor s kojeg padne pa ustane ogrebane ruke malo kasnije, stoji na nekakvom brežuljku, pleše na kiši u odijelu za sprovod, na kraju strofa obavezno brendira Biggiejev album Life After Death, a u pjesmu je doveo i Faith Evans (koja se razvodila od Biggieja prije njegove smrti i dejtala s drugim likom, s kojim je dobila dijete ni godinu kasnije) kao obligatorni marketinški potez.

Naravno, Notorious B.I.G. bio je previše popularan, a njegova smrt bila je previše golem kulturalni događaj da ovo ne prođe kako treba; ne zaboravimo ni koliko ljudi obožava plošnu patetiku. Ukratko, lik koji se nazvao Brother Love bi uspio fenomenalno unovčiti smrt svog prijatelja da nije maznuo sempl i/ili prijavio ga na vrijeme. Kad već u pjesmi nema poezije, bar ima poetske pravde.

Ocjena: 6/10

Je li za freak off plejlistu: 4/10, ne mogu ni zamisliti da se mažem baby uljem dok ovo svira, nekako ne zvuči ispravno

2. Mase, Puff Daddy - Can’t Nobody Hold Me Down

Prva pjesma koju je Combs službeno izdao pod svojim imenom i koja je počela njegovu suludu dominaciju top listama - idućih 7 mjeseci sudjelovao je u svim #1 pjesmama na Billboardu, osim MMMBop dječje grupe Hanson, koja je bila na vrhu 3 tjedna.

Ako niste svjesni koliko je ovo teško, zamislite da neka stranka pobijedi u Hrvatskoj i imamo super organiziranu državu s makar slovenskim plaćama. E, pa ovo s Billboardom je puno teže - tamo postoji konkurencija.

Stvar je čisti klasik, Mase i Puffy dodali su nemarnu i letargičnu izvedbu tekstu u kojem se hvale neizmjernim bogatstvom, nezaustavljivim utjecajem i karakternim vrlinama, a produkcija po običaju stimulira sve dijelove tijela koje želimo da nam se stimuliraju, za razliku od freak off partyja.

Naravno, i ova pjesma prati Loveov obrazac: i podloga i još puno toga u tekstu i kadencama izravno su dignuti od velikog klasika The Message, pjesme koju je čak i izvornim autorima bilo malo neugodno izdati jer je bila potpuni otklon od dotadašnjeg poimanja rap glazbe kao soundtracka za partijanje.

The Message je toliki klasik da su legendarnu "broken glass everywhere" interpolirali i naši reperi na samom vrhuncu Blackout ere, i to u odličnoj Fix koju se isplati poslušati...

... ako ne zbog toga da se prisjetite da je Target nekad bio pojam kul MC-ja, a onda zbog Baby Dooksa, koji je u to vrijeme svakim instrumentalom držao lekcije svima na Balkanu.

Reference iz ovog hita kasnije je obilato koristio i Drake, dok je podjebavao Puffyja tijekom njihove govedine:

Ah, ta lijepa vremena Drakeovih uspješnih govedina!

Uglavnom, Can’t Nobody Hold Me Down:

Ocjena: 6/10

Je li za freak off plejlistu: 10/10, ali valja je pustiti nakon linije "can’t nobody take my pride" da se čovjek ne zamisli

1. Notorious B.I.G., Mase, Puff Daddy - Been Around the World

Skup spot, drugi izvođači nose pjesmu, Combs nije autor ničega, sempl je maznut, refren je maznut.

Ali pjesma je britvica! Mase i Puffy ponavljaju sve što im je dobro išlo na Can’t Nobody Hold Me Down, a ovdje imamo i šarmantno neuko Biggiejevo pjevanje interpolacije All Around the World...

… i to preko odlično semplirane Let’s Dance u kojoj su se udružili teškaši:

Bowie, Nile Rodgers i Stevie Ray Vaughan su zaradili desetke tisuća bočica baby ulja za Brothera Lovea ni ne znajući!

Ocjena: 6/10

Je li za freak off plejlistu: 100/10, legenda kaže da će se za 100 godina pojaviti legendarni superproducent koji će biti u stanju rekreirati cijelu ovu pjesmu i sve njene dijelove koristeći samo semplove kapanja baby ulja

Ova je definitivni broj jedan zato što spot predskazuje puno toga što će se tek dogoditi (neću ništa prepričavati, morate pogledati ovu Puffyjevu verziju Satantanga, koja počinje sjedenjem na WC školjci i završi u glamuroznom plesu s Jennifer Lopez, koja glumi nekakvu kraljicu ili nešto), i zato što je najuspjeliji prikaz formule Seana Combsa.

Njegov glazbeni uspjeh (ne pričam o menadžmentu i poznanstvima, a ni o osjećaju spajanja glazbenih elemenata u dobru cjelinu) počiva na drugim ljudima. Velik dio njegovih suradnika iz ovog vremena priča o njemu izuzetno ozlojeđeno, a nemali broj njih je završio u zatvoru ili, kao u slučaju Notorious B.I.G.-ja, preuranjeno u grobu.

Njegov utjecaj na industriju bio je strašan u svakom smislu i ostavio je dug trag dubokih trauma i smrti, a on je malo previše uživao u ulozi orkestratora.

Suge Knight ga je još devedesetih javno kritizirao da se mora petljati u sve pjesme i pojavljivati u svim spotovima svojih izvođača, a kad ti je glas razuma pravi gangster koji je kumovao bezbrojnim prijetnjama i ubojstvima i koji trenutno odslužuje 28 godina zatvorske kazne, znaš koliko je sati.

Vrijeme je za jedan freak off after u zatvoru!

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.