Porin: Bijeg od spektakla koji jedini može izvući dosadnu glazbenu godinu

DANAS su svečano objavljene nominacije za diskografsku nagradu "Porin 2009", a dodjele, šesnaestog po redu Porina, ovog će se puta održati u Biogradu, 9. svibnja.

Iskreno gledajući, jedino što se o samoj dodjeli može reći i ono što se ovih dana o dodjeli u medijima moglo pročitati jest nekoliko informacija o dobitnicima nagrade za životno i podaci o mjestu i vremenu održavanja. Bez obzira koliko bi neki od nas voljeli da postoji barem jedna relevantna dodjela diskografskih nagrada koja ne samo da bi predstavljala predmet želja nominiranih već bi i kod publike predstavljala određeni spektakl koji se ne propušta, morat ćemo biti iskreni i reći da sa Porinom to nije slučaj.

Pogledamo li reakcije, Hrvoje Markulj, glavni tajnik "Porina" doslovno je jedini čovjek koji o Porinu govori s određenim simpatijama i poštovanjem prema samoj nagradi, a čim se maknemo od tabora organizatora, ne postoji jedna jedina osoba koja se o ovoj nagradi izjasnila pozitivno.

Organizatori Porina nagradu žele odvojiti od "predstave" koju iz godine u godinu prati sve više skandala, a sve manje gledatelja
 
Bez obzira na kojoj se strani nalazili, činjenice govore same za sebe. Porin je u potpunosti izgubio sjaj koji je potreban za ovaj tip nagrada i ako se u skorije vrijeme nešto ozbiljno ne promjeni, a predviđanja nisu sjajna, ovo bi mogla biti i posljednja dodjela "Porina" poslije koje povratka neće biti. I neovisno o tome što organizatori tvrde kako samu nagradu valja odvojiti od "predstave" koju iz godine u godinu prati sve više i više skandala, a sve manje i manje gledatelja, činjenica je da upravo ta "predstava" koju se uporno gura u drugi plan i tretira kao nešto manje važno, jest jedini način na koji će publika doživjeti ove nagrade.

Kada ta televizijska manifestacija ne bi bila bitna, nagrađeni bi svoje statue mogli pokupiti na porti ili bi im se iste mogle biti dostavljene poštom, pa zašto onda uopće trošiti novac na nešto što je u tolikoj mjeri trivijalno.
 
Stvarnost je potpuno drugačija i činjenica je ta da uz određene promocijske trikove koji su ovoj dodjeli nasušno potrebni, samoj dodjeli nedostaje života i u ovoj fazi djeluje kao nešto što je ostalo iz prošlog sistema, a održava se još samo zbog neke navike i važnosti koja postoji samo u glavama organizatora. Čak štoviše, ova diskografska nagrada djeluje kao utjelovljenje cjelokupne diskografije koja je na koljenima i održava se sve dok ama baš svi ne zaključe da je originalni CD poput one velike vrećice koju vam naplaćuju u dućanima. Kupujete ih sve dok ne doznate da su male vrećice besplatne i da nema razloga da kupujete jednu veliku ako možete uzeti tri male.

Uskoro će izvođači primati nagradu istim entuzijazmom kojom bi Coldplay primio Porina za najbolju pjesmu

Bez daljnjega, neki izvođači još uvijek drže da je Porin važan i osjećaju da je čast preuzeti upravo tu statuu i zahvaliti se svima koji su pomogli da se ostvari... Bla, bla, bla... No, što će se dogoditi kada shvate da njihove zahvale ne gleda baš nitko i da im sama dodjela upravo te nagrade ne donosi nikakve dodatne bodove jer ako nikog nije briga za tvoju nagradu, koja je njezina funkcija? Da, riječ je o nagradi koju vam dodjeljuje struka, dakle ljudi koji bi trebali znati o čemu govore i koja je vaša stvarna vrijednost kao izvođača, ali nagrada struke neće održati vašu karijeru koja je nagrižena sa svih strana. Sve djeluje kao da će u skorije vrijeme domaći izvođači primati Porina s istim onim entuzijazmom kojim bi, primjerice, Coldplay primio Porina za najbolju pjesmu. Dakle, "tamo neka nagrada".


Čak i oni "posljednji Mohikanci" koji još uvijek vjeruju u nagradu polagano shvaćaju da se drže za posljednje daske tonućeg broda, ali još važnije - da se sumanuto drže za sjećanje na ono što je nagrada nekoć predstavljala.

S druge strane, ovogodišnji Porin pokazuje znakove buđenja, ali pitanje je hoće li to biti dovoljno.

Nagrade za životno djelo je jedina kategorija kojoj se baš ništa ne može zamjeriti

44 kategorije ne donose ništa novo ili barem ništa što ionako nismo očekivali, a izgleda kao i da se nećemo previše iznenaditi kada doznamo da su svi oni za koje pretpostavljamo da će pobijediti (ako ste uopće našli dovoljno vremena da proskrolate kroz nominacije) vjerojatno i pokupiti te nagrade. Dvornik i njegova "Pandorina kutija" nominirana je nebrojeno puta pa čak i u kategorijama u kojima se nije trebala naći (najbolja vokalna suradnja, najbolja produkcija) jer, uz dužno poštovanje, riječ je o nedovršenom albumu. S druge strane, proučite li kategoriju za pjesmu godine Dvornikova "Hipnotiziran" jedina je pjesma koja bi se mogla okarakterizirati kao pjesma godine. Prljavo Kazalište se može pripremiti za bujicu nagrada, ali to se i očekuje.

Ipak, ono što se nakon površne analize kategorija posebno ističe jest dojam da smo imali izrazito dosadnu glazbenu godinu. Barem u ovom slučaju.

Što se nagrada za životno djelo tiče, ove godine one pripadaju Ljubi Kuntariću, Terezi Kesoviji, Miroslavu Miletiću i Dini Dvorniku i ako ništa drugo, barem je to neko svjetlo na kraju tunela jer ovoj se kategoriji ne može ništa zamjeriti.

Foto: Vlatka Hren, NiC, Index, Damjan Tadić (Cropix)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.