Prošlo je 20 godina od "najgore pjesme devedesetih": Ova vesela pjesmica govori o nečem gnjusnom

Foto: Press

AKO STE odrasli u devedesetima vrlo vjerojatno se sjećate neupitno zaraznog i podjednako toliko iritantnog hita "Barbie Girl" koji je časopis Rolling Stone proglasio najgorom pjesmom devedesetih.

Ovaj dance hit popraćen šarenim užasom od spota, koji niste mogli izbjeći ni da ste htjeli, nedavno je proslavio dvadeseti rođendan, što je mnoge natjeralo da se podsjete priče koja stoji iza jedne od najiritantnijih pjesama svih vremena.

Barbie protiv "Barbie Girl"

Kao prvo, treba istaknuti i da je riječ o pjesmi koja je polarizirala slušatelje. Dio njih složio se s uredništvom Rolling Stonea, dok su drugi javno (ili potajno) uživali u svakoj sekundi pjesme dansko-norveške dance-pop grupe Aqua, ali i pretjeranom spotu koji je devedesetih možda izgledao bizarno, ali u današnje se vrijeme nimalo ne razlikuje od onoga što u svojim video uracima redovito servira Katy Perry.

Spot se nije svidio ni kompaniji Mattel koja se s članovima grupe vucarala po sudovima (slučaj se našao čak i pred sucem Vrhovnog suda) trudeći se dokazati da su perverzni Danci narušili ugled njihove najpopularnije plastične plavuše. Naravno, cijela priča završila je neslavno za proizvođače legendarne Barbie, a i sami su proizvođači godinama kasnije uvrstili pjesmu u jednu svoju reklamu. Štoviše, presuda Vrhovnog suda imala je jedno od najlegendarnijih obrazloženja, a u presudi je stajalo mišljenje suda da bi "obje strane trebale ohladiti".

O čemu pjesma govori?

I premda smo je čuli milijardu puta, mnogi ni dan danas ne znaju o čemu se točno radi u ovom velikom hitu i vjerojatno pretpostavljaju da je ovo ili samo još jedna benigna pop pjesmica, ili svojevrsni feministički statement, točnije kritika svega onoga što Barbie predstavlja.

Međutim, obje strane su u krivu.

Pjesma zaista ima dublje značenje (ne pretjerano duboko), ali ono nema veze s feminizmom. Štoviše, Allie Gemmill za Bustle je nedavno napisala opširan tekst u kojem se pozabavila temama koje pjesma promiče, a koje su, zbog zasljepljujućeg šarenila i zaraznog plesnog ritma, ostale skrivene od velikog dijela slušatelja.

Naime, pjesma ne promiče feminizam, već upravo suprotno. Barbie je u ovom slučaju praznoglava plavuša čija je jedina funkcija biti seksualna igračka Kenu. Svjesna je toga i potpuno će mu se predati (može ju oblačiti, srediti joj frizuru, ševiti je, a pružit će mu i oralni seks) samo da je ne ostavi. Sve je to šokiralo autoricu koja je zaključila da je pjesma "odvratna" i da u njoj ne postoji ništa feministički.

Kontroverzna od početka

Naravno, radi se o očekivanom suvremenom osvrtu na potpune nebitnosti (kao što je "Barbie Girl") u kojima autori i autorice prečesto pronalaze sporne sadržaje kojima su "zgroženi" ili "osupnuti". I koliko god ovi feministički osvrti na pjesmicu iz devedesetih bili beznačajni, toliko je i zanimljivo da ovaj omraženi hit i 20 godina kasnije uspijeva pronaći mjesto u medijima.

Na kraju krajeva, pjesma je od samog početka izazivala kontroverze zbog seksualnih dvosmislica, a nakon što se pojavila u Danskoj, mnogi su se pobunili smatrajući da takvim pjesmama nije mjesto na radiju. Ipak, pjesma je poharala ne samo danske radio postaje, već i one diljem svijeta, a Universal Music za koji je Aqua potpisala, stao je na stranu grupe i odlučio ignorirati brojne pritužbe.

Najuspješniji danski bend svih vremena

I bili su u pravu.

Ovaj četverac (Lene Nystrøm, René Dif, Søren Rasted i Claus Norreen) postao je najuspješniji danski bend svih vremena prodavši 33 milijuna albuma i singlova. Naravno, većina ih pamti po "Barbie Girl", ali iza sebe imaju još dva velika hita, "Doctor Jones" i "Turn Back Time" koja se pojavila na soundtracku filma s Gwyneth Paltrow "Sliding Doors".

Raspadali su se i ponovno okupljali nekoliko puta (posljednji puta u rujnu prošle godine kada su nastupali u sklopu festivala "We Love the 90's"), a Nystrom, Dif i Rasted ostvarili su i sasvim pristojne solo karijere. Lene i Rene Dif imali su i filmske karijere, klavijaturist Søren Rasted proglašen je jednim od najboljih pop tekstopisaca i producenata koje je izrodila skandinavska pop scena, a gitarist Claus Norreen prošle je godine konačno napustio grupu.

A "Barbie Girl" još uvijek se dobro drži s više od 390 milijuna pregleda na YouTubeu. A ako ste tek sad shvatili da vam je Aqua čitavog djetinjstva servirala "prljavštinu" - dobro došli u svijet odraslih.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.