Elon Musk konačno je predstavio svoju viziju američkog simbola - kamioneta (pick-up truck). Jako je ružna. Ali to možda uopće nije važno...?
Tesla Cybertruck najavljen je još u studenom 2019., a proizvodnja je odgađana već 3 puta, zbog čega će se sada suočiti s puno jačom konkurencijom u vidu električnih kamioneta General Motorsa ili Forda koji već prodaje F-150 Lightning.
Cybertruck je apsolutno zvijer
Tesla ima što za ponuditi - u njega možete ukrcati 1134 kg, može povući čak 4990 kg, ima domet 547 km, a nakon samo 15 minuta punjenja možete voziti i do 235 dodatnih kilometara.
Ipak, uz sve praktičnosti (poput napajanja alata putem utičnica koje se nalaze u autu ili činjenice da Cybertruck nema boju, dakle, puno će se teže oštetiti), potencijalnim kupcima bit će zanimljivija činjenica da Cybertruck ubrzava do stotke za 4.1 s, a jača verzija imena Cyberbeast se natječe sa sportskim automobilima s impresivnih 2.6 sekundi do stotke. I otporan je na metke, što će možda biti korisno s obzirom na recentna svjetska događanja.
Paprena cijena
Tesli će dobro doći sve prednosti koje može upakirati u Cybertruck - jer neprestana kašnjenja, jaču konkurenciju i probleme s proizvodnjom zbog kojih i sam Musk govori da si kopaju grob prati i paprena cijena od 60.990 $ za najjeftiniju verziju, 79.990 $ za pogon na sva 4 kotača i strašnih 100.000 $ (zapravo je 99.990, ali pustimo marketinške smicalice) pogon na tri motora s 845 konja.
Dok je to u rangu konkurencije, najjeftinija verzija je 20.000 $ skuplja od Muskovih obećanja.
Dijelom je to zbog covid-19 problema i poskupljenja proizvodnje, a dijelom i zbog toga što će rani korisnici kupovati Cybertruck ponajviše zbog podrške Teslinoj misiji.
Drugim riječima, to će biti statusni simbol u maniri Apple proizvoda za bogatije obožavatelje Silicon Valley mitologije, nešto kao muževna verzija Balenciage u koju će se umjesto motornih pila prije štekati iPhone 15 Pro Hyper Max+ Limited Lumberjack Edition ili napredni alati za njegovanje brade za koje ni ne znate da postoje dok ne zaradite prvi milijun.
Valja napomenuti da se kamioneti u Americi statistički ionako koriste za originalnu namjenu u tek 15% slučajeva, a prosječna cijena od 47.000 $ ih čini generalno jako skupom igračkom. U tom smislu, Cybertruck će jednostavno biti mrvicu skuplja hi-tech igračka.
Zašto je Cybertruck važan?
Sasvim je moguće, ako ne i izvjesno, da će auto biti hit - Musk kaže da već ima preko milijun predbilježbi (za koje je bilo obvezno uplatiti 100 $). Ali u kontekstu prodajnih rezultata ne treba gledati na volumen prodanih automobila jer se Tesla ne može ni blizu natjecati s vodećim proizvođačima u ovako popularnoj kategoriji.
Cybertruck je potencijalni trendseter na isti način kao što je to bio Tesla S (svojedobno i Roadster koji je popularizirao tad suludu ideju EV jurilica), a za popularnost među target skupinom koja se ionako smatra naprednim alternativcima i ikonoklastima, ovaj ludi minimalistički dizajn za distopijskog nindžu iz 3030. godine bi mogao biti samo još veći plus.
S obzirom na to da u Hrvatskoj trenutno ima samo dvjestotinjak Tesli i da Hrvati imaju rekordno star vozni park u EU (čak 14 godina!), možda se bolje opredijeliti za ovaj stav da je Cybertruck nakazan i da ga ne bismo nikad vozili.