LEGENDARNI Pino Silvestre se vratio.
Prepoznatljive bočice preplavile su virtualne trgovine, parfumerije i drogerije. Kao toaletna voda Pino Silvestre se ondje može pronaći već od 10 do 17 eura, ovisno o količini i prodavačkoj marži. Osim toaletne vode, u ponudi su aftershave i dezodorans. Uz originalni zeleni Pino Silvestre, prodaju se i inačice u crvenoj te plavoj boji - Italian Citrus i Amber Woods.
Najjeftiniju toaletnu vodu Pino Silvestre našli smo u dm-u, gdje za 40 ml valja izdvojiti 10.60 eura, odnosno 79.87 kuna. Na Notinu se trenutno može kupiti verzija od 125 ml po cijeni od 115.28 kuna, a navodi se da je redovna cijena 180 kuna, odnosno 24 eura. Prodaje se i u Bipi.
Ne smrdi više na smolu bora
Nismo mogli izdržati da ga ne probamo. Stariji, koji se sjećaju originalnog Pino Silvestrea, kažu da je smrdio na smolu bora ili one mirisne boriće kakvi se stavljaju u automobile. Također, kažu da moderna toaletna voda na kojoj piše "Original" baš i nema takav miris, već da je, iako u njemu dominira bor, novi Pino ponešto laganiji i limunastiji.
Mi koji nismo imali prilike probati stari Pino Silvestre zadovoljni smo i ovim. Definitivno je neobičan i vrijedan pažnje.
Bočica u obliku stilizirane borove šišarke ostala je relativno ista uz sitnije promjene, poput nijanse zelene boje. Na web stranicama za recenziju parfema mnogi su već ostavili dojmove.
Tako na portalu Punmiris.com korisnici pišu da ih je uspio vratiti u djetinjstvo, ali da i dalje nije baš do kraja to - to.
"Ah, Pino, miris prošlih vremena, onih gdje se dopisivanje vršilo putem pisama, gdje su ljudi ulagali u sebe, svoj um, svoje biće. Ovo je bio omiljeni miris generacija iz šezdeset i neke. Podsjeća me na guste borove šume koje sam često obilazio sa svojim pokojnim djedom i ocem", navodi jedan korisnik.
"Probao u Bipi. Ovo je grozno... Bor poliven alkoholom"
Drugi, pak, primjećuje da je novo pakiranje u svjetlije zelenoj boji ambalaže i da je font na pakiranju malo izmijenjen u odnosu na prethodnu verziju.
"I dalje je to stari dobri Pino Silvestre, koji jednostavno ne možeš zamijeniti nekim drugim mirisom. U odnosu na prethodnu varijantu, mislim da je nota limuna naglašenija, dosta dugo se provlači kroz miris. Performanse su ostale jako dobre, bez problema izdrži po osam sati", napisao je jedan od korisnika.
S uzletom prodaje novog Pino Silvestrea, na Facebooku su se počele dijeliti i nostalgične uspomene na kupovinu tog parfema u Trstu kad ga u Jugoslaviji još nije bilo.
A prema nekim recenzijama, čini se da ovaj Pino nije daleko od originala: "Probao u Bipi. Ovo je grozno... Bor poliven alkoholom."
Pino Silvestre proizveden je 1955. godine
Iako je Pino Silvestre proizveden 1955. godine, tvrtka koja ga je izbacila na tržište datira iz 1900. godine. U početku se Vidal Profumi bavio proizvodnjom i prodajom sapuna, začina i ostale robe uvezene iz Azije. U srcu Venecije, u Palači Mocenigo, Angelo Vidal otvorio je prvu parfumerijsku radionicu.
Do 1912. godine Angelo Vidal preuzeo je malu sapunsku radionicu u Margheri, nedaleko od Venecije, gdje je poslije Drugog svjetskog rata prebacio cijelu proizvodnju.
1950. godine tvrtka je osmislila Colonia Pino Silvestre, čiji je zaštitni znak registrirala još 1930. godine. Pino Silvestre je već tada bio, kako navodi obitelj Vidal, baziran na redizajniranoj drevnoj formuli. Pino Silvestre bio je prvi po mnogočemu. Primjerice, prvi je kupcima donosio papiriće s potvrdom o autentičnosti na kojima je pisalo više o samom parfemu. Ujedno je to prvi parfem koji je koristio televiziju kao oglašavačku platformu.
Šezdesetih je u ponudu stigla pjenušava kupka Bagnoschiuma Pino Silvestre. Oglašavala se marketinškom kampanjom kroz koju se provlačio bijeli konj.
1980. godine tvrtku Vidal Profumi preuzeo je Henkel. No šest godina kasnije Massimo Vidal, unuk osnivača Angela Vidala, pokrenuo je tvrtku Mavive, skraćeno od Massimo Vidal Venezia. Toj novoj tvrtki pripao je brand Pino Silvestre. Na njezinoj web stranici Pino Silvestre je ponešto skuplji nego u našim trgovinama iako je i dalje "eau de toilette", odnosno toaletna voda. Pakiranje od 75 ml košta 24 eura, a bočicu od 40 ml platit ćete 14 eura.