TIPKANJE informacija na mobitelu ili laptopu je brzo, dok je pisanje dosta sporija aktivnost. Upravo je iz tog razloga pisanje rukom pogodnije za učenje.
Psiholozi Pam A. Mueller s Princetona i Daniel M. Oppenheimer sa Sveučilišta u Kaliforniji proveli su studiju kako bi dokazali da laptopovi nisu pogodni za hvatanje bilješki na satovima.
Ova, ali i studije provedene prije nje zaključile su istu stvar - pisanje je bolje jer usporava učenika.
Usporavanjem procesa hvatanja bilješki, ubrzavate proces učenja. Ako iskusan tipkač (poznatiji kao milenijalac) sjedi u učionici, on ili ona mogu istipkati svaku riječ koju nastavnik izgovori. Znanost o učenju je otkrila da ako ne signalizirate mozgu da je materijal koji tipkate važan, to će predavanje biti izbačeno iz memorije kako bi mozak radio učinkovitije.
S druge strane, ako zapisujete rukom, sigurno nećete zapisati svaku riječ koju govornik kaže pa ćete morati gledati u bilješke i postavljati pitanja o stvarima koje ne razumijete.
Pisanje zahtijeva više truda od tipkanja i taj trud je zapravo ono što pomaže da se materijal zadrži u memoriji. Što više truda uložite u razumijevanje nečega, šaljete jači signal mozgu da je materija vrijedna pamćenja.
Istraživači smatraju da je transkripcija nastavnikovog predavanja, umjesto procesuiranja informacija i prepričavanja istog, štetna za učenje, prenosi Business Insider.
Pedagozi smatraju da pisanje rukom, iako je to vještina koja nestaje, aktivira određene dijelove mozga koje tipkanje ne aktivira. Naglasak je na dijelovima mozga u kojima se oblikuje memorija.
Možda je napokon došlo vrijeme da se malo odmaknete od tipkovnice.