Tyler Hilton, glazbenik i glumac poznat po ulozi u seriji One Tree Hill, u početku je samo slegnuo ramenima kad se njegova petogodišnja kći Winnie zaljubila u crtić koji joj je preporučila dadilja. "Ah, dobro... Pseća obitelj", pomislio je sumnjičavo pitajući se što je uopće privlačno u toj seriji. No ubrzo nije mogao izbjeći slušanje Bluey u pozadini svog doma u Kanadi.
Prvo su ga epizode nasmijavale, a zatim, kako priznaje, i dirnule do suza. "Roditelji u seriji su bili toliko stvarni, baš onakvi kakav želim biti", kaže Hilton. "Nisu strogi i udaljeni, već puni ljubavi, uključeni u igru, ali i iscrpljeni i frustrirani s vremena na vrijeme. Bilo je kao da gledam sebe na ekranu."
Danas Hilton, otac dvoje djece, priznaje da je potpuno "navučen" na ovu animiranu seriju. Toliko da je bio izrazito tužan kad nije uspio posjetiti Bluey’s World tijekom svoje nedavne australske turneje. Inspiriran serijom, Hilton se sada i sam upustio u dječju zabavu te uskoro objavljuje knjigu Daddy: Live in Concert.
I Hilton nije jedini. Od premijere 2018. godine Bluey je postao globalni fenomen. Dugometražna epizoda The Sign srušila je rekorde s 10 milijuna pregleda na Disney+ samo u prvom tjednu prikazivanja, piše The Hollywood Reporter. U 2024. godini postala je najgledanija serija u SAD-u, a mnogi je nazivaju "Taylor Swift dječje zabave".
No pravi uspjeh Bluey nije samo na ekranima. Brend vrijedan čak 2 milijarde dolara proširio se na turizam, obrazovanje, roditeljstvo i putovanja. Djeca govore australskim slengom, obitelji planiraju putovanja inspirirana lokacijama iz serije, a Disney je Blueyja uveo u svoje hotele i brodove.
Kreator serije, australski redatelj i scenarist Joe Brumm inspiraciju je pronašao u svakodnevnim situacijama sa svojim dvjema kćerima. "Sve te male svađe ili emotivne situacije dolaze iz promatranja moje djece", rekao je Brumm. Njegova ideja pretočena je u seriju koju su producirali Queensland’s Ludo Studio uz podršku ABC-ja i BBC-ja.
Već prva epizoda od sedam minuta osvojila je srca gledatelja, među kojima je bio i kazališni producent Andrew Kay. "Nikad nisam vidio dječji crtić koji tako iskreno prikazuje stvarni život", kaže Kay prisjećajući se epizode Spy Game.
Kay je odmah osigurao prava za kazališnu adaptaciju Bluey’s Big Play, koja i danas puni dvorane diljem svijeta. "Na Madison Square Gardenu bilo je 20 odraslih i četvero djece iz New Jerseyja – roditelji, tete, bake i djedovi. Svi su željeli biti dio tog iskustva", priča Kay. "Kod drugih dječjih predstava ponekad poželite staviti iglu u oko, ali idete jer dijete želi. Kod Bluey, svi su oduševljeni."
Jedan od ključnih razloga popularnosti serije među roditeljima su likovi roditelja Bandit i Chilli, koji prikazuju ravnotežu roditeljstva – iscrpljujuće, frustrirajuće, ali predivno i ispunjavajuće. Psihologinja dr. Pamela Rutledge ističe: "Oni modeliraju pozitivne roditeljske obrasce – potvrđuju emocije, potiču rješavanje problema i dijele vlastite pogreške, čime daju roditeljima nadu da nisu sami u svojim izazovima."
Serija se ne boji teških tema poput neplodnosti, smrti i usamljenosti. Hilton priznaje da su ga neke epizode dovele do suza. "Većina dječjih serija bavi se emocijama površno, dok Bluey stavlja te emocije u stvarne kontekste", ističe dr. Rutledge.
Uloga Bluey u promicanju turizma u Queenslandu također je značajna. Mnogi posjetitelji žele doživjeti "pravi" svijet Bluey, a lokalna kampanja privukla je 680.000 posjetitelja iz Australije i Novog Zelanda. "Doživjeli smo stvarnu konverziju interesa gledatelja serije u posjete državi", kaže Ollie Philpot iz turističke zajednice Queenslanda.
Bluey’s World Brisbane, novi doživljaj u produkciji Andrewa Kaya, trebao bi generirati više od 11.4 milijuna eura za ekonomiju Queenslanda. Posjetitelji već na putu prema Brisbaneu uživaju u Bluey sadržaju zahvaljujući Qantasu i Air New Zealandu, koji nude seriju kao dio zabave tijekom leta.
Jednom kad stignu, teško je propustiti Bluey – od katamarana s motivima Bluey i Bingo do doživljaja unutar tematskog parka, gdje djeca sudjeluju u potragama, zabavama uz ples i čajankama. "Nema sličnog narativnog doživljaja nigdje na svijetu", tvrdi Kay i dodaje da se pripremaju nove priče kako bi obitelji imale razloga vraćati se.
Iako su roditelji bili zaokupljeni 70-minutnim doživljajem, bilo je jasno da su oduševljena lica djece ono što Bluey čini posebnim. Hilton, dugogodišnji prijatelj Taylor Swift, uspoređuje ih: "I Taylor i Bluey svi mogu iskreno voljeti. Oboje poštuju svoju publiku i nisu cinični."
Dr. Rutledge potvrđuje da djeca mogu biti jednako strastveni fanovi kao odrasli. "Zajednički interesi stvaraju osjećaj pripadnosti i potiču razvoj društvenih vještina kroz zajedničku igru."
Utjecaj Bluey vidljiv je u svakodnevici. Djeca širom svijeta preuzimaju australski naglasak i fraze poput "dunny" za toalet. Čak i Ryan Gosling kaže da njegove kćeri sada govore s australskim prizvukom. Hiltonova kći Winnie također ga sad često zove "mate".
Obožavatelji Bluey uključuju i slavne osobe: Natalie Portman, Lin-Manuela Mirandu, Billyja Joela, koji je kćeri priredio rođendan s temom Bluey, te Nicka Cartera iz Backstreet Boysa, koji priznaje da im je Bluey stalno na televizoru.
Osim serije, brend je proširen na knjige, podcaste, igračke, albume, odjeću, posuđe, hotelske sobe, grupe na društvenim mrežama, pa čak i igru za mobitele. No iako mnogi pokušavaju replicirati uspjeh Bluey, Andrew Kay vjeruje da je ovako nešto teško ponoviti: "Joe Brumm stvorio je nešto izvanredno, a kad imate priliku raditi na tome, znate da je to trenutak koji se možda više neće ponoviti."
Dok su tijekom posjeta Bluey’s World Brisbaneu podjednako brojni odrasli i djeca nosili majice s motivima Bluey, Hilton kaže: "Naučio sam više o roditeljstvu gledajući Bluey nego čitajući knjige ili razgovarajući sa stručnjacima."
"Njihova strpljivost, pravila, angažman, ljubav i nesavršenosti pokazuju da je ova serija za roditelje, samo prerušena u dječju emisiju. Podsjeća me koliko je ovo razdoblje života i mene i moje djece nevjerojatno", zaključuje.