Propada milijarder koji je uništio YouTube

Screenshot: YouTube

Jedan pametan lik jednom je rekao da mu je televizor iz dadilje prerastao u ljubavnicu. Tako je vjerojatno i za sve nas kojima je internet rano postao dio života - ali naša televizija je YouTube.

Malo o YouTubeu ako ste prespavali zadnjih 20 godina

Taj medij isprva je bio dom za sve moguće amaterske videomaterijale: glupe isječke koje bi profesionalna TV kuća najradije izbrisala, intervjue čudaka i životinje. Puno, puno, puno životinja, u to vrijeme većinom mačaka. Međutim, YouTube je prilično brzo odrastao u dom kvalitetnog i kreativnog sadržaja. Sve niše koje možete zamisliti dobile su bar nekoliko kvalitetnih kanala, a sulude ideje i zabavni koncepti bili su svakodnevica u zlatnoj eri YouTubea.

Logično, popularnost je donijela i profit. Viralni hitovi su postajali sve češći (od Gangnam Stylea do Ivice jubito Kirina), a najveći "kreatori sadržaja" (ne podnosim taj termin jer je "sadržaj" centralni cilj svega što se na internetu trenutno radi, ali o tom potom) sve više su se pretvarali u korporativne mašine, zbog čega danas imamo autoritete poput MKBHD-a, čija loša recenzija ima moć uništiti nečiji brend. Nitko od tih kreatora sadržaja nije utjecao na suludo ADHD-friendly ubrzavanje tempa YouTube videa, infantiliziranje u produkciji visoke razine i igranje na najbazičnije porive tinejdžera kao što je radio MrBeast.

Svaki video je atomska bomba dopamina

Nitko nije ni slutio da je ovaj video početak MrBeastovog carstva besmislenih izazova i golemih brojeva koji plijene pažnju. Lik se prilično brzo brendirao u pozitivca koji dijeli pare šakom i kapom, vječno je nasmijan i hiperoptimističan, a tome je kumovala i - brzina!

Ne mislim na opojna sredstva koja bismo možda mogli povezati s njim, nego na princip montiranja videa zbog kojeg izgleda kao da je na speedu. MrBeastovi YouTube videi su ekstremno brzi. Sate i dane materijala skraćuje na 10-15 minuta, kadrovi se izmjenjuju otprilike 40 puta u 60 sekundi, u video je uključena gomila ljudi, a svi ti ljudi (uključujući njega) se konstantno deru kao da je nemoguće zadržati nečiju pažnju drukčije. I možda o nama svima najviše govori to što su očito u pravu: njegov kanal kumulativno ima preko 50 milijardi pregleda. Sprema natjecateljski show za Amazon. Gomila milijune na merchu i brendiranim proizvodima. Ako njegov brend i ne vrijedi milijardu dolara, nije daleko od toga.

Gore od svega toga? Čitav internet se prilagodio ovom stilu. Od Bake Praseta do svih dječjih tiktokera, nema osobe kojoj algoritam nije u najmanju ruku jednako važan kao i sadržaj. Većini je sadržaj sporedan, ipak treba nečim popuniti video. Jezivo, ali i logično!

>> Natjecatelji MrBeasta se otrovali u Dubrovniku

Propast je pokrenula trans kolegica

Ovo je dosta sjebano pa ću samo preletjeti: gospodin Beast imao je cimera/prijatelja koji je od početka u svim njegovim videima. Taj prijatelj je napravio tranziciju u prijateljicu - nikom ništa. Ali se nedavno ispostavilo da ta prijateljica ima afinitete prema maloljetnicima, sudeći po maloljetniku kojeg je navodno lovila po MrBeast forumu (da, Discord je samo forum, žao mi je, zoomeri). Yikes!

Taj maloljetnik kasnije je rekao da je u pitanju bila normalna komunikacija po standardima foruma, ali je kopanjem izašlo na vidjelo da je Tyson otvoreno podržavala stanovitog Shadmana, za kojeg se čini da voli crtati maloljetničku pornografiju. Youtuber Keemstar izjavio je čak i da je Shadman crtao njegovu osmogodišnju kćer sa seksualnim konotacijama! Ali vratimo se na gospodina Beasta jer još planiram ručati danas.

