KADA bismo pitali zaposlenike što im je najvažnije kod poslovne odjeće, većina njih bi se vjerojatno odlučila za udobnost i praktičnost. No zaposlenici sve češće žele i da njihova poslovna odjeća bude u korak s vremenom kako bi se u njoj osjećali samouvjereno i dobro. U nekim profesijama poput policijske ili vojne i nije tako lako mijenjati uniforme i prilagođavati ih trendovima, no u nekim firmama je to ipak puno lakše izvesti, a mnogi se poslodavci i odlučuju na taj korak kako bi se njihovi zaposlenici osjećali što bolje u svojoj poslovnoj odjeći.
Materijal koji odgovara svima
Promišljajući o poslovnoj odjeći svaki dizajner pazi na nekoliko stvari. Prvenstveno govorimo o odabiru materijala koji ovisi o tipu zaposlenja. Za većinu poslova uglavnom je bolje odabrati materijale u kojima koža može disati, a zaposlenici osjećati ugodno. Tu su preporuke stručnjaka uglavnom jasne; puno je bolje odabrati pamuk ili kombinirane materijale s visokim udjelom pamuka. Razlog je jednostavan - pamuk je udoban, izdržljiv i lako se održava. Ako se radi o kombiniranim materijalima, tu je prednost i što se uniforma manje gužva, a mrlje se lakše skidaju.
Što boja poslovne odjeće govori o brendu?
Odabir boje uniforme važniji je nego se na prvu čini. Važno je zadržati boje s kojima korisnici već povezuju brend ili tvrtku, ali se dizajner tu može pozabaviti i kombinacijama boja od kojih svaka predstavlja nešto drugo. Studije su pokazale da ljudi crvenu i žutu boju povezuju s aktivnošću, optimizmom i pristupačnošću, što je idealno za poslove koji uključuju direktan rad s ljudima. Crna je boja moći u poslovnom svijetu, dok se pokazalo da plavu korisnici povezuju s povjerenjem i otvorenošću.
Pri odabiru boja, bitno je pripaziti i na to da su boje složene tako da pristaju svima jer je važno i da se radnici u uniformama osjećaju samopouzdano i dobro.
Najbolja uniforma je ona koju odaberu sami zaposlenici
Ključ dobre poslovne odjeće leži u tome da zaposlenici izraze kakva bi im odjeća najviše odgovarala jer ipak će je oni nositi svaki radni dan i znaju što im je najvažnije po tom pitanju. Time su se vodili i iz tvrtke A1 Hrvatska kada su objavili nagradni natječaj Ti kreiraš za dizajn nove, praktične i moderne uniforme koju će nositi zaposlenici u prodajnim centrima diljem Hrvatske.
Čak 47 rješenja koja potpisuju 32 dizajnera ili dizajnerska tima prijavljeno je na natječaj, a stručni žiri, koji je uključivao i zaposlenike, odabrao je tri finalista. Nives Dravinec, Robert Sever i Sara Lončarić svojim prijedlozima osvojili su stručni žiri koji će uskoro odabrati i pobjednika.
Novi izazovi poznatog dizajnera i drugog finalista natječaja
Robert Sever ime je koje je poznato hrvatskoj javnosti otprije, s obzirom na to da je jedan od najznačajnijih modnih dizajnera u Hrvatskoj, a ove jeseni slavi 20 godina na modnoj sceni. Iako je već afirmiran, voli nove poslovne izazove i ističe kako uvijek nastoji na stvari gledati kao da se s njima hvata u koštac prvi put.
"Privukla me sama ideja i uniforma, kao takva. Kada imate u jednadžbi elemente koji su zadani, onda ostane malo mjesta za dizajnerske intervencije - i upravo je u tome bio najveći izazov - kako dodati dizajn, a da nije nametnut ili prenaglašen", dodaje Robert.
Dizajniranje je kao kuhanje sa svojim posebnim začinom
Najveći izazov ovoga natječaja bio je u tome što je potrebno osmisliti odjeću koju će nositi ljudi različitih proporcija i građa, a pritom se u njoj trebaju osjećati i izgledati dobro, ali i reprezentativno. Robert je poznat po korištenju raskošnih boja i materijala, a dizajniranje uniforme je specifično i ima svoje zakonitosti pa svaki dizajner treba paziti na to i dodati nešto svoje.
"Vrlo je važno znati odvojiti vlastiti dizajnerski ukus od onoga što je potreba ovakvog projekta. Gledam na to kao na kuhanje u kojem postoje zadani sastojci, a ja svojim dizajnerskim potpisom donosim začin koji će stvar dignuti na novu razinu", smatra Robert.
Inovativan dizajn odjeće koja je funkcionalna u svakom godišnjem dobu
Za ovaj natječaj Robert je osmislio modularno rješenje, što znači da se odjeća dodavanjem ili oduzimanjem nekog elementa može transformirati u nešto drugo.
"Odjeća uvijek mora biti funkcionalna i praktična, posebno kada ona ima svoju funkciju u cijelom radnom danu. Radi se o klasičnim elementima kao što su košulja i hlače, koje su same po sebi praktične jer imaju regulatore dužine za rukave, i tako funkcioniraju na različitim temperaturama. U ženskom outfitu je dodan i blejzer koji se može nositi na košulju ili zasebno. Dizajniran je tako da je ženstvenog oblika i laska ženskim proporcijama", ističe Robert.
Svojim dizajnom postigao je funkcionalnost u svim godišnjim dobima a da se osobe koje nose odjeću pritom osjećaju nesputano i slobodno.
Suradnja hrvatskog dizajna i industrije formula su za uspjeh
Ovaj natječaj osmišljen je tako da dizajner surađuje s industrijom jer je domaća tvrtka Naftalina zadužena za cijeli proces izrade; od prototipa, koji se upravo rade, pa sve do pobjedničkog produkta. O sva tri finalista i njihovim prototipovima Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska i članica stručnog žirija za odabir najboljeg dizajna, ima samo riječi hvale:
"Nakon što sam vidjela sva tri prototipa, ali i isprobala ih, mogu samo reći - wow! Bit će mi teško odlučiti se za jedan od njih. Jako mi se svidjela modularnost koju je osmislio Robert, a moram priznati i da su mi dvoslojni rukavi kao dio Sarine vizije baš super. Rješenje za kemijsku olovku u džepiću u rukavu je doista nesvakidašnje, a vrlo praktično. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu i nastaviti pružati što ugodnije iskustvo svim našim korisnicima/ama", podijelila je s nama Nikolina.
Uključivanje domaće industrije u ovaj natječaj dio je održivog programa Čini pravu stvar koji A1 Hrvatska provodi nastojeći potaknuti društveno odgovorno poslovanje i uključivanje malih obrta, tvrtki i poduzetnika u rad. Ekološki prihvatljivijim, održivijim i učinkovitijim načinima poslovnog djelovanja pomaže se zajednici i samim zaposlenicima što se u Hrvatskoj sve više počinje prepoznavati.
Tekstilna industrija Hrvatske već dugo treba ovakve poslovne prilike, a ova suradnja važna je i za dizajnere, što je ponosno istaknuo Robert Sever: "Suradnja na ovom projektu je kruna stvaranja RS tima".
Sadržaj donosi Index u suradnji s A1 Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.