Poanta je da se g. Beast konačno našao pod kritičkim povećalom. Gomilala se negativna percepcija dok bivši zaposlenik nije objavio ovaj video:

Ukratko, lik tvrdi da gospon Beast lažira svaki svoj video na brojne načine, da laže o iznosima, laže o svojim dobrotvornim akcijama, lažno oglašava svoje čokoladice (koje sam htio probati za ovaj članak, ali navodno su baš smeće koje dođe 6 eura) i, najgore od svega, promovira kockanje među djecom gomilom laži koje kežualno ubacuje u streamove za tu svrhu.

Dobar sadržaj!

>> MrBeastove čokoladice stigle u Hrvatsku: cijena 6 eura

Internet se okrenuo protiv g. Beasta u jednom danu. Ogorčena zajednica kopala je po starim videima i našla još više dokaza za podršku Shadmanu i svemu navedenom u videu. To je goruća tema na internetu već skoro dva tjedna, a izgleda kao da najgore tek dolazi.

Odgovor g. Beasta

…nije ni došao.

Od svoje prijateljice se distancirao, rekavši da će detaljno istražiti situaciju, što je vjerojatno samo PR magla standardna za današnji profesionalni internet. Ovo s bivšim zaposlenikom mu ne ide baš najbolje.

Poslao je bivšem zaposleniku ne jedan, nego dva pisma svojih odvjetnika koja ga terete za kršenje NDA ugovora. Ovaj je na to odgovorio dosta urnebesno, mora mu se priznati:

Objavio je i novi video nevezan za cijelu situaciju, zbog čega se čini da samo ignorira dok ne prođe:

Problem je što je video prikupio skoro 2 milijuna dislajkova, a gospar Beast je vijesti o tome pokušao izmanipulirati da ispadne da se radi o krivim brojevima. Za brisanje komentara ista priča: navodno je obrisano preko 25 tisuća komentara s novog videa, a ogorčeni komentatori su počeli komentirati bez razmaka da algoritam i MrBeastova ekipa teže prate što treba obrisati.

Bivši zaposlenik ne gubi vrijeme: objavio je i drugi dio, o mučenju jednog natjecatelja, s najavom da će treći dio biti o seksualnom napastovanju. Navodno je MrBeastova ekipa krala gaćice natjecateljicama tijekom nekih videa. Kome padaju na pamet ovakva sranja?

Zašto je išta od ovoga važno?

YouTube kreatori došli su do zadnjeg stadija pretvaranja u korporacije. Sve više ih odustaje jer ih umara što moraju brinuti o algoritmu i udovoljavanju mnogim stvarima koje dolaze s vlasništvom profesionalnog brenda umjesto da stvaraju i prilagođavaju se vlastitim kreativnim potrebama. Uniformiranost je odvela kreativce u beskrajno ponavljanje jednih te istih koncepata, a frustracija oko toga dovodi do logičnog koraka - mijenjanja platforme.

Live streaming više nije novost i postaje prijeka potreba kreatora, a sve to zajedno ističe da smo prešli puni krug i da nam je YouTube potpuno isto što je našim roditeljima gubljenje vremena uz televiziju. Tinejdžeri preferiraju onlajn vajbanje umjesto pomno planiranog dosadnog programa, ali sve ostalo je manje-više isto!

G. Beast će biti upisan u povijest kao predvodnik generacije i vizionar koji je potpuno ubio sadržaj u korist prezentacije, a njegov pad nije toliko važan ako gledamo samo njega kao pojedinca. Ove godine ipak smo imali popriličan #metoo flashback: P Diddy, Cody Ko, DrDisrespect, a možda i Drake ako dovoljno vjerujete Kendricku Lamaru. Toga je bilo i bit će, čistka poznatih je super za stvaranje drame, a drama se prodaje bolje nego bilo što drugo.

To nije toliko važno za širu sliku jer će sve ove koji propadnu zamijeniti njihovi istomišljenici. Važna je ostavština gospodina Beasta: okretanje generacije kreatora (i konzumenata) beznačajnom dopaminskom sadržaju i uzdizanje perspektive u kojoj je algoritam apsolutni bog kreativnosti. Gospar Beast je prepoznao slabosti gledatelja i eksploatirao ih do krajnjih granica s ogromnim uspjehom, a youtuberi, tiktokeri i instagrameri slijedili su njegov primjer.

Čak i ako g. Beast u kolopletu kontroverze izgubi 95% publike, to neće umanjiti broj njegovih učenika koji namjeravaju izjednačiti raspon pažnje ljudskog bića i zlatne ribice ne bi li nešto zaradili.

>> Hrvatska influencerica se ispričala. I, što ćemo s tim?

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